ahleiran

ahleiran

ahleiran

ahleiran

جولان مافیای چارتری در خلاء نظارت‌ها

در حالی وعده‌های فراوانی در خصوص نظارت بر حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور داده شده که در خلاء نظارت سازمان و دستگاه ذیربط یک بار دیگر ...

 در حالی وعده‌های فراوانی در خصوص نظارت بر حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور داده شده که در خلاء نظارت سازمان و دستگاه ذیربط یک بار دیگر بلیت‌های چارتری در آستانه تعطیلات نوروزی بازار را به هم ریخته است.

یک سال و چند ماه از روزی که عیرضا جهانگیریان به واسطه یک "قول" مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری را بر عهده گرفت می‌گذرد.

19 آبانماه سال گذشته جهانگیران در مراسم معارفه خود به‌عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای درآمد 20 میلیارد دلاری سالانه ایران از حمل و نقل هوایی خبر داده و گفته بود: روزانه حدود 100 هزار مسافر هوایی جابجا می‌شود که اگر بخواهیم بر آنها نظارت کنیم قاعدتا نیازمند اهرم‌هایی نظیر قانونی، اختیارات، پشتیبانی، آموزش، پژوهش و ... هستیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز به این سطح از انتظارات نرسیده‌ایم، افزود: اهرم‌های لازم برای نظارت را در اختیار نداشته‌ایم و با توجه به قول وزیر راه‌ و شهرسازی در خصوص در اختیار قرار دادن این اهرم‌ها مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری را پذیرفتم.

تا پیش از تکیه زدن جهانگیریان بر صندلی ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهای چارتری یکی از معضلات بخش حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور بود. چالشی که گرچه پهلوانی رئیس سابق سازمان هواپیمایی بر ممنوعیت آن تاکید کرد اما نه در دوران ریاست وی و نه در دوران رئیس بعدی نیز پروازهای چارتری نارضایتی مردم از خدمات‌رسانی این بخش را هر روز بیشتر کرد.

پهلوانی معاون سابق وزیر راه و شهرسازی اواخر اسفند ماه 91 با اشاره به تخلف ایرلاین‌ها و آژانس‌ها در خصوص فروش بلیت چارتری گفته بود:‌ ریشه تمام مشکلات صنعت هواپیمایی، چارتر است. متأسفانه در آستانه نوروز به دلیل تخلف ایرلاین‌ها، ‌شرایط به گونه‌ای پیش آمده است که تنها چیزی که نمی‌توان آنرا پیدا کرد، بلیت هواپیماست.

وی با بیان این که همه شرکت‌های هواپیمایی و مدیران عامل آنها باید با ساختار سازمان هواپیمایی کشوری هماهنگ باشند و دراین‌باره‌ تبانی معنا ندارد، تاکید کرد: تا زمانی که من در صنعت حمل‌ونقل هوایی هستم مجوز هیچ پرواز چارتری به هیچ شرکتی بدون رعایت ضوابط مندرج در سازمان هواپیمایی کشوری را نمی‌دهیم.

با وجود تاکید معاون سابق اما دو سال 92 و سال 93 چارتر به آفتی تبدیل برای پروازهای داخلی و خارجی شد که نه سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی، نه شرکت‌های هواپیمایی و نه آژانس‌ها مسئولیت آنرا بر عهده می‌گیرند.

چندی پیش و در بحبوحه فرا رسیدن اریعین حسینی، بلیت سیستمی پرواز تهران-نجف به ناگاه نایاب شد و فقط بلیت چارتر این مسیر پرواز آن هم با قیمت بیش از سه برابر به فروش می‌رسید.

در حالی قیمت سیستمی بلیت تهران-نجف شرکت‌های هواپیمایی داخلی بین 300 تا 400 هزار تومان است، ارقام متفاوتی از یک میلیون و 250 هزار تومان تا یک میلیون و 600 هزار تومان از سوی آژانس‌ها برای نرخ بلیت رفت و برگشت پرواز تهران-نجف از مردم دریافت می‌شد. این وضعیت با عدم نظارت متولی حمل‌ونقل هوایی بغرنجتر شد به‌طوریکه نرخ بلیت این مسیر پروازی به دو میلیون و 300 هزار تومان نیز افزایش یافت.

حال با گذشت بیش از دو ماه با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی بلیت سیستمی مسیرهای پروازی داخلی موجود نیست و مردم فقط یک گزینه یعنی "بلیت چارتری" را پیش‌رو دارند. به‌عنوان مثال در حالی بلیت پرواز تهران-مشهد حدود 150 تا 170 هزار تومان است که بلیت چارتر این مسیر 350 هزار تومان است.
به گزارش تسنیم، سال‌هاست مسئولان و دست‌اندرکاران نابسامانی‌ها حوزه حمل‌ونقل هوایی مسافری از جمله تاخیرات پروازی را به ترجیع‌بند سخنان همیشگی خود یعنی "تحریم" نسبت می‌دهند.

تحریمی که چندی پیش رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران درباره آن چنین گفت:‌« چندی پیش مردم پس از تأخیر در پرواز از هواپیما پیاده نشدند و مسئولان همه تقصیرها را گردن تحریم می‌اندازند. خودرویی در خیابان پنچر می‌شود می‌گویند مقصر تحریم است. از برخی مسئولان پرسیدم تأخیر هواپیماها مربوط به تحریم است، گفتند خیر، این تأخیرها به‌دلیل بی‌عرضگی ماست.»

خیلی وقت است که متولی حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور نتوانسته بخش فروش بلیت هواپیما را به‌خصوص در زمان پیک سفر ساماندهی کند. بی‌شک سازمان هواپیمایی کشوری با توجه به قول وزیر راه و شهرسازی ابزارهای نظارتی را در اختیار دارد اما مشخص نیست به چه دلیلی نظارت‌ها در این بخش ضعیف بوده و انتظارات را برآورده نکرده است. در حال حاضر بلیت چارتری و دلالان در بخش حمل‌ونقل هوایی حرف اول و اخر را می‌زند و عملا با وجود وعده‌های داده به این نابسامانی رسیدگی نمی‌شود.


منبع : ahleiran.ir


دور بعدی گفت‌وگوها 10 روز دیگر

چهار روز رایزنی‌های فشرده در شهر مونترو سوئیس در راستای حصول توافق جامع هسته‌ای بین ایران و آمریکا و همچنین با حضور 1+5 پایان یافت و قرار است ...

چهار روز رایزنی‌های فشرده در شهر مونترو سوئیس در راستای حصول توافق جامع هسته‌ای بین ایران و شش کشور با رایزنی‌های دوجانبه عصر امروز (پنجشنبه) معاونان وزیر خارجه ایران و نمایندگان روسیه و چین در گروه 1+5 پایان یافت و تیم مذاکره کننده امشب راهی تهران می‌شود.

محمدجواد ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به همراه علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، بهروز کمالوندی سخنگو و معاون رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور کشورمان صبح دوشنبه (11 اسفند ماه) به منظور شرکت در دور جدید رایزنی‌ها - به فاصله یک هفته بعد از چهار روز رایزنی در ژنو - راهی سوئیس شدند.

البته ظریف در بدو ورود به ژنو رفت تا در بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل شرکت کند. او ضمن حضور در این نشست و ایراد سخنرانی در حاشیه آن با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و موضوع هسته‌ای به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین با وزیر خارجه هلند و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز به گفت‌وگو پرداخت و از آنجا راهی مونترو شد تا با جان کری دیدار و گفت‌وگو کند.

جان کری هم که یکشنبه شب وارد ژنو شده بود روز دوشنبه در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت و با لاوروف دیدار کرد و سپس راهی مونترو شد.

تیم‌های مذاکره کننده دو کشور هم دوشنبه به مونترو رفتند و اولین دور رایزنی‌ها در سطح معاونان و با حضور صالحی و مونیز در این شهر برگزار شد و این نشست در حدود چهار ساعت به طول انجامید. علی اکبر صالحی و «ارنست مونیز» هم پس از حضور در نشست معاونان، به رایزنی دو جانبه به مدت 3 ساعت درباره مباحث فنی پرداختند.

پس از آنکه کری و ظریف به مونترو آمدند، رایزنی‌ها در سطح وزرا و البته با حضور معاونانشان، صالحی و مونیز،  هلگا اشمیت معاون موگرینی و حسین فریدون برگزار که 2 ساعت و نیم به طول انجامید و قرار شد این مذاکرات صبح سه‌شنبه از سر گرفته شود.

وزیر امور خارجه ایران پس از این رایزنی‌ها گفت: بدون شک تنها انتخاب دنیا برای راه‌حل هسته‌ای ایران، مذاکره است و غیر از این راه هیچ انتخابی وجود ندارد. این دوره از مذاکرات هسته‌ای فرصت مناسبی است تا دو وزیر درباره موضوعات سیاسی به ویژه نحوه رفع فوری تحریم‌ها گفت‌وگو کنند. امیدواریم در این مذاکرات بتوانیم گام‌های اساسی برداریم.

دور دوم رایزنی‌های ایران و آمریکا در سطح وزرا و با حضور صالحی، مونیز، معاونان و اشمیت ساعت 12 ظهر سه‌شنبه به وقت تهران از سر گرفته شد که دو ساعت و نیم به طول انجامید. البته قبل از آن نیز صالحی و مونیز به گفت‌وگوی دوجانبه و کارشناسان ایران و آمریکا نیز در نشستی به بررسی راه‌های حل اختلافات موجود پرداختند.

مونیز بعد از پایان این رایزنی‌ها گفت که گفت‌وگوهای بسیار عالی با طرف ایرانی داشته و مذاکرات به خوبی پیش می‌رود.

همزمان با رایزنی‌ها در مونترو، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد که ایران برای دستیابی به توافق باید دستکم به مدت یک دهه فعالیت‌های هسته‌ای خود را محدود نگهدارد که این سخنان واکنش وزیر خارجه ایران را به همراه داشت و ظریف در این باره عنوان کرد: «روشن است که مواضع آقاى اوباما براى جلب افکار عمومى آمریکا و مقابله با تبلیغات نخست وزیر رژیم صهیونیستى و سایر مخالفان تندرو مذاکرات و درقالب کلمات و عبارات غیرقابل قبول و تهدیدآمیز مطرح شده است.»

وی تصریح کرد: «با صداقت وارد مذاکره شده و تا دستیابى به حقوق هسته‌اى مردم به این مذاکرات ادامه داده و تسلیم زیاده‌خواهی‌ها و مواضع غیرمنطقى طرف مقابل نمی‌شویم.»

رایزنی‌های هسته‌ای در مونترو بعدازظهر سه‌شنبه نیز ادامه داشت و اولین گفت‌وگوها بین صالحی و مونیز انجام شد و آنها در ساعت 15 به وقت تهران برای بار سوم طی دو روز گذشته درباره مباحث فنی برنامه هسته‌ای ایران به گفت‌وگو پرداختند.


صالحی و مونیز در مونترو

معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا نیز به همراه هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ساعت 17 به وقت تهران در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند و پس از آن بود که سومین دور رایزنی‌های کری و ظریف به همراه معاونان وزرای خارجه 2 کشور و هلگا اشمیت در ساعت 18:30 به وقت تهران برگزار و چهار ساعت و نیم به طول انجامید. صالحی و مونیز بعد از این رایزنی‌ها به گفت‌وگوهایشان ادامه دادند.

البته در این میان فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه سه‌شنبه 12 اسفند ماه در تماسی تلفنی با ظریف، در جریان آخرین روند مذاکرات هسته‌ای قرار گرفت. موگرینی همچنین با کری نیز تلفنی گفت‌وگو کرد و در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل عنوان کرد: نباید «فرصت تاریخی» رسیدن به توافق را از دست داد.

 با پایان رایزنی‌های صالحی و مونیز که آخرین دور گفت‌وگوها در روز سه‌شنبه بین هیأت‌های ایران و آمریکا بود قرار شد اولین رایزنی‌های روز بعد در ساعت 9:30 صبح چهارشنبه به وقت تهران و مجدداً با دیدار دوجانبه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا آغاز شود.

این رایزنی‌ها بین صالحی و مونیز برگزار و یک ساعت و نیم به طول انجامید و پس از آن چهارمین دور رایزنی‌های محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه صالحی و مونیز، عراقچی، روانچی و وندی شرمن معاونان وزرا و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری برگزار شد که سه ساعت و نیم به طول انجامید و بعد از آن مذاکرات ایران و آمریکا در مونترو پایان یافت و قرار شد دور بعدی مذاکرات دو طرف از 24 اسفند ماه در سطح وزرای خارجه با حضور معاونان و هلگا اشمیت از سر گرفته شود.


رایزنی ایران و آمریکا در مونترو

ظریف در پایان این رایزنی‌ها در مصاحبه با ان‌بی‌سی با اشاره به نشست‌های فشرده در مونترو گفت: این یک نشانه‌ای مبنی بر آن است که ما بسیار جدی هستیم و ما می‌خواهیم به نتیجه برسیم.

وی گفت: شماری از موضوعات هم فنی و هم سیاسی باقی مانده که ما باید آنها را حل کنیم. ما پیشرفت‌های خوبی حاصل کرده‌ایم، اما راه زیادی باقی مانده است.

ظریف افزود: تا زمانیکه بر روی همه مسائل توافق صورت نگیرد، توافقی صورت نگرفته است. این یک پازل است و تمامی قطعات این پازل باید در کنار یکدیگر قرار گیرد تا ما بتوانیم تصویری از آنچه که پیش روی ما قرار دارد را در اختیار داشته باشیم. اما من فکر می‌کنم که بزرگترین مانع، تصمیم سیاسی است که باید اتخاذ شود به این مفهوم که ما باید بین فشار یا توافق انتخاب کنیم و به نظر می‌رسد که فشار زیادی به ویژه در آمریکا از جهات مختلف وارد می‌شود که توافقی با ایران صورت نگیرد و اخیراً نیز شاهد این مسئله بودیم.

آخرین رایزنی‌های چهارشنبه نشست چهارجانبه معاونان وزیر خارجه ایران و هانس دیتر لوکاس، نیکلا دوریویر و سایمون گس نمایندگان سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلستان) در 1+5 بود که حدود سه ساعت و نیم به طول انجامید.


نشست عمومی ایران و 1+5 در مونترو

بعدازظهر امروز پنجشنبه نیز مونترو میزبان چهاردهمین نشست عمومی مذاکرات جامع ایران و 1+5 در سطح معاونان که نزدیک به دو ساعت و نیم طول کشید و پس از آن هم سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف با نمایندگان روسیه و چین در گروه 1+5 به صورت دوجانبه به رایزنی پرداختند.

تیم مذاکره کننده ایرانی نیز امشب مونترو را به مقصد تهران ترک می‌کند و قرار است 24 اسفند دور جدید رایزنی‌ها بین ایران و آمریکا در سطح وزرا برگزار شود که هنوز محل آن اعلام نشده است.

جان کری نیز شب گذشته مونترو را ترک و راهی ریاض شد و با ملک سلمان پادشاه عربستان و سعود الفیصل دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با سعود الفیصل همتای سعودی خود گفت که برای ارائه گزارشی از نتایج دیدارها و گفت‌وگوها با وزیر خارجه ایران در سوئیس به ریاض آمده است.‬‎

کری تأکید کرد که به دنبال رسیدن به «توافق بزرگی» در پرونده هسته‌ای ایران نیستیم اما تلاش می‌کنیم که نشان دهیم برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.

وی همچنین افزود: ایران باید به برخی سوال‌ها و نگرانی‌ها پاسخ دهد. پیشرفت‌هایی حاصل شده اما در انتظار پاسخ‌های کامل تر هستیم .‬‎

«سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان نیز گفت که در دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا آخرین تحولات منطقه، پرونده هسته‌ای ایران و تحولات سیاسی یمن را بررسی کرده و افزود: امیدواریم توافق خوب بین ایران و 1+5 حاصل شود.

شهر ژنو نیز از اول اسفند ماه به مدت چهار روز میزبان رایزنی‌های هسته‌ای بود و سیزدهمین نشست عمومی مذاکرات جامع ایران و 1+5 در سطح معاونان در این شهر برگزار شد.

پس از آنکه ایران و شش کشور در سوم آذر ماه 1393 به این نتیجه رسیدند که حصول توافق جامع به دلیل اختلافات موجود امکانپذیر نیست، توافق ژنو (برنامه اقدام مشترک) را برای هفت ماه تمدید کرده و البته تأکید کردند که همه تلاش خود را صورت خواهند داد تا ظرف چهار ماه (ماه مارس) مذاکرات به نتیجه برسد. بعد از آن بود که شهرهای ژنو، زوریخ، استانبول، مونیخ و مونترو میزبان این رایزنی‌ها بود.


منبع : ahleiran.ir


راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

برترین مجله اینترنتی ایران
مجله تخت گاز:

میتسوبیشی لنسر

میتسوبیشی یکی از خوشنام‌ترین خودروسازان ژاپنی است، که در گذشته‌های نه‌چندان دور،محصولات آن داخل ایران از تنوع مناسبی برخوردار بودند و محبوبیتی قابل توجه میان مردم ایران داشتند. مدتی است که نام میتسوبیشی در ایران با همت شرکت آرین موتور و با کراس اووری به نام ASX احیا شده است و حالا شاهد ورود سدان پرطرفدار میتسوبیشی، یعنی لنسر به کشور هستیم. لنسر یکی از با سابقه‌ترین و محبوب‌ترین محصولات میتسوبیشی در ایران است که در دهه ۹۰ به عنوان خودرویی اسپرت و جوان‌پسند در ایران شناخته می‌شد.

راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

آرین موتور لنسر را در دو نمونه ۱.۶ لیتری و ۱.۸ لیتری وارد کشور می‌کند، که نمونه ۱.۸ لیتری تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به مدل ضعیف‌تر دارد. طراحی ظاهری لنسر همچون ذات و پیشینه آن خشن و جوان‌پسند است و به شما گوشزد می‌کند که با یک خودرو تازه به دوران رسیده و فاقد اصالت طرف نیستید. از مهم‌ترین تفاوت‌های ظاهری نمونه ۱.۸ لیتری با نمونه ۱.۶ لیتری می‌توان به اسپویلر و سپر اسپرت جلو، رکاب‌های اسپرت، اسپویلر بزرگ عقب و گلگیرهای عضلانی تر اشاره کرد.

با قدم گذاشتن به کابین این خودرو، تفاوت‌ها با مدل ۱.۶ لیتری پررنگ‌تر می‌شود. صندلی‌های مدل ۱.۸ لیتری با چرم پوشانده شده است و داشبورد شلوغ‌تر نسبت به مدل ۱.۶ لیتری، خبر از فهرست امکانات کامل‌تر و خودرویی مجهزتر می‌دهد. فضای کابین برای سرنشینان ردیف جلو مناسب است و صندلی‌های جلو از راحتی کافی برخوردار هستند. فضای ردیف عقب اما کمی‌ محدود به نظر می‌رسد و افراد قد بلند را از نظر فضای پا و سر کمی‌دچار مشکل می‌کند.

مدل ۱.۸ لیتری از سامانه ورود و استارت بدون کلید بهره می‌برد، هم‌چنین سیستم صوتی این مدل از نوع راکفورد ۷۱۰ واتی بوده و از ۹ بلندگو و ساب‌ووفر بهره می‌برد. از دیگر تفاوت‌های نمونه ۱.۸ نسبت به مدل ۱.۶، می‌توان به گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور و دوربین دید عقب، تهویه اتوماتیک و ۷ عدد ایربگ اشاره کرد. صفحه TFT میان دایره‌های کیلومتر شمار نیز اطلاعات بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. فضای صندوق بار لنسر با ۳۳۴ لیتر حجم، نسبتا محدود به نظر می‌رسد، این در حالی است که در نمونه ۱.۸ لیتری با قرارگیری ساب‌ووفر در صندوق بار، این فضا محدودتر هم شده است! درکل  ارگونومی‌ کابین کاملا مطلوب است و کیفیت متریال به کار رفته در سطح مناسبی قرار دارد.

راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

نمونه ۱.۸ لیتری قادر است ۱۴۳ اسب بخار قدرت تولید کند، که از این نظر یک سر و گردن بالاتر از نمونه ۱.۶ قرار می‌گیرد. هم‌چنین جعبه دنده این مدل از نوع ۶ سرعته CVT بوده که با وجود پدال‌های بزرگ تعویض دنده در پشت فرمان، رانندگی با این خودرو را بسیار جذاب کرده است. عملکرد گیرباکس همچون سایر خودروهای ژاپنی عالی است و هندلینگ این مدل با وجود لاستیک‌های دانلوپ و سیستم ESP یک سرو گردن بالاتر از نمونه ۱.۶ است.

سواری لنسر با وجود سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم چند اتصالی در عقب بسیار نرم و آرامش بخش است و شاید بتوان لقب نرم‌ترین سواری در میان خودروهای هم کلاس هم قیمت را برای آن در نظر گرفت. ترمز‌های این مدل نیز با نمونه ۱.۶ مشترک است و از قدرت مناسبی بهره می‌برد. شاید بتوان تنها ایراد فنی لنسر را، شتاب اولیه نامناسب آن برشمرد. که راننده را از قدرت و حجم پیشرانه نا امید می‌کند.  دیگر نقطه قوت لنسر در مصرف سوخت پایین آن است و باید دید در دراز مدت خدمات پس از فروش آن چگونه خواهد بود.

رقبای داخلی و خارجی

 MG 350

راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

  Honda Civic
راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

  Kia Cerato
راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

 پیشنهاد نهایی

لنسر جدید به نوعی مرور بر خاطرات خوش میتسوبیشی‌های دهه ۹۰ در ایران به شمار می‌آید. جای خالی نمونه‌های پرقدرت در ایران احساس می‌شود. این خودرو انتخاب عاشقان خودروهای ژاپنی است که به دنبال طراحی ماندگارتر و قابلیت‌های فنی برتر نسبت به محصولات مشابه کره‌ای هستند.

راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

راهنمای خرید خودروی سدان متوسط


راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

MG  350

کمپانی MG از آن دسته خودروسازانی است که از سابقه درخشانی برخوردار است. خودروسازی انگلیسی که این روزها توسط چینی‌ها خریداری شده و محصولات آن در چین تولید می‌شود. اما از نظر کیفیت ساخت و رتبه میان سایر خودروسازان، به هیچ عنوان با سایر چینی‌ها برابر نیست و با خودروهای اروپایی و خوشنام رقابت می‌کند.
راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

با توجه به مقبولیت مناسب سایر خودروهای MG در ایران، نظیر MG550 و MG6، شرکت مدیا موتور ( وارد کننده MG به ایران ) تصمیم به وارد کردن یکی از جدیدترین سدان‌‌های این خودروساز، یعنی MG350 گرفته است.

MG350 همچون برادرانش از طراحی زیبا و جذابی برخوردار است. خطوط روی بدنه کاملا با یک دیگر هماهنگ هستند و طراحی مناسب چراغ‌ها و فرم کلی بدنه، اکثر سلیقه‌ها را به سوی خود جذب می‌کند.

طراحی کابین نیز لوکس و چشم نواز است و پوشش چرم صندلی‌ها در کنار تریم‌‌های طرح چوب، به زیبایی هرچه بیشتر کابین کمک شایانی کرده‌اند.

سیستم ضد سرقت این خودرو از بالاترین ضریب ایمنی در اروپا برخوردار است. ‌هم‌چنین  صندلی‌‌های برقی جلو، سانروف، سیستم صوتی با ۸ خروجی و سیستم ناوبری مجهز به مانیتور ۷ اینچی، بخشی از فهرست آپشن‌‌های این سدان دوست داشتنی را تشکیل می‌دهند. MG350از نظر راحتی فضای کابین در کنار MG6 و یک پله پایین‌تر از MG550 قرار می‌گیرد. البته به لطف شیب مناسب سقف در قسمت عقب، خبری از فضای محدود سر برای سرنشینان ردیف عقب نیست. ‌هم‌چنین  صدای سیستم صوتی این خودرو با افزایش سرعت به صورت اتوماتیک تغییر می‌کند که این آپشن در نوع خود خاص و جالب است. 

پیشرانه ۴ سیلندر این خودرو ۱.۵ لیتر حجم دارد و قادر است ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید کند. پیشرانه این خودرو که از نظر قدرت، تفاوتی با خودروهایی نظیر ۲۰۶ تیپ ۵ و هاچ بک‌‌های کوچک کره‌ای ندارد، چندان هیجان انگیز نیست. و نمی‌توان از آن انتظار قابلیت‌‌های حرکتی خیره کننده و جذاب داشت. اما برای مصارف شهری و هنگام حرکت با کولر روشن، کشش مناسبی دارد. گیرباکس MG350 از نوع ۴ سرعته اتوماتیک بوده که به پنل تغییر حالت MULTI MODE مجهز شده است. ‌

راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

هم‌چنین وجود سامانه VERO DRIVE به استفاده بهینه از گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متری کمک شایانی می‌کند. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع جناغی دوبل است، که از این نظر سواری نرم و کم تکانی را از MG350 شاهد هستیم. اما نرمی ‌سواری این خودرو را نمی‌توان با سدانی همچون تویوتا کرولا مقایسه کرد. عملکرد  سیستم ترمز MG350 نیز قابل توجه است. هر چهار چرخ به دیسک‌‌های خنک شونده مجهز شده‌اند. و سیستم‌‌های توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم جدا کننده لنت‌ها از دیسک و سامانه ترمز کمکی عملکرد سیستم ترمز را بهبود بخشیده‌اند. در کل می‌توان MG350 را خودرویی مناسب با نکات مثبت زیاد برشمرد که در ایران رقیب سرسختی همچون هیوندای اکسنت را در مقابل خود می‌بیند.

رقبای داخلی و خارجی

 Kia Cerato

راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

  Mazda 3
راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

  Toyota Corolla
راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

 پیشنهاد نهایی

MG350 بیشتر مناسب افرادی است که طراحی زیبا و آپشن‌‌های رنگارنگ در اولویت اول آنها قرار دارد. پیشرانه این خودرو معمولی و در سربالایی‌‌ها و هنگام سوار بودن چند سرنشین، کم کشش است. اما مصرف سوخت مناسب از دیگر نکات برجسته این خودرو است.



هیوندای النترا  نیوفیس 2014

پنجمین نسل هیوندای النترا را می‌توان یکی از محبوب‌ترین سدان‌‌های هیوندای در ایران قلمداد کرد، که از روی شباهت ظاهری که با برادر بزرگ ترش سوناتا دارد، از جایگاه مناسبی در بازار خودروهای وارداتی برخوردار است. طراحی ظاهری النترا همچون سایر محصولات جدید هیوندای، از خط مشی طراحی سیالی متشکل از خطوط مواج و حجم‌پردازی‌‌های گوناگون پیروی می‌کند. در نمونه ۲۰۱۴، طراحی مه شکن‌‌های جلو نیز دستخوش تغییراتی شده است و و شاهد جذابیت بیشتر گرافیک چراغ‌‌های عقب هستیم. طراحی پر زرق و برق ظاهر النترا به کابین نیز نفوذ کرده شاهد کنسول میانی یک تکه با شیبی ملایم هستیم.

راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

نخستین چیزی که در کابین النترا جلب توجه می‌کند، کیفیت مناسب متریال کابین و پوشش چرمی‌صندلی‌ها و فرمان است. که از این نظر در سطح هیوندای سوناتا قرار می‌گیرد. البته در نمونه‌‌های تودوزی کرم که از تریم چوبی برای تزیینات کابین استفاده شده است، شاهد کیفیت نامناسب قطعات چوبی هستیم که از نظر دقت مونتاژ، به تمیزی تریم مشکی و نقره‌ای نیستند. علی‌رغم شیب سقف در قسمت عقب و ابعاد نسبتا کوچک خودرو، شاهد فضای مناسب و جاداری در کابین هستیم. و حتی در ردیف عقب نیز مشکل خاصی از نظر فضای پا یا سر به چشم نمی‌خورد. عایق بندی کابین النترا مناسب است و خبری از سر و صداهای اضافی داخل کابین نیست. البته صدای پیشرانه در دورهای بالا و هنگام فشردن پدال گاز بیشتر می‌شود و جذابیت چندانی ندارد. سواری نیز نسبتا نرم است و از این نظر در کنار رقیب خود، یعنی کیا سراتو قرار می‌گیرد.

النترا از یک پیشرانه ۴ سیلندر 1.5 لیتری برخوردار است که قادر است ۱۴۸ اسب بخار قدرت تولید کند. از این نظر، النترا یک سر و گردن پایین تر از سراتو جدید قرار می‌گیرد. البته از نظر قابلیت‌‌های حرکتی و کشش ، هیچ مشکلی با النترا احساس نمی‌شود و در سبقت گرفتن‌ها و یا شتاب‌‌های اولیه، قدرتمند و قابل قبول ظاهر می‌شود. در تعویض دستی دنده‌ها می‌توان بیشتر از قابلیت‌‌های حرکتی این خودرو استفاده کرد، چرا که در حالت اتوماتیک، با بالا نرفتن دور موتور از یک میزان تعیین شده، در تعویض دنده‌ها یک تاخیر کوتاه به وجود می‌آید.

راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

 البته تعویض دنده‌ها کاملا نرم است و هماهنگی پیشرانه و گیرباکس مطلوب است و خبری از کوبش‌‌های منتقل شده به اتاق هنگام تعویض دنده‌ها نیست. یکی از نقاط ضعف النترا چسبندگی نا مناسب و هندلینگ نسبتا ضعیف این خودرو است. که باعث می‌شود هنگام تعویض خطوط با سرعت‌‌های بالا و یا ورود به پیچ‌ها، بیشتر حواستان به سرعت خودرو باشد و این حالت کمی‌ از اعتماد به نفس راننده می‌کاهد. البته عملکرد سیستم ترمز کاملا مناسب است و از این نظر مشکلی احساس نمی‌شود.

از نظر ایمنی، النترا نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است و توانسته ۵ ستاره ایمنی را از موسسه ایمنی EURONCAP دریافت کند.

رقبای داخلی و خارجی

 Kia Cerato 2014

راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

  Mazda 3
راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

  Honda Civic
راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

 پیشنهاد نهایی

النترا با وجود قیمت پایین‌تر نسبت به سراتو جدید و شباهت‌‌های فراوان با هوندای سوناتا، جایگاه مناسبی در کلاس سدان‌‌های کوچک شهری دارد. اما توان پایین‌تر پیشرانه نسبت به کیا سراتو، باعث شده تا اگر به دنبال قدرت بیشتر و سواری جذاب تر هستید، کیا سراتو را انتخاب کنید.



فولکس واگن پاسات

یکی از بازیگران آلمانی این روزهای بازار خودروی کشور، برند معتبر فولکس واگن است که با نمایندگانی نظیر بیتل و پاسات در ایران حضور پیدا کرده تا عرصه را برای یکه‌تازی رقبای ژاپنی و کره ای تنگ کند.

راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

پاسات به عنوان سدان خانوادگی نیمه لوکس فولکس واگن در دو مدل SEL و SPORT و با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی عرضه می‌شود، که شرکت خودرو هرمز تصمیم گرفته تا نمونه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری این خودرو را وارد کشور کند. اکثر پاسات‌های وارد شده از گونه اسپرت هستند و به عنوان نمونه‌های بهینه سازی شده توسط شرکت ABT داخل کشور عرضه می‌شوند.

این مدل پاسات که تحت عنوان مدل ۲۰۱۴ شناخته می‌شود، نسبت به مدل قبلی دست خوش تغییرات اندکی در ظاهر شده است. طراحی پاسات کاملا ساده و جا افتاده است و در قسمت جلو شباهت‌های بسیاری به هاچ‌بک‌های معروف فولکس‌واگن، نظیر شیراکو و گلف R دارد. با برانداز کردن این خودرو به خوبی به ذات آلمانی آن پی خواهید برد. طراحی نمای جانبی بی‌شباهت به محصولات آئودی نیست، اما طراحی ساده این خودرو در قسمت عقب، چنگی به دل نمی‌زند و بی‌شباهت به خودروی چینی نظیر JAC J5 نیست!

اولین نکته‌ای که با بازکردن درب خودرو و قرار گرفتن روی صندلی‌ها جلب توجه می‌کند، فضای بسیار بزرگ و راحت کابین است، که باعث می‌شود در هر شرایطی آسایش سرنشینان حفظ شود. طراحی کابین به پیروی از طراحی بدنه بسیار ساده و در برخی نقاط از مد افتاده است. با استفاده از تریم چوبی و قطعات فلزی در کابین سعی شده تا حس لوکس بودن به بینده القا شود. همان طور که از هر خودروی آلمانی انتظار می‌رود، کیفیت متریال و ارگونومی‌کابین در سطح مطلوبی قرار دارد.

اما نکاتی نظیر طراحی بسیار ساده صفحه کیلومتر شمار توی ذوق می‌زند. یکی دیگر از نکاتی که داخل کابین پاسات جلب توجه می‌کند، ساعت آنالوگ قرار گرفته روی کنسول جلو است. فهرست تجهیزات این خودرو قابل قبل است واز نظر ایمنی در سطح مناسبی قرار دارد. یکی از جالب‌ترین سامانه‌های به کار گرفته شده در پاسات، فعال شدن ایربگ سمت شاگرد با نشستن یک نفر روی صندلی شاگرد است!

راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

با استفاده از فایبر گلاس و آلومینیوم در ساخت بدنه پاسات، سعی شده وزن این خودرو به حداقل برسد. از این رو شتاب این سدان ۱.۶ تنی نسبت به پیشرانه ۱۷۰ اسبی راضی کننده و معقول است. فولکس پاسات قادر است تا ۴ تن وزن را به صورت یدک بکشد. این کشش بالای موتور در هنگام حرکت با روشن بودن کولر و تعداد سرنشین زیاد نیز به خوبی خود را نشان می‌دهد. یکی از ویژگی‌های حرکتی بارز این خودرو، سواری بسیار نرم و کم تکان آن است که در کنار عایق بندی مناسب کابین و پیشرانه کم سر و صدا، فضای آرامش بخشی را برای کابین پاسات به ارمغان آورده است.

رقبای داخلی و خارجی

 Honda Civic

راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

  Toyota Corolla
راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

  Mazda 3
راهنمای خرید خودروی سدان متوسط

 پیشنهاد نهایی

در حال حاضر با توجه به قیمت بالا و عرضه محدود این خودرو در کشور، ریسک خرید آن بالا ارزیابی می شود. البته کیفیت ساخت آن بسیار بالاست و اطمینان خاطر مصرف کننده را برآورده می کند.


منبع : ahleiran.ir


تشخیص تقلبی یا اصل بودن آیفون 6 عکس

نامه نیوز: بازار ایران پر از گوشی‌های تقلبی از برندهای معروف مانند اپل، سامسونگ، نوکیا، ورتو و غیره است. در این میان برخی از فروشندگان این گوشی‌ها را به‌عنوان گوشی اصلی و با قیمتی نزدیک به گوشی اصلی می‌فروشند و برخی دیگر که منصف‌ ترند در هنگام خرید مشتری را از غیر اصلی بودن گوشی مطلع می‌کنند و با قیمتی مناسب گوشی غیر اصلی را به فروش می‌رسانند.

 عدم اطلاع خریدار و شبیه بودن گوشی با نوع اصلی منجر به متضرر شدن آن‌ها هم از لحاظ مالی و هم در برخی مواقع جانی می‌شود. در این بررسی مقایسه‌ای بین دو گوشی آیفون 6 اصلی و آیفون 6 تقلبی که البته بسیار شبیه به نوع اصلی ساخته شده است و در نگاه اول همه را به‌اشتباه می‌اندازد داریم.
 
 داستان خرید این گوشی غیر اصلی بازمی‌گردد به سفر یکی از دوستانمان به دیار کپی کارها! در واقع دوست ما برای سیاحت به چین می‌رود و سری هم به بازارهای این کشور میزند و در آنجا با دیدن یک گوشی آیفون 6 طلایی که قیمتی مناسب دارد وسوسه می‌شود و اقدام به خرید آن می‌کند. هنگامی‌که به کشور بازمی‌گردد برای نصب نرم افزارها وارد مارکت اپل همان آیتونز می‌شود و در کمال ناباوری با پیغام لطفا اکانت گوگل خود را وارد کنید مواجه می‌شود. در واقع این گوشی یک گوشی تقلبی است که سیستم عامل اندروید دارد و از یک لانچر جهت شبیه سازی ای او اس استفاده می‌کند.
 
البته دوست ما و برخی از خریداران دیگر حق دارند زیرا تا این گوشی را در کنار گوشی اصلی قرار ندهیم متوجه شباهت‌ها و اختلافات این دو نمی‌شویم. ما یک گوشی آیفون 6 اصل را در کنار این گوشی قرار دادیم تا بتوانیم اختلافات این دو را بررسی کنیم.

تشخیص تقلبی یا اصل بودن آیفون 6 +عکس 
 در نگاه اول هنگام گرفتن گوشی‌ها در دست متوجه اختلاف وزنی آن‌ها می‌شویم. در واقع آیفون اصلی سنگین‌تر به نظر می‌رسد. از وزن که بگذریم رنگ بدنه آیفون اصلی پررنگ‌تر است و همچنین صفحه نمایش آیفون اصلی در هنگام خاموش بودن صفحه نمایش سیاهی بیشتری دارد.
 
تشخیص تقلبی یا اصل بودن آیفون 6 +عکس

تشخیص تقلبی یا اصل بودن آیفون 6 +عکس

 
 در پشت گوشی نیز شاهد اختلافاتی در قاب دور لنز دوربین و فلاش بودیم و البته نوشته‌های درج شده در پایین که هم کمرنگ و ناخوانا هستند و هم کمی اختلاف با نمونه اصلی دارند.
 
تشخیص تقلبی یا اصل بودن آیفون 6 +عکس
   در کناره سمت چپ کلید سایلنت بزرگ‌تر از نمونه اصلی طراحی شده است و در کناره سمت راست کمی اختلاف در دریچه سیم کارت و کلید پاور دیده می‌شود.
 
 
   از اختلاف‌های سخت افزاری که بگذریم به سراغ نرم افزار گوشی می‌رویم. در نگاه اول سیستم عامل گوشی بسیار شبیه به آی او اس است اما با روشن شدن هر دو دستگاه در کنار هم اختلافات خنده داری مشاهده می‌شود.
 
تشخیص تقلبی یا اصل بودن آیفون 6 +عکس

تشخیص تقلبی یا اصل بودن آیفون 6 +عکس

در قسمت شماره گیری همان‌طور که در عکس مشاهده می‌شود شماره‌ها بزرگ‌تر هستند و در قسمت کیبورد شاهد یک کیبورد اندرویدی هستیم.
 
   
هنگام فشردن کلید مولتی تسکینگ نمای برنامه‌های در حال اجرا در آیفون اصلی بزرگ‌تر هستند و لیست شماره تماس‌های مورد علاقه در بالا مشاهده می‌شود. نکته دیگر لانچری است که آیکن آن در صفحه موجود است و کاملا مشخص می‌کند که گوشی متفرقه از سیستم عامل اندروید با لانچر ای او اس استفاده می‌کند.
 
تشخیص تقلبی یا اصل بودن آیفون 6 +عکس

تشخیص تقلبی یا اصل بودن آیفون 6 +عکس

کلید مجازی Assistive Touch هم جالب است این کلید کاملا شبیه نسخه اصلی ساخته شده اما گزینه‌های کمتری دارد و برخی از گزینه‌ها مانند گزینه Back و منو در آن دیده می‌شود که در نسخه اصلی این گزینه‌ها وجود ندارند. نکته جالب Siri است که با اجرای آن به محیطی شبیه سیری وارد می‌شوید اما نام آن iris است اگر اتصال به اینترنت داشته باشید می‌توانید با iris مانند سیری کار کنید، اما اشتباهات آن بسیار زیاد است و برخی از جواب‌ها را تکرار می‌کند.
 
تشخیص تقلبی یا اصل بودن آیفون 6 +عکس
 ما کنجکاو شدیم تا ببینیم مانند آیفون اصلی سنسور اثر انگشت این گوشی کار خواهد کرد یا خیر. در کما ناباوری این گزینه مانند آیفون 6 در منوها وجود دارد و حتی تعریف اثر انگشت نیز دقیقا مانند تعریف اثر انگشت آیفون اصلی صورت می‌پذیرد اما بعد از قفل کردن صفحه نمایش با هر انگشتی صفحه باز می‌شود و این گزینه در آیفون غیر اصلی یک گزینه نمایشی است و کار نمی‌کند. منوی دوربین نیز دقیقا مانند منوی دوربین آیفون اصلی طراحی شده و گزینه Slo mo در این منو موجود است.
 
تشخیص تقلبی یا اصل بودن آیفون 6 +عکس 
 نتیجه نهایی
 

گوشی آیفون و گوشی‌های پرچم دار از برندهای دیگر که طرح اصلی آن‌ها در بازار موجود هستند قیمت‌های وسوسه انگیزی دارند حتی در برخی از سایت‌ها نیز تبلیغات آن‌ها دیده می‌شود این گوشی‌ها گرچه شباهت زیادی به گوشی اصلی دارند اما باید بدانید که این‌گونه گوشی‌ها فاقد هر گونه استانداردی هستند و اکثریت آن‌ها در کارگاه‌های زیر زمینی چین تولید می‌شوند و هیچ آدرسی از کارگاه و کارخانه تولید کننده آن‌ها موجود نیست. اصلی‌ترین ایراد آن‌ها نداشتن مدار نویز گیر است که منجر به آسیب جدی به مغز در هنگام مکالمه می‌شود و برای سلامتی کاربر خطر جدی ایجاد می‌کنند. پس اگر برای سلامتی خودتان ارزش قائلید به شما توصیه می‌کنیم به هیچ وجه گوشی‌های طرح اصلی را خریداری نکنید حتی اگر قیمت این‌گونه گوشی‌ها بسیار پایین باشد.


منبع : ahleiran.ir


فال روزانه: فال امروز ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

تهران نود و هشت

فال روزانه: فال امروز 15 اسفند 1393

فال جمعه پانزدهم اسفند ماه سال ۱۳۹۳

فروردین

دوست دارید برای دیگران برنامه ریزی کنید اما این را بدانید که دیگران این کار شما را دوست ندارند. سعی کنید تمایلات و خواسته های آن ها را درک کنید. روی ایده های خلاق خودتان کار کنید پیش از آن که کسی را عصبانی کنید.

اردیبهشت

در حال حاضر شک و تردیدی که بر اساس نگرانی است و شک و تردیدی که اساس واقعی است از همدیگر قابل تشخیص نیستند. فرقی ندارد که چقدر مسائل واقعی به نظر برسند اکنون زمان خوبی نیست که کارها را به زور انجام دهید. حتی با وجود اعتماد به نفسی که دارید نمی توانید خودتان را در موقعیتی قرار دهید.

خرداد

بهتر است کمی در مورد انجام کارها با دیگران مشورت کنید. شاید دیگران اطلاعاتی داشته باشند که بتوانید از آنها به نفع خودتان استفاده کنید. مهم است که سعی کنید آزادانه رفتار کنید و احساس گناه هم نکنید.

تیر

بهتر است کمی از ولخرجی تان کم کنید.بهتر است خرج های روزانه را به خاطر بسپارید.به این فکر کرده اید که می توانید قسمتی از راه خانه به محل کار یا بالعکس را پیاده بروید؟این کار پول هایتان را جمع می کند و اندام شما را نیز متناسب نگه می دارد.

مرداد

ونوس سیاره عشق و خلاقیت، امشب وارد علامت گاو می شود، به این معنی که فعالیت های شغلی و برنامه ریزی های طولانی مدت شما در طی چند هفته آینده، ثمر خواهد داد و نتیجه مفیدی خواهید گرفت. از امروز تا اوایل آپریل، ممکن است با شخصی بسیار با قدرت و نفوذ ملاقات کنید. که حتی ممکن است از نظر شغلی درهایی را به روی شما بگشاید.

شهریور

زهره به برج ثور می رسد.این قسمت از چارت شما به سفرهای طولانی و ماجراجویی مربوط می شود.بنابراین می توانید پولتان را برای تعطیلات خرج کنید.شاید عاشق فردی خارجی شوید.

مهر

روابط مثبت شما تحت تاثیر حرکت ونوس به خانه سرطان قرار خواهند گرفت.و در طی چند هفته آینده،شما از نزدیک شدن به برخی از افراد لذت خواهید برد، به خصوص اگر بتوانید احساسات تان را به آنها نشان دهید.هم چنین از ساختن جوی شاد برای کسانی که در زندگی تان به آنها تکیه دارید، بسیار خوشحال خواهید شد به خصوص در حال حاضر به همکاری آنها نیاز داشته باشید.

آبان

دیگران از حالت ناامیدی شما ناراحت می شوند اما حقیقت این است که در حال حاضر موضوعی را جدی گرفته اید.برقرار کردن تعادل بین احساس و منطق این احساس ناامیدی را از بین خواهد برد.سعی کنید این موضوع را به خاطر بسپارید،مخصوصاً زمانی که تصمیم می گیرید.

آذر

امروز ونوس به خانه اردیبهشت می رود که خانه کار و سلامتی شماست. اگر منتظر چراغ سبز برای رسیدگی به خود بوده اید الان درست همانوقت است. پس خود را به یک ماساژ یا آرایش صورت مهمان کنید تا احساس قشنگتری بخود بدهید. اگر مدتی بوده سعی می کردید عادت بدی را کنار بگذارید دیگر بهانه ای ندارید و با تمام وجود می دانید که زمان تغییر فرا رسیده. روابط با همکاران و روسا بسیار خوب خواهد بود و شما می توانید منتظر حمایت و همکاری زیادی از طرفشان باشید بخصوص اگر با کسی دارید کاری انجام می دهید و یا عضوی از یک تیم هستید.

دی

اگر مطمئن هستید که تمامی مشکلات و نگرانی ها برطرف شده احساس راحتی کنیدو شراکت جدید را جشن بگیرید. هم اکنون این شانس برای شما فراهم است تا بتوانید مسائل مالی را کنترل کنید. روی هم رفته این می تواند شروع یک شراکت جدید و ابتکاری باشد.

بهمن

ونوس به اردیبهشت با عنصر خاک می رود و مربوط به قسمت خانه و خانواده چارت شما می شود. در هفته های آینده دوستان و وابستگان شما به طرف تغییر و تحولی مثبت و شاد می روند . بهترین زمان برای تغییر منزل یا تغییر دکوراسیون آن می باشد. هر نوع بحران خانوادگی تحت چنین تاثیر مثبتی حل خواهد شد .

اسفند

احساسات می تواند در حد اعلای جاری بودن باشند. به خصوص در تماس های روزمره با دیگران سرکار یا منزل حساسیت شما بدین معناست که شما تمایل دارید چیزها را به دل بگیرید. سقوط یک توده گریان است و موقع ایستادن برای خودتان می توانید بهترین خط دفاع باشد.

منبع: نیک صالحی


منبع : ahleiran.ir