عالی ترین دادگاه اروپا دعوای یک بانک ایرانی مستقر در هامبورگ در مورد غیرقانونی بودن تحریم های وضع شده علیه این بانک توسط اتحادیه اروپا را رد کرد.
به گزارش رویترز، عالی ترین دادگاه اروپا روز پنجشنبه، دعوای یک بانک تجاری ایرانی مستقر در هامبورگ در مورد قرار گرفتن نامش در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا را رد کرد. پس از چند رای صادر شده علیه تحریم های ضد ایرانی اروپا، این رای یک پیروزی برای اتحادیه اروپا محسوب می شود.
اتحادیه اروپا در سال 2011، به عنوان بخشی از تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران، دارایی های بانک اروپایی ایرانی هندلز بانک را بلوکه کرد.
دیوان دادگستری اروپایی مستقر در لوکزامبورگ، حکم یک دادگاه رده پایین تر اتحادیه اروپا را که در سپتامبر 2013 اعلام شده بود تایید کرد. در این رای آمده بود، تراکنش های انجام شده توسط هندلز بانک از سوی سازمان های ایرانی تحت تحریم، قرار گرفتن نام این بانک در فهرست تحریم ها را موجه می سازد.هند تا قبل از اعمال تحریم های اتحادیه اروپا، قصد داشت از هندلز بانک برای پرداخت بدهی نفتی خود به ایران استفاده کند.
دادگاه های اتحادیه اروپا تاکنون تحریم های این اتحادیه علیه تعدادی از شرکت های ایرانی را لغو کرده اند، اما اتحادیه اروپا به طور کلی با استفاده از معیارهایی دیگر، شرکت های خارج شده از فهرست تحریم ها را مجددا تحریم کرده است.بانک اروپایی ایرانی هندلز بانک هنوز هیچ واکنشی به این حکم نشان نداده است. این بانک در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرده که همواره به دقت از قطعنامه های تحریمی شورای امنیت و مقررات اتحادیه اروپا تبعیت می کند.
ایران و 6 قدرت جهانی پایان ماه ژوئن را آخرین مهلت رسیدن به توافق بر سر برنامه هسته ای ایران تعیین کرده اند.
منبع : ahleiran.ir
در عالم خودرو، محصولاتی وجود دارند که آینه تمام نمای تکامل و پیشرفتاند. خودروهایی که جمیع محسنات را دارا بوده اما معایب آنها سخت محدود است؛ شاید بتوان مدل کرولای تویوتا را از این دسته بهحساب آورد، خودرویی که زیبایی و شکوه را به همراه دوامی افسانهای داراست و در میان همتایانش کمتر هماوردی را میتوان یافت که قابل قیاس با او باشد.
Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
کل امتیاز این خودرو: 4 از 5
در سال 1966 میلادی و در گرماگرم خیزش اقتصادی ژاپن پس از جنگ جهانی دوم پا به عرصه وجود نهاد، تویوتا کرولا بهعنوان پرفروشترین خودرو در عالم شهرت یافته است. با مجموع فروش 40 میلیون دستگاه تا سال 2013 میلادی، که هنوز هم ادامه دارد، یازدهمین نسل این خودرو هم قرار است که به میزان این شمار بیفزاید.
Toyota Corolla 2015
تویوتا کرولا 2015، به نحو شایان توجهی طرح پوزه اصلاح شده خود را که از جلوپنجره دوکی شکل لکسس الهام گرفته، به رخ بینندگانش میکشد، همچنین جلوپنجره کرومی شکلی که تا کنارههای بدنه امتداد یافته و چراغهای جلو را در بر گرفته است. بسته به این که شما کدام رده از این خودرو را انتخاب کنید، چراغ های LED ادغام شده با لامپهای جلو و نیز طرح دو طرفه مه شکنها را دریافت خواهید نمود.
داشبورد این خودرو ترکیب مرتب و شسته و رفته ای از رنگ بژ و مشکی را به نمایش میگذارد، این بخش توسط باریکه ای نقرهایرنگ به دو قسمت تقسیم میشود. تریم مشکی پیانو بهطور پراکنده ای اطراف سیستم صوتی و جعبهدنده آن را فرا گرفته است. این موارد، به همراه اجزای کرومی که اطراف نگهدارنده های فنجانها و نیز سیستم صوتی آن را دربر گرفتهاند، این موضوع را به ما یادآوری میکند که طراحان این خودرو یک محیط چشمگیر و پر زرق و برق و نیز عاری از کهنگی را برای آن تدارک دیدهاند.
Toyota Corolla 2015 Interior
Toyota Corolla 2015 Interior
Toyota Corolla 2015 Interior
با بهکارگیری حالت ECO در این خودرو، از واکنش دریچههای گاز کاسته شده و به شما کمک میکند که به نرمی و آرامی با آن رانندگی کنید. همچنین سیستم تهویه مطبوع اصلاح شده این خودرو، توان کمتری را از پیشرانه آن استخراج مینماید که این امر هم به نوبه خود مصرف سوخت را در این خودرو بهبود میبخشد.
Toyota Corolla 2015
کماکان از پیشرانه 1.6 لیتری در این مدل بهره گرفته میشود و هنوز هم از دور خارج نشده است. این موتور به همراه یک گیربکس 4 دنده اتوماتیک، توان خروجی معادل 121 اسب بخار و گشتاوری برابر با 154 نیوتن متر را برای این خودرو به ارمغان میآورد، البته به بهایی معادل 59,500 درهم. پیشرانه کاملاً جدید 2 لیتری که جایگزین نمونه 1.8 لیتری در این خودرو شده، توانی معادل 143 اسب بخار و گشتاوری برابر با 187 نیوتن متر را از خود ارائه میدهد، بهای مدلهایی هم که به این نوع از پیشرانه مجهزند از 66,900 درهم شروع میشود.
تویوتا کرولا 2015 به لحاظ صرفه اقتصادی بهتر از نیسان تیدا و همچنین ارزانتر از مزدا 3 و نیز جادارتر از هوندا سیویک میباشد. اما با این وجود، هنوز هم برخی از جنبههای شکبرانگیز در آن وجود دارد، مانند گزینه اختیاری صندلی های تاشو، در دسترس نبودن سانروف و یک جعبهدنده دمده و منسوخ. اما همه این موارد را میتوان در قیاس با قابلیت اطمینان ژاپنی این خودرو نادیده گرفت و بعید است که این مسائل خدشه ای به وجه کرولا، که دارنده عنوان پرفروشترین خودروی دنیاست، وارد نماید.
Toyota Corolla 2015
طراحی خارجی این خودرو ستودنی است.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
جعبهدنده منسوخ و دمده این خودرو نیاز مبرمی به تودیع دارد (منظور این است که هر چه سریعتر باید از رده خارج شود).
نمونه 1.6 لیتری:
حجم موتور: 1598 سیسی
توان: 121 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور: 154 نیوتن متر در 5200 دور در دقیقه
شتاب صفر تا 100: 12 ثانیه
حداکثر سرعت: 190 کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی: 6.7 – 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
نمونه 2 لیتری: (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم موتور: 1998 سی سی
توان: 143 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
گشتاور: 187 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه
شتاب صفر تا 100: 10.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 195 کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی: 7.3 – 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون به همراه میله موج گیر
سیستم تعلیق عقب: یکپارچه از نوع میل پیچشی به همراه میله موج گیر
سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب: دیسکی معمولی
نوع جعبه دنده: 4 دنده تیپ ترونیک
استاندارد آلایندگی: یورو 5
طول/عرض/ارتفاع: 4620/1775/1460 میلیمتر
فاصله بین دو محور: 2700 میلیمتر
وزن خالص: 1280 کیلوگرم
گنجایش صندوق عقب: 470 لیتر
ظرفیت باک: 55 لیتر
اندازه تایرهای جلو وعقب: 195/65 R 15
5 ستاره ایمنی از موسسه ANCAP استرالیا- لازم به توضیح است که نسخه عرضه شده در استرالیا از لحاظ طرح بدنه مشابه با ایران است ولی مجهز به 8 کیسه هوای ایمنی میباشد (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای و زانویی)
2 کیسه هوای ایمنی (نمونه عرضه شده در ایران)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم افزایش دهنده قدرت در ترمز ناگهانی BAS
کمربند ایمنی جلو از نوع پیش کشاننده
کمربند ایمنی عقب از نوع سه نقطه ای
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
غربیلک فرمان با روکش چرمی
6 عدد بلندگو
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB،AUX + بلوتوث
سیستم هوشمند ورود بدون کلید + دکمه START/STOP + دکمه بازکن درب صندوق عقب + دکمه PANIC
سنسورهای پارک عقب و جلو
کنترل صفحه نمایش از روی فرمان
فرمان برقی
آینه داخل اتاق با قابلیت تنظیم نور متناسب با شب و روز
صفحه نمایش 3.5 اینچی روی صفحه کیلومتر
آینه بغل برقی به همراه راهنما بر روی آن
چراغهای جلو از نوع LED + چراغهای روشنایی در روز (DRL)
جا لیوانی جلو با حلقه استیل
کروز کنترل
زیر بازویی عقب با جالیوانی و درب استیل
چراغ سقفی با جعبه نگهداری لوازم
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
در ایران: 143 میلیون تومان ثبت نامی و تیپ GLI و 129.9 میلیون تومان ثبت نامی، تیپ XLI
در امارات: 59,500 الی 68,500 درهم (نمونه 1.6 لیتری) – 66,900 الی 92,900 درهم (نمونه 2 لیتری)
منبع : ahleiran.ir
یک مجله آلمانی اطلاعات جدیدی از نسل بعدی داستر را منتشر کرده است که آن را با نام داچیا داستر II (رنو داستر II) معرفی کرده است.
هر دوی این مدل ها مشابه هستند اما تفاوت هایی در جلوپنجره،رینگ ها و لوگوهای آن ها وجود دارد. گمان می رود رنو موتور تایید شده 1.5 لیتری K9K دیزلی را برای این شاسی بلند جدید به کار ببرد. این شاسی بلند کامپکت دارای طراحی بدنه ای مدرن تر و تاثیر گرفته از خودروی کانسپت رنو داستر Orochخواهد بود که رنو سال گذشته در نمایشگاه خودروی سائوپائولو به نمایش درآورد.
داستر II حدود 15 سانتی متر کشیده تر بوده و طولی در حدود 4.50 متر خواهد داشت که احتمالا این امر فضایی را به ردیف سوم صندلی ها اضافه خواهد کرد. هم چنین این افزایش طول میتواند به رنو در اثبات شاسی بلند جدید داچیا/رنو داستر که اکنون به مرحله تست رسیده و سال دیگر عرضه می شود، کمک کند.
گمان می رود این خودرو اواسط سال 2017 در اروپا عرضه شود و قیمت پایه آن در حدود 12 هزار یورو به فروش برسد. انتظار میرود این خودرو گزینه های نیرومحرکه کنونی را حفظ کند در حالی که یک گیربکس اتوماتیک برای نسخه های بنزینی و دیزلی آن معرفی شده است.
احتمالا اتاق داستر جدید از برخی ویژگی های تودوزی جدید داستر Oroch کانسپت الهام خواهد گرفت.
منبع : ahleiran.ir
سرانجام با تصویب تبصره (21) لایحه بودجه سال آینده و کاهش 3000 میلیارد تومانی منابع توزیعی یارانه، دولت نه مختار بلکه ناچار به حذف 5.5 میلیون ...
سرانجام با تصویب تبصره (21) لایحه بودجه سال آینده و کاهش 3000 میلیارد تومانی منابع توزیعی یارانه، اینبار دولت نه مختار بلکه ناچار به حذف 5.5 میلیون یارانهبگیر برای تعادل در هزینه و درآمد ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانههاست.
بعد از بحث و بررسیهای بسیار بین دولت و مجلس تصمیم براین شد تا از 42 هزار میلیارد تومانی که برای توزیع نقدی و غیرنقدی که هموراه تمامی آن در قالب یارانه نقدی بین متقاضیان تقسیم میشد، حدود 3000 میلیاردی کاسته شده و 39 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانههای نقدی باقی بماند.
با این تغییر باید برای جلوگیری از کسری بیشتر در پرداخت یارانه در سال آینده، حدود پنج میلیون و 500 هزار نفر از لیست یارانهبگیران خارج شوند تا با کاهش 3000 میلیارد تومانی هزینه، بین منابع تعیین شده در قانون و آنچه که دولت هزینه میکند تعادل برقرار باشد.
در سال جاری نیز با وجود تاکید تبصره هدفمندی بر پرداخت یارانه به نیازمندان، سقف پرداختهای نقدی حدود 42 هزار میلیارد تومان بود و با یارانهای که در هر ماه به حدود 76 میلیون نفر پرداخت میشد تاحدودی سازگار بود؛ از این رو با وجود تذکرات و انتقادات کارشناسان و نمایندگان نسبت به غربالگری، دولت نسبت به حذف چند میلیونی پردرآمدها ورود نکرد اما با مصوبه سال آینده حذف یارانهبگیران غیرنیازمند گریزناپذیر است چراکه درغیر این صورت حساب کسریهای دولت در هدفمندی از دوره های قبل نیز بیشتر خواهد شود.
این درحالی است که پیشتردر جریان بررسی لایحه بودجه در کمسیون تلفیق، توافق شده بود تا 5000 میلیارد تومان از منابع توزیعی کم و اختیار دولت برای پرداخت یارانه از 42 به 37 هزار میلیارد تومان کاهش یابد که دراین شرایط باید حدود 10 میلیون نفر حذف میشدند؛ اما با ورود لایحه به صحن، این پیشنهاد نیز از سوی نمایندگان مطرح شد که 12 هزار میلیارد تومان از رقم 42 هزار میلیاردی کاسته شود که در این حالت باید یارانه 26 میلیون نفر حذف میشد آنهم در حالی که دولت حتی نتوانسته نسبت به حذف 10 میلیون نفر شناسایی شدهای که خود زمانی به آن اذعان کرده بود اقدام کند. که درنهایت بحث منابع توزیعی با تصویب 39 هزار میلیارد تومانی به پایان رسید.
با این وجود چندی پیش بالاخره بعد از ماهها فشار برای حذف یارانه ثروتمندان، نوبخت-رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی- اعلام کرد که دولت حذف یارانه اقشار پردرآمد را به تدریج شروع کرده است. اما این گفته نوبخت درحالی مطرح شد که مطمئنا تعداد حذفشدگان و سرعت عمل دولت فاصله قابل توجهی با تعداد 5.5 میلیون نفری که باید از دور دریافت یارانه کنار بروند خواهد داشت.
منبع : ahleiran.ir
رییس انجمن فروشندگان سیمکارت، موبایل و لوازم جانبی خطاب به خریداران بازار سیمکارت اظهار کرد لازم است افراد پیش از خرید حتما بر روی ...
رییس انجمن فروشندگان سیمکارت، موبایل و لوازم جانبی خطاب به خریداران بازار سیمکارت اظهار کرد لازم است افراد پیش از خرید حتما بر روی ویژگیهای کدهای مختلف مطالعاتی انجام دهند.
افشار فروتن در گفتوگویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حال حاضر سیمکارتهای کد 8 ، 9 و 0 همراه اول با وجود آنکه فاقد رومینگ هستند، از نظر قیمت تفاوت چندانی با کد 7 که دارای رومینگ است ندارند و هنگام خرید سیمکارت معمولا این اطلاعات به خریدار منتقل نمیشود، اظهار کرد: زمانی سیمکارتهای همراه اول با ودیعههای 400 هزار تومانی به فروش میرسیدند اما اکنون اینگونه اعلام شده که قیمت اولیه ارائه سیمکارت باید کمتر از 170 هزار تومان باشد. بر همین اساس سیمکارتهای کد جدید فاقد رومینگ هستند و در کارکرد نوعی اختلاف با کدهای قبلی دارند.
وی ادامه داد: قطعا باید در این زمینه اطلاعرسانی کافی صورت بگیرد، چراکه اگر بدون داشتن این اطلاعات فردی سیمکارت کدهای 8، 9 یا 0 را خریداری کند نمیتوان گفت که خریدار یا فروشنده مقصرند، اما به هرحال با توجه به شرایط فعلی بازار بهترین راه آن است که افراد پیش از خرید سیمکارت دربارهی آن تحقیق کنند.
رییس انجمن فروشندگان سیمکارت، موبایل و لوازم جانبی همچنین اظهار کرد: وضعیت موبایل در کشور ما متفاوت با شرایط عرف است. اکنون در بسیاری از کشورها سیمکارت حتی با امتیازهای مختلفی به طور رایگان در اختیار مردم قرار میگیرد تا اپراتور مخابراتی از طریق کارکرد آن به سود برسند، اما در ایران شرایط متفاوتی حاکم است که این شرایط باعث شده است تنوع زیادی در بازار سیمکارت کشور وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: در بازار سیمکارتهای مختلفی از نیمه اعتباری گرفته تا دائمی و غیره وجود دارد که هریک از این سیمکارتها شرایط خاص خود را دارند، اما شاید واقعا نیازی به این همه تنوع وجود نداشته است چراکه اکنون با این شرایط کاربران سردرگم شدهاند و پیش از خرید اطلاع کاملی از آنچه میخرند ندارند.
رییس انجمن فروشندگان سیمکارت، موبایل و لوازم جانبی همچنین خاطر نشان کرد: براساس شرایط فعلی بازار یک کد با کد دیگر اختلاف فاحش دارد و این موضوعی است که باید بر روی آن کار شود.
منبع : ahleiran.ir