ahleiran

ahleiran

ahleiran

ahleiran

گوشت قرمز حداکثر باید کیلویی 28 هزار تومان فروخته شود

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: با توجه به قیمت خرید دام از دامداران، گوشت قرمز حداکثر باید کیلویی 28 هزار تومان در بازار ...

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: با توجه به قیمت خرید دام از دامداران، گوشت قرمز حداکثر باید کیلویی 28 هزار تومان در بازار مصرف فروخته شود.

سعید سلطانی در گفت و گویی اظهار کرد: عده‌ای که از واردات منافعی دارند، هر زمان که منافع خود را در خطر می‌بینند شایعاتی مانند کمبود و نیاز به واردات را پخش می‌کنند اما در حال حاضر هیچ کمبودی برای تامین نیاز کشور به گوشت قرمز وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت خرید هر کیلوگرم لاشه گوسفندی یا گوساله از دامداران 20 هزار و 500 تومان است در حالی که قیمت تمام شده آن برای دامداران حداقل 22 هزار تومان است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ادامه داد: حتی با در نظر گرفتن نرخ 22 هزار تومان برای خرید یک کیلوگرم گوشت قرمز در دامداری، قیمت منطقی برای این محصول در بازار مصرف نهایتا 28 هزار تومان است.

طبق اعلام اتحادیه مرکزی دامداران، میزان تولید گوشت قرمز در سال حدود 800 هزار تن و مصرف سرانه آن حدود 11 کیلوگرم بوده که نسبت به سال‌های گذشته روند کاهشی داشته است.


منبع : ahleiran.ir


بهره برداری 88 جایگاه جدید CNG در 340 روز

از ابتدای سال جاری تا چهارم اسفند ماه (340 روز) در مجموع از 88 جایگاه جدید عرضه سوخت CNG در کشور بهره برداری شد و تعداد ...

از ابتدای سال جاری تا چهارم اسفند ماه (340 روز) در مجموع از 88 جایگاه جدید عرضه سوخت CNG در کشور بهره برداری شد و تعداد جایگاههای CNG در مدار بهره برداری به 2259 جایگاه رسید.

از سال 1384 که موضوع دومنظوره شدن جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های مایع به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران محول شد تا پایان سال 88 در مجموع تعداد 1190 جایگاه عرضه سوخت CNG به‌صورت تک‌منظوره و دومنظوره در سراسر کشور احداث شد.در سال 89 با سرعت گیری بیشتر روند احداث جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده و راه‌اندازی 254 جایگاه تک‌منظوره و 197 جایگاه دومنظوره عرضه سوخت CNG در کشور، تعداد جایگاه‌های فعال در عرضه این سوخت به 1641 باب رسید.

در سال 90 نیز در ادامه روند توسعه جایگاه‌های عرضه سوخت CNG، در مجموع در سراسر کشور 226 جایگاه جدید به بهره برداری رسید و در پایان این سال تعداد جایگاه‌هایی که به عرضه این سوخت اشتغال داشتند به 1867 باب رسید.

در سال 91 در مجموع 109 جایگاه جدید عرضه سوخت CNG به‌صورت تک‌منظوره و دومنظوره در اقصی نقاط کشور در مدار بهره برداری قرار گرفت تا در پایان سال گذشته تعداد جایگاه‌های عرضه این سوخت به 1967 باب برسد.

از ابتدای سال 92 نیز تا پایان این سال در مجموع در سراسر کشور 204 جایگاه جدید عرضه سوخت CNG به بهره برداری رسید و تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت CNG در کشور تا پایان سال گذشته به  2171 باب رسید.

در سال 93 نیز از ابتدای سال تا چهارم اسفند ماه (340 روز) در مجموع در سراسر کشور 88 جایگاه جدید CNG به بهره برداری رسید و هم اکنون با بهره برداری از این تعداد جایگاه، 2259 جایگاه عرضه سوخت CNG در سراسر ایران در مدار بهره برداری است.

در این 2259 جایگاه، در مجموع با 13 هزار و 8 نازل سوخت‌گیری، ظرفیت اسمی عرضه CNG به‌میزان 2 میلیون و 552 هزار و 507 مترمکعب استاندارد در هر ساعت وجود دارد.

مصطفی کشکولی، مدیرعامل سابق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران 21 تیرماه سال جاری (پیش از بازنشستگی) از برنامه این شرکت برای احداث 100 جایگاه CNG در سال 93 خبر داده بود. ازاین‌رو بر اساس گفته این مقام مسئول، تا پایان سال جاری حداقل 12 جایگاه جدید عرضه سوخت CNG‌ در کشور احداث می‌شود که در صورت تحقق این وعده، تعداد جایگاه‌های عرضه این سوخت به 2271 باب خواهد رسید.


منبع : ahleiran.ir


Torque نسل جدید خودروی مسابقه

شرکت ایتالیایی ED ماشین بدون راننده خود به نام Torque رونمایی کرد.

Torque نسل جدید خودروی مسابقه

به گزارش CarXR.ir : رانندگان ماشین های مسابقه ای باید برای قرار گرفتن در صدر جدول و به دست گرفتن کنترل ماشین خود در سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت مهارت های ویژه ای داشته باشند، اما با آغاز عصر ماشین های خودران، احتمالا نسل چنین راننده هایی نیز منقرض خواهد شد.
شرکت ایتالیایی ED ماشین بدون راننده خود به نام Torque را به ژنو آورده تا باعث ناامیدی بسیاری از هوادارن مسابقات فرمول یک شود.


این ماشین به گونه ای طراحی شده که بدنه آن فاقد هر گونه منفذ یا بخش شیشه ای است و به خاطر وزن سبک و نبود شیشه جلو، از نظر ایرودینامیکی کمتر رقیبی برای آن پیدا می شود.
در هر چرخ این خودرو یک موتور الکتریکی تعبیه شده که مجموعا گشتاوری معادل با ۱۳۲۷ پوند-فوت را ایجاد می کنند. باتری لیتیومی این ابرماشین هم ۸۸ کیلو وات ساعت برق تولید می کند که بیشتر از میزان تولید شده توسط باتری مدل اس تسلاست (۸۵ کیلو وات ساعت).


باتری در نظر گرفته شده برای Torque وزنی معادل ۵۴۹ کیلوگرم دارد و خود ماشین هم مجموعا ۱۰۰۰ کیلوگرم سنگینی دارد و بیشترین میزان سرعت آن برابر با ۱۵۵ مایل بر ساعت اعلام کرده.
طبق بیانیه خبری منتشر شده از سوی کمپانی سازنده، قرار است که این ماشین در تور لی منز فرانسه، ۱۲ دور از یک مسیر چهار دقیقه ای را با یک بار شارژ باتری بپیماید.
با وجود این که بسیاری ممکن است تصور کنند که در این مسابقه شاهد رقابت ماشین های رباتی خواهند بود، کمپانی ED اظهار داشته است تماشاچیان این تور، راننده انسانی ماشین مورد بحث را تشویق خواهند کرد. در این صورت، احتمالا یک اطاق زیر پوسته خشن این ماشین وجود دارد.


همچنین شرکت سازنده اعلام کرده است: در جریان رقابت، یک راننده از طریق دوربین و سیستم نمایشگر، مسیر مسابقه را تحت نظر خواهد گرفت.
این ماشین دارای نوعی دستیار خودکار است با این حال، راننده آن می تواند مهارت های خود را به رخ حریفان بکشد. هرچند ED تأیید کرده که نمی داند یک سیستم هدایت خودکار و راننده انسانی چگونه قرار است که با یکدیگر تعامل داشته باشند.


این شرکت Torque را به آزمایشگاهی به نام Mobile Autonomous Automobile Laboratory معرفی نموده تا خودروسازان و دیگر شرکت ها بتوانند پروژه های تحقیقاتی خود را روی آن انجام دهند و پیش بینی می شود که تولید آن از دو سال آینده کلید بخورد.


منبع : ahleiran.ir


Torque نسل جدید خودروی مسابقه

شرکت ایتالیایی ED ماشین بدون راننده خود به نام Torque رونمایی کرد.

Torque نسل جدید خودروی مسابقه

به گزارش CarXR.ir : رانندگان ماشین های مسابقه ای باید برای قرار گرفتن در صدر جدول و به دست گرفتن کنترل ماشین خود در سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت مهارت های ویژه ای داشته باشند، اما با آغاز عصر ماشین های خودران، احتمالا نسل چنین راننده هایی نیز منقرض خواهد شد.
شرکت ایتالیایی ED ماشین بدون راننده خود به نام Torque را به ژنو آورده تا باعث ناامیدی بسیاری از هوادارن مسابقات فرمول یک شود.


این ماشین به گونه ای طراحی شده که بدنه آن فاقد هر گونه منفذ یا بخش شیشه ای است و به خاطر وزن سبک و نبود شیشه جلو، از نظر ایرودینامیکی کمتر رقیبی برای آن پیدا می شود.
در هر چرخ این خودرو یک موتور الکتریکی تعبیه شده که مجموعا گشتاوری معادل با ۱۳۲۷ پوند-فوت را ایجاد می کنند. باتری لیتیومی این ابرماشین هم ۸۸ کیلو وات ساعت برق تولید می کند که بیشتر از میزان تولید شده توسط باتری مدل اس تسلاست (۸۵ کیلو وات ساعت).


باتری در نظر گرفته شده برای Torque وزنی معادل ۵۴۹ کیلوگرم دارد و خود ماشین هم مجموعا ۱۰۰۰ کیلوگرم سنگینی دارد و بیشترین میزان سرعت آن برابر با ۱۵۵ مایل بر ساعت اعلام کرده.
طبق بیانیه خبری منتشر شده از سوی کمپانی سازنده، قرار است که این ماشین در تور لی منز فرانسه، ۱۲ دور از یک مسیر چهار دقیقه ای را با یک بار شارژ باتری بپیماید.
با وجود این که بسیاری ممکن است تصور کنند که در این مسابقه شاهد رقابت ماشین های رباتی خواهند بود، کمپانی ED اظهار داشته است تماشاچیان این تور، راننده انسانی ماشین مورد بحث را تشویق خواهند کرد. در این صورت، احتمالا یک اطاق زیر پوسته خشن این ماشین وجود دارد.


همچنین شرکت سازنده اعلام کرده است: در جریان رقابت، یک راننده از طریق دوربین و سیستم نمایشگر، مسیر مسابقه را تحت نظر خواهد گرفت.
این ماشین دارای نوعی دستیار خودکار است با این حال، راننده آن می تواند مهارت های خود را به رخ حریفان بکشد. هرچند ED تأیید کرده که نمی داند یک سیستم هدایت خودکار و راننده انسانی چگونه قرار است که با یکدیگر تعامل داشته باشند.


این شرکت Torque را به آزمایشگاهی به نام Mobile Autonomous Automobile Laboratory معرفی نموده تا خودروسازان و دیگر شرکت ها بتوانند پروژه های تحقیقاتی خود را روی آن انجام دهند و پیش بینی می شود که تولید آن از دو سال آینده کلید بخورد.


منبع : ahleiran.ir


ورود چین به جنگ جهانی ارزی

چین قصد دارد علاوه بر پوشاک، محصولات الکترونیکی و اسباب‌بازی‌های ارزان‌قیمت، کالای جدیدی به‌نام تورم منفی یا معکوس را به دیگر کشورها صادر ...

تورم منفی را نباید با کاهش نرخ تورم اشتباه گرفت که باعث کاهش ارزش واقعی پول می‌شود چون تورم منفی یا معکوس برعکس باعث افزایش ارزش پول می‌شود. به اعتقاد کارشناسان، صادرات تورم منفی از چین برای شرکای تجاری این کشور خطرناک خواهد بود

گروه جهان

چین قصد دارد علاوه بر پوشاک، محصولات الکترونیکی و اسباب‌بازی‌های ارزان‌قیمت، کالای جدیدی به‌نام تورم منفی یا معکوس را به دیگر کشورها صادر کند.

به نوشته روزنامه آلمانی دی‌ولت، مقامات حزبی در چین هدف تامین رشد اقتصادی 6.5 تا 7درصدی برای حفظ ثبات اجتماعی در کشور را در مقابل خود قرار داده و برای نیل به این هدف می‌خواهند تورم منفی را که به معنای کاهش هرچه بیشتر بهای کالاهای خود است، به دیگر کشورها صادر کنند.

کارشناسان معتقدند از آنجایی که رشد اقتصادی در جهان ازجمله چین کُند شده است، اگر پکن سیاست‌های مناسبی برای مقابله با بحران‌های ناشی از تنش‌های اقتصادی دنیا اتخاذ نکند، باید انتظار تنزل نرخ رشد اقتصادی در سال‌های آینده را داشته باشد. تاثیر منفی این تنزل روی فضای تجاری دنیا نیز قابل مشاهده خواهد بود.

به گزارش صدای روسیه، تورم منفی را نباید با کاهش نرخ تورم اشتباه گرفت که باعث کاهش ارزش واقعی پول می‌شود چون تورم منفی یا معکوس برعکس باعث افزایش ارزش پول می‌شود. به اعتقاد کارشناسان، صادرات تورم منفی از چین برای شرکای تجاری این کشور خطرناک خواهد بود.

دیوید وو، رییس تحقیقات نرخ و ارز جهانی در بانک امریکا، در این باره می‌گوید: «جنگ ارزی بی‌سرو صدایی در بازارها به راه افتاده و خطر ورود چین به این جنگ زیاد است.»
 

  دور تازه جنگ‌ ارزی

روزنامه آلمانی دی‌ولت در شرایطی از آغاز «یک جنگ ارزی بی‌سرو صدا» خبر می‌دهد که ماه گذشته نیز پیش‌بینی‌هایی درمورد کاهش 3 تا 5درصدی ارزش یوان تا پایان سال2015 ارایه شده بود. مانیشی ریچادهوری، استراتژیست بانک «بی‌ان‌پی‌پاریباس» درباره سیاست‌های بانک مرکزی چین و ارزش یوان به خبرگزاری بلومبرگ گفته است: «چین در سال‌های گذشته تلاش کرد تا زیرساخت‌های مالی و اقتصادی خود را تقویت کند و از سیاست‌های مختلف برای افزایش انگیزه فعالیت اقتصادی استفاده کرد. این سیاست‌ها در چهار سال گذشته با شدت بیشتری پیگیری شده بود، زیرا در این سال‌ها نرخ رشد اقتصادی در این کشور روندی نزولی داشت. اکنون انتظار می‌رود نوامبر2015، چین بار دیگر نرخ بهره بانکی را افزایش دهد که این مساله می‎تواند علاوه بر زمینه‌سازی برای افزایش نرخ رشد اقتصادی، ارزش سهام را نیز تحت‌تاثیر قرار دهد.»

ریچادهوری بااشاره به جمعیت زیاد و نیروی کار ارزان چین می‌افزاید: «باتوجه به سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی چین و احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در امریکا در آینده‌یی نزدیک، انتظار می‌رود ارزش یوان توسط مقام‌های دولتی کاهش پیدا کند. برآوردها نشان می‌دهد افت 3 تا 5درصدی ارزش یوان در سال2015 میلادی برای حفظ شرایط اقتصادی، سیاستی است که بسیار محتمل است و می‌تواند کشور را به سمت و سوی تازه‌یی هدایت کند.»


 جنگ ارزی و کاهش سود سرمایه‌گذاری خارجی

در پدیده موسوم به جنگ ارزی، سیاست‌گذاران براساس برنامه‌یی از پیش تدوین شده، نرخ ارز را کاهش می‌دهند، به‌طوری که محصولات تولید شده توسط صادرکنندگان آنها به قیمتی ارزان‌تر در خارج از کشور مبدا به فروش می‌رسد که همین طرح اقتصادی، پرش اقتصاد در کشور مبدا را کلید می‌زند. در مواجهه با این طرح اقتصادی، هنگامی که کشورهای دیگر، برنامه تلافی را پیش می‌گیرند، زمینه جنگ اقتصادی فراهم می‌شود. این خطر چنان جدی است که به‌تازگی گروه20 نیز به عدم هدف قرار دادن «برنامه نرخ ارز» برای اهداف رقابتی متعهد شده است.

در این میان نکته مهم این است که با تعدیل سیاست‌های پولی، بانک‌های مرکزی از آسیا تا اروپا امیدوارند، با تضعیف ارزهای خود به افزایش صادرات و قیمت واردات کمک کنند. رقبای تجاری با اقدامات تلافی‌جویانه خود نیز، به ایجاد موجی از کاهش ارزش پول داخلی عمل کرده‌اند. تداوم این امر به افزایش تمرکز شرکت‌ها به بازارهای داخلی و متعاقبا کاهش تجارت بین‌المللی منجر خواهد شد. در نتیجه این امر، کم سود بودن سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی نیز مشهود خواهد بود.

به اعتقاد کارشناسان، جنگ ارزی اخیرا و در اوایل سال2015 آغاز شده است، زمانی که چندین کشور نرخ بهره را در ماه ژانویه کاهش دادند و بانک مرکزی اروپا از یک برنامه خرید اوراق قرضه- به‌عنوان کاهش کمی– رونمایی کرد. پس از آنکه بانک مرکزی چین، امتیازات خاصی را برای سرمایه‌گذاران اعطا کرد، کشور چین هم در کنار دیگر غول‌های اقتصادی، وارد نزاع‌های پولی جهانی شد.

این درحالی است که اگر شرایط اقتصادی جهانی بدتر شود، یک سال نرخ وام چین که در حال حاضر حدود 5.6درصد است به سمت صفر نیز خواهد رسید.

کاهش ارز یوان، ژاپن و کره‌جنوبی را نیز به اقدام پیشگیرانه وادار خواهد کرد. مقامات بانکوک، هانوی، جاکارتا، مانیل، تایپه و حتی امریکای لاتین نیز ممکن است برای محافظت از رقابت اقتصاد داخلی خود، چنین روش‌هایی را مدنظر قرار دهند.

اخیرا «راجان»، رییس بانک مرکزی هند در این مورد گفته است: «اگر شما موفق به افزایش فعالیت‌های داخلی نشده‌اید، با کاهش نرخ ارز خود، می‌توانید تقاضا را از بقیه جهان ممکن سازید.»


منبع : ahleiran.ir