ahleiran

ahleiran

ahleiran

ahleiran

جزئیات جدید خرید سربازی از زبان جانشین رییس سازمان

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن تشریح جزییات جدید از طرح جریمه ریالی مشمولان غایب به برخی از سوالات و ابهامات مخاطبان پاسخ داد.

سردار ابراهیم کریمی جزییاتی از آیین‌نامه جریمه ریالی مشمولان غایب بیش از 8 سال غیبت را تشریح کرد و گفت: همانطور که قبلا اطلاع‌رسانی شد، مهلت ثبت‌نام برای پرداخت جریمه ریالی برای مشمولان غایب بیش از 8 سال تا پایان امسال تمدید شده است و تاکنون بیش از 220 هزار نفر برای ثبت‌نام به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده‌اند.

او درباره اینکه برخی از ایرانیان خارج از کشور اعلام کرده‌اند که سفارتخانه‌ها نسبت به ثبت درخواست آنها اقدام نکرده‌اند، گفت: ما از 15 بهمن‌ماه که طرح ثبت‌نام آغاز شد نامه‌ای را به وزارت امور خارجه ارسال کردیم و قاعدتا باید تاکنون به تمامی سفارتخانه‌ها رسیده باشد، اما تمدید مهلت ثبت‌نام فرصت خوبی است برای آن دسته از سفارتخانه‌هایی که هنوز مدعی هستند که چیزی به آنها ابلاغ نشده است.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه قرار بود وزارت امور خارجه از سامانه خودش برای این کار استفاده کند و با جمع‌آوری اطلاعات آنان ما هم بررسی‌هایمان را درخصوص مشمولان واجد شرایط خارج از کشور نیز آغاز کنیم، گفت: البته برابر آمار ما، اغلب مشمولان خارج از کشور نیز ازطریق وکیل یا والدینشان در داخل کشور اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

کریمی درباره این پرسش مخاطبان ایسنا که اعلام کرده بودند برخی از دفاتر پلیس 10+ اقدام به ثبت‌نام آنها نمی‌کنند، گفت: وظیفه دفاتر پلیس 10+ ثبت درخواست متقاضیان است و آنان وظیفه ندارند زمان غیبت را محاسبه کرده و به متقاضی اعلام کنند که آیا مشمول این طرح می‌شود یا خیر؟ تنها چیزی که دفاتر پلیس 10+ باید در نظر بگیرند، دارا بودن تمام مدارک است.

او درخصوص سربازان فراری و امکان بهره‌مندی آنها از جریمه ریالی نیز گفت: در این خصوص جلسات مختلفی با ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شده و در نهایت تصمیم بر این شد تا چنانچه تاریخ ترک یگان خدمتی هر یک از این افراد تا پایان سال 94، 8 یا بیشتر از آن شود، امکان ثبت‌نام برای این طرح را داشته باشند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره انصراف‌دهندگان از تحصیل و نحوه احتساب مدت غیبت آنان نیز گفت: آن دسته از مشمولانی که در حال تحصیل بوده و دارای معافیت تحصیلی نیز بودند، اگر به هر دلیلی اخراج شده، انصراف داده و یا تحصیل‌شان را ادامه نداده باشند، مبداء غیبت‌شان از تاریخ آخرین فارغ‌التحصیلی لحاظ خواهد شد. به عنوان مثال اگر فردی مهرماه 82 دیپلم گرفته و تا سال 85 نیز به هر دلیلی از تحصیل بازمانده باشد، مبدا غیبتش از همان سال 82 محاسبه خواهد شد. البته در این خصوص جزییات بیشتر اعلام خواهد شد.

او در پاسخ به پرسش دیگری درباره آخرین مدرک تحصیلی و اینکه آیا امکان دارد تا فردی دارای مدرک لیسانس است با مدرک دیپلم برای جریمه ریالی ثبت‌نام کند، گفت: قریب به اکثر مدارک تحصیلی مشمولان در سامانه ما به ثبت رسیده است. بنابراین اگر فردی نیز دست به چنین کاری بزند، قطعا در مراحل راستی‌آزمایی شناسایی می‌شود و صرف ارائه مدرک مبنای ما قرار نخواهد گرفت، چراکه اطلاعات این افراد در سامانه ما به ثبت رسیده است.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: در همین خصوص علاوه بر وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت با وزارت آموزش و پرورش نیز توافقاتی داشته‌ایم تا مدارک تحصیلی متقاضیان در سامانه‌های این سازمان‌ها راستی‌آزمایی شود.

کریمی با اشاره به نگرانی برخی‌ها برای ثبت مدارکشان و این شایعه که گفته می‌شود ثبت‌نام کنندگان در صورت عدم پرداخت جریمه در شمول مقررات قرار نگرفتند و در اولویت برخورد با مشمولان غایب قرار خواهند گرفت، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد. تمامی اطلاعات مشمولان غایب در سامانه ما به ثبت رسیده و اینکه ما آخرین مدرک تحصیلی یا مدارک مربوط به وضعیت تاهل یا تعداد فرزندانشان را خواستار می‌شویم تنها برای ارائه تسهیلات فردی است؛ چراکه به ازای داشتن همسر و فرزند، درصدی از جریمه ریالی کم می‌شود. همچنین در ازای مدرک تحصیلی، درصدی به جریمه ریالی افزوده خواهد شد که البته همانطور که گفتم در تمامی این موارد راستی‌آزمایی انجام خواهد گرفت.

او درباره تفکیک درصدی ثبت‌نام‌کنندگان برای پرداخت جریمه ریالی به جای انجام خدمت سربازی نیز گفت: درخصوص مشمولان خارج و داخل کشور آمار را جداسازی نکرده‌ایم، اما درخصوص مدرک تحصیلی این افراد می‌توان گفت که حدود 85 درصد ثبت‌نام کنندگان دیپلم و زیر دیپلم هستند.

کریمی درباره ساعت کاری دفاتر پلیس 10+ و امکان تمدید آن نیز گفت: دفاتر پلیس 10+ تا زمانی که مراجعه‌کننده داشته باشند موظف به ارائه خدمات هستند؛ چراکه آنان دفاتری خصوصی محسوب شده و تابع قوانین اداری و نظامی نیستند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره اینکه آیا امکان تمدید دوباره مهلت ثبت‌نام برای پرداخت جریمه ریالی برای خدمت سربازی وجود خواهد داشت یا خیر، گفت: این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد  و ما سعی می‌کنیم که فاز اول اجرای طرح را تا آخر اسفندماه به اتمام برسانیم تا آغاز سال 94 بررسی‌ها را آغاز کرده و پس از آن دریافت مبلغ جریمه را از مشمولان واجدشرایط بگیریم.

کریمی ادامه داد: مراحل مختلف و بعدی اجرای این طرح را از طریق ارسال پیامک به متقاضیان و ثبت‌نام کنندگان اطلاع خواهیم داد.


منبع : ahleiran.ir


پژو 208، اقتصادی‌ترین خودروی غیر هیبریدی در اروپا

نمایشگاه ژنو 2015: پژو 208 محبوب با اصلاحات ظاهری و فنی پا به نمایشگاه ژنو گذاشته است. پیشرانه‌های جدید با کارایی بالا، این خودرو را به کارآمدترین و مقرون به صرفه‌ترین خودروی غیر الکتریکی و غیر هیبریدی اروپا در این کلاس مبدل کرده‌اند.

2015 Peugeot 208

2015 Peugeot 208


طراحی ظاهری 208 با سپر جدید جلو، جلوپنجره مشبک عریض‌تر با لبه‌های کرومی ضخیم‌تر و چراغ‌های جدید همراه شده است. در قسمت عقب نیز چراغ‌های LED با گرافیک متفاوت سه شاخه تنها تغییر قابل ذکر هستند. بعلاوه چرخ‌های آلیاژی تا اندازه 17 اینچ با طراحی جدید نیز قابل انتخاب می‌باشند.
2015 Peugeot 208

2015 Peugeot 208


پژو همچنین از بهبود کیفیت مواد مورد استفاده در کابین در این خودرو صحبت می‌کند. یک سیستم سرگرمی جدید با نمایشگر 7 اینچی لمسی و آخرین ویژگی‌های اتصال همراه با روشنایی داخلی جدید از تغییرات صورت گرفته می‌باشند.
2015 Peugeot 208

2015 Peugeot 208


اما مهم‌ترین تغییرات را باید در زیر درب کاپوت یافت. بهینه‌سازی تمامی موتورهای دیزلی با استاندارد یورو 6 باعث شده‌اند تا میزان آلاینده‌ها و مصرف سوخت کاهش یابد. موتور 1.6 لیتری BlueHDI با سه خروجی 75، 100 و 120 اسبی دو رکورد مصرف سوخت 3.0 لیتر در صد کیلومتر و آلایندگی 79 گرم گاز CO2 در هر کیلومتر را بر جای می‌گذارد. مدل 120 اسبی این پیشرانه هنوز با آلایندگی 94 گرم CO2 خودرویی نسبتاً پاک محسوب می‌شود. این پیشرانه با یک گیربکس شش سرعته دستی جفت می‌شود. در بین موتورهای بنزینی هم موتور 3 سیلندر توربوی 1.2 لیتری با قدرت 110 اسب بخار، همراه با یک گیربکس 5 سرعته دستی را می‌توان نام برد.
2015 Peugeot 208 Interior

2015 Peugeot 208 Interior


پژو 208 GTi در سی‌امین سالگرد مدل GTi پژو نیز با ویژگی‌هایی اسپرت به‌زودی معرفی خواهد شد.


منبع : ahleiran.ir


راهنمای خرید خودروی دست دوم

اکنون که به انتهای سال نزدیک می شویم ، بازار خرید و فروش خودرو هم دارد بر خلاف سردی هوا ، رو به گرمی می رود ، زیرا فرصت مناسبی برای خرید و یا فروش خودرو در این ماه از سال برای تمامی دارندگان و خریداران پیش می آید .

در ابتدای امر و قبل از آنکه وارد هر گونه بحثی بشویم باید به نکات و تعاریفی اشاره داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی یک خودروی دست دوم را بشناسیم و بدانیم اصلا خودروی کار کرده و یا دست دوم چیست ؟

اصولا در بازار خودرو و نمایشگاه داران خودرو ، به خودرویی که کارکرد 80 کیلومتر و یا کمتر را داشته باشد ، خودروی صفر می گویند ، حال اگر خودرویی بیش از این میزان کارکرد داشته از نظر ایشان خودروی دست دوم بوده و قیمت گذاری را بر روی این خودرو بر اساس اینکه خودروی کار کرده است ، انجام می دهند .

در خرید هر خودروی ، ملاک اول و دوم را باید میان سلیقه و هزینه ، بر اساس انتخاب افراد قرار داد و این مورد کاملا شخصی می باشد .

کارکرد خودرو ، کارایی و سالم بودن خودرو ، ظاهر خودرو ، قیمت قطعات دست دوم در بازار ، دسترسی به تعمیرکاران حرفه ای و مناسب ( خدمات پس از فروش شرکت تولید کننده ) ، میزان سال کارکرد خودرو ، تجهیزات و آپشن های خودرو ، قابلیت فروش مناسب خریداری شده و موارد دیگر که این موارد شاید در دسته مهم ترین ها قرار بگیرند اشاره داشت .

همیشه در خرید خودروی دست دوم باید دقت ، ریز بینی ، نکته سنجی و موارد دیگر را در معامله داشته باشیم ، زیرا این موارد هر کدام در کنار یکدیگر توانایی و قابلیت های بیشماری دارند .

در هنگام خرید خودروی دست دوم ، با صاحب خودرو صحبتی داشته ، بدانید که به چه دلیل خودروی خویش را می فروشد ، و بدانید فرد مذکور که از خودرو استفاده داشته است ، چگونه فردی می باشد ، زیرا اصولا هر فردی با خودروی خویش چنان رفتار می کند که با خویش رفتار دارد ( قبل از خرید صاحب خودرو را خوب بشناسید زیرا صاحب خودرو است که نشان دهنده سالم بودن و یا نا سالم بودن خودرو می باشد ) .

در بررسی هر خودرویی اولین نکته ی را که مد نظر قرار می دهید ، اصالت خودرو است .

اصالت خودرو یعنی آنکه این خودرو از کجا و به نحوی خریداری گشته است ، در مورد خودروهای وارداتی به این مهم باید بیشتر توجه و دقت گردد اما در مورد خودروهای تولید داخل ، بیشتر به کامل بودن مدارک شناسایی و اعتبار مدارک شناسایی خودرو باید دقت گردد .

مدارکی که باید در هنگام خرید به آنها بیشتر از همه دقت گردد شامل :

داشتن برگ فنی معتبر ، سند و مشخصاتی که کارخانه می دهد ، داشتن معاینه فنی معتبر و مدت دار ، کارت خودروی مناسب و سالم و قانونی و معتبر ، برگه خرید خودرو از شرکت و یا قولنامه خرید خودرو ، برگ سبز خودرو ( همان سند سبز و یا راهنمایی خودرو همان شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه بوده و این مهم را نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران - راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی صادر نموده و در اختیار مالک خودرو قرار می دهد ) ، سند قانونی و سند مالکیت قانونی خودرو که دارای اعتباری مناسب و قانونی بوده و بواسطه دفاتر اسناد رسمی معتبر و قانونی دارای اعتباری مناسب می باشد ، کارت گارانتی و یا گواهی که اثبات نماید این خودرو دارای گارانتی معتبری بوده ، کارت سوخت خودرو و پاکت کارت سوخت که باید حتما از اعتبار و صحت آن اطمینان لازم را به عمل آورید ، داشتن برگ خلافی خودرو به تاریخ معتبر و حتما بررسی نمایید که گواهی خلافی خودرو صفر باشد ، بیمه نامه معتبر شخص ثالث ( در نظر داشته باشید که مدتی از زمان بیمه نامه مانده باشد ) ، برگ مشخصات فنی خودرو که از طرف شرکت تولید کننده صادر گردیده است و در نهایت دفترچه کارخانه ( البته این مورد در صورت نبود زیاد دچار ابهام نخواهد شد ولی در صورت وجود ، اطمینان بیشتری از اصالت خودرو می توان داشت ) . تمام موارد فوق باید به نحوی قانونی و مناسب وجود داشته باشند که در این صورت می توان به اصالت خودرو فوق اطمینان پیدا نمود و در غیر این صورت باید کمی دچار تردید در اصالت خودرو گردید .

پس از صحت موارد فوق ، باید به بررسی شماره شاسی و شماره موتور فوق از روی برگه های اطلاعات خودرو نمایید که این مورد در دفترچه راهمنمایی هر خودرویی موجود می باشد .

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

اطمینان نمایید که تمام موارد و اطلاعاتی که در برگه های خودرو موجود می باشد ، همگی دارای یک اصالت بوده و هیچ ابهامی در اعداد و کدهای مربوط به هر برگه ای که دارای مشخصات فنی است ، وجود نداشته باشد که این مورد بسیار مهم بوده و در تعیین اصالت خودرو کمک شایانی می نماید .

شاید در ایران بدنه مهمترین بخش در تعیین قیمت یک خودرو باشد به نحوی که اگر خودرویی هیچ زدگی و یا رنگی در بدنه نداشته باشد ، قیمت آن به مراتب فزونی پیدا خواهد نمود نسبت به خودرویی که فنی سالم داشته باشد ولی دارای بدنه نامناسب باشد .

در بدنه خودرو باید به این نکات توجه داشت و از نظر مواردی همچون فرورفتگی ، پوسیدگی ، رنگ پریدگی ، ترک خوردگی ، آسیب دیدگی جدی را در جای جای خودرو باید مورد بررسی قرار داد .

البته تصادف را به انواع مختلف می توان تقسیم نمود که شامل موارد زیر است .

تصادف سنگین به نحوی که به شاسی ماشین ، ستون ها آسیب جدی رسیده باشد . تصادف به نحوی بوده باشد که به قطعات فنی خودرو آسیب جدی وارد گردیده مانند موتور و جعبه دنده خودرو و حتی چپ شدن خودرو را نیز در این مرحله می توان قرار داد که در صورت بروز چنین مواردی باید خرید چنین خودروی را با احتیاط بیشتر انجام داد .

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

تصادف سبک مانند تصادف بدنه و یا درب ها ، فرو رفتگی در بدنه ، گلگیرها ، فرو رفتگی در دربها ، و امثالهم که آسیب جدی به قطعات فنی و حتی بدنه خودرو وارد نگردیده باشد ، و شاسی این خودرو نیز سالم مانده باشد .

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

در مورد تصادف باید این را بدانید که اگر رنگ بدنه ای از حالت استاندارد و کارخانه خارج گردد ، آن بخش از خودرو که دارای رنگ دیگری نیز می باشد و حتی با بهترین حالت رنگ آمیزی بدنه باشد ، دیگر به کیفیت و حالت اول خود باز نمی گردد و این یعنی وجود نقص ، البته این سخن به معنی نخریدن خودروی دارای لک گیری یا رنگ شدگی نیست ، بلکه این گفته توجه شما را به این مهم داشته که خودرویی را انتخاب نمایید که دارای تصادفات سبک ، فروفتگی های کوچک و کلا کمترین حالت خسارت وارده به بدنه بوده ، زیرا تصادفات سنگین به معنی ایرادات فنی و همینطور معیوب بودن خودرو می باشد .

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

در رابطه با بررسی بدنه خودرو ، بهترین تست در بدنه ، در زیر نور مستقیم خودرشید قرار دادن خودرو بوده و از زوایای 30 الی 50 درجه باید بدنه را به دقت مشاهده نمود ، دقت در کنترل رنگ و بدنه خودرو باید از نزدیک و با فاصله با خودرو انجام گیرد ، دقت داشته باشید هرچه در زمان بررسی خودرو بیشتر وقت بگذارید ، خودرویی خریداری شده را بهتر خواهید شناخت البته از وسواس بیش از حد نیز پرهیز داشته باشید . در مورد تست رنگ بدنه خودرو ، از نور لامپ فلورسنت نیز میتوان کمک گرفت و همچنین قلم های مخصوص این مورد که به تست آهنربا نیز شهره می باشند .

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

در رابطه با قلم های مذکور ، بیشتر در مواردی کاربرد داشته و عمل می نمایند که رنگ بدنه خودرو از بین رفته باشد و بجای آن از زیر کاری ( همان استفاده از بتونه در زیر رنگ ) استفاده شده باشد ، می توان به نتیجه آزمایش با این قلم اطمینان پیدا نمود و در صورتی که صافکاری بدون رنگ باشد و یا مواردی که رنگ بدنه خودرو را مشابه رنگ کارخانه نماید و یا تعویض قطعات مخدوش ( مانند تعویض گلگیر ، درب ها ، کاپوت و موارد مشابه که نیاز به رنگ کوره ای داشته ) ، نمی توان به عملکرد این قلم اطمینان کامل داشت . طرز کار این قلم اینگونه است که هنگامی که آنرا به بدنه خودرو نزدیک می کنید ، اگر بدنه خودرو دارای رنگ با زیر سازی بتونه باشد و یا رنگ شدگی بیش از استاندارد کارخانه باشد ( البته مواردی که در قبل گفته شده است را حتما به خاطر داشته باشید ) به محض جدا سازی ، آهنربا فوق ( یا همان قلم و موارد مشابه ) به سرعت از بدنه خودرو جدا می شود ، اما اگر این جدا شدگی کمی با مقاوت قلم فوق همراه باشد ، می توان ( البته شاید ) به سالم بودن رنگ بدنه خودرو اطمینان پیدا نمود .

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

در بررسی بدنه خودرو ، یکی از مواردی که حتما باید به دقت و وسواس زیاد آنرا در نظر داشته باشید ، بررسی ستون ها و سقف خودرو می باشد ، زیرا چه تصادف سبک و چه تصادف سنگین باعث آسیب در این بخش ها گردد ، باید حتما در خرید خودرو تجدید نظر اساسی نمایید و با کارشناسان فن حتما مشاوره نمایید . اما در همین مورد ، وجود فرو رفتگی های جزئی که با ستون و یا سقف خودرو ( مانند ضربه سنگ های ریز که در مسیر حرکت خودرو در جاده این برخورد وجود دارد و یا از این دست موارد که خودرو در جایی نزدیک به کارگاه ساختمانی پارک شده باشد و چنین موارد مشابه ای اتفاق بیافتد ) ، وجود داشته باشد ، می توان به سلامت این خودرو کمی اطمینان پیدا نمود ، در هر صورت اگر بر روی سقف و یا ستون ها موردی غیر عادی مشاهده داشتید حتما از مالک خودرو در این مورد پرسش نمایید و با کارشناسان مورد اطمینان نیز مشاوره داشته باشید .

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

در بررسی بدنه حتما درب ها را نیز بررسی نمایید و اطمینان حاصل نمایید که رکاب های خودرو ، بدنه ، ستون ها ( چه از داخل و چه از خارج ) هیچ ایرادی نداشته باشند ، حتما بررسی نمایید که هیچ درز غیر اصولی میان بدنه و درب خودرو نباشد ، چند بار به آرامی و نرمی درب خودرو را ببندید تا از سالم بودن زبانه قفل درب اطمینان حاصل نمایید ، حتما واشر آب بدنی داخل درب ها را بررسی و از سالم بودن و نداشت ایراد اطمینان پیدا نمایید ، حتما باید دقت نمایید که صدای نرمی در هنگام بسته شدن درب بشنوید و هرگز نباید صدای تقه و یا برخورد نا مناسب دو فلز با یکدیگر را بشنوید ، مسیر حرکت باز و بسته شدن درب خودرو را بررسی نمایید تا از نداشتن تاب و سالم بودن لولاهای درب بدنه خودرو اطمینان پیدا نمایید . تمام موارد فوق را باید با دقت بررسی نمایید تا از سالم بودن این موارد نیز اطمینان حاصل نمایید و نیز تمام تست های مربوط به رنگ و بدنه خودرو را بر روی بدنه نیز به انجام رسانید .

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

کاپوت خودرو را نیز حتما باید بررسی نمود . ابتدای امر از صحت قفل آن اطمینان حاصل نمایید ، تست رنگ و فرو رفتکی را حتما بررسی نمایید ، داخل کاپوت نیز باید رنگ صاف و یکدستی داشته باشد ، نباید هیچگونه جای ضرب دیدگی و سوختگی داخل کاپوت مشاهده گردد زیرا این مورد نشان از ایراد داشتن موتور خودرو دارد و در نهایت هنگام بسته بودن درزها چک گردد که نشان از هیچگونه تاب برداشتن و ایراد داشتن در این مورد دیده نشود .

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

همین تست ها را برای درب صندق عقب و گلگیرها نیز به انجام برسانید تا از صحت و سلامت آن نیز اطمینان حاص نمایید ، البته در برخی موارد این قطعات تعویض می شوند و تنها را حل فهمیدن آن از درجه و کیفیت رنگ بوده زیرا در برخی موارد ، قطعاتی که رنگ شده و یا تعویض می شوند دارای رنگ متفاوتی با دیگر قطعات استاندارد بدنه دارد ، این مطلب در رابطه با قطعات پلاستیکی رنگی بدنه به وضوح دیده می شود .

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

بررسی نمودن سپرها ، در برخی از خودروها سپرها جزئی از طراحی بدنه نیز محسوب می شوند و آسیب دیدن آنها در برخی موارد یعنی آسیب دیدگی شدید در بدنه و شاسی خودرو که این مهم در خرید خودرو حتما باید مورد نظر قرار گرفته بشود ، البته بیشتر موارد سپر خودروها از مواد پلاستیکی و یا فایبر گلاس و مواد مشابه که هم سبک و هم ارزان باشند تهیه می شود ، و برای همین به کنتراست رنگ در سپرها ، نداشتن ایراد در سپرها به نحوی که جای جوش پلاستیک در آن دیده نشود ( البته باز هم باید دید چگونه و در کجای سپر جوش داده شده است تا به میزان خسارت احتمالی وارد شده بتوان نظر قطعی داد ) کنترل کامل گردد و در برخی موارد باید سپر را از داخل بررسی نمود و دید آیا این موارد مشاهده می شود یا خیر ( منظور از داخل بررسی نمودن و دیدن سپر خودرو از زیر خودرو و داخل سپر مربوطه می باشد ) . در نهایت نیز باید ریخته شدن رنگ بدنه سپرها ، دو رنگ بودن رنگ سپر ، ترک داشتن در رنگ سپرها و همه مواردی که در مورد رنگ و بدنه خودرو گفته شده ، کنترل گردد تا از سلامت این قطعات نیز اطمینان حاصل گردد .

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

در این قسمت می پردازیم به راه هایی که از طریق توجه به آن ها درکابین خودرو می توان به کارکرده درست یک خودرو پی برد . از این رو ابتدا قسمت هایی تفکیک شده را در اتاق خودرو نام برده و در مورد هر کدام به صورت جداگانه توضیحاتی ارائه خواهیم داد . لازم به ذکر است تمام موارد زیر در صورت وجود مشکل در قسمت راننده به دلیل استفاده بیشتر واضح تر می باشند و احتمال دارد این موارد در قسمت سرنشینان خودرو وجود نداشته باشد در حالی که در قسمت راننده وجود دارد .

درب خودرو از نظر تزئینات داخلی و وجود شیشه ها باید به درستی کنترل گردد . اگر خودرو مجهز به شیشه بالابر برقی بود چند بار شیشه را باز و بسته نمایید و از سرعت و کیفیت این قطعه اطمینان پیدا نمایید ، حتما شیشه را در میانه را نگاه داشته و به بررسی لقی شیشه اقدام نمایید به نحوی که شیشه را از طرفین با هر دو دست گرفته و آنرا کمی جابجا نمایید که در این مورد نباید شیشه بیش از حد لقی داشته باشد . باید نوار آب بندی درب و شیشه ها حتما بررسی گردد ، در نهایت نیز هیچ جای فرو رفتگی و خرابی و یا پوسیدگی ، چند تکه شدگی و ساییدگی در تزئینات داخلی دیده نشود .

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

برای بررسی فرمان خودرو باید دقت داشت که در صورت وجود دکمه های کنترل سیستم صوتی ، باید توجه داشته باشیم که دکمه ها در سر جای خود محکم باشند و از عملکرد درست آن ها مطمئن شویم . در صورت مجهز بودن خودرو به کیسه ی هوای راننده ، باید از وجود ایربگ اطمینان حاصل نماییم و از کیفیت روکش ایربگ در صورت تعویض نیز اطمینان کافی به عمل آورید . درز ها باید به خوبی روی هم چفت شده باشند و هیچ گونه برآمدگی غیر عادی روی سطح فرمان وجود نداشته باشد . در صورت برقی بودن فرمان از عملکرد درست آن مطمئن شویم و در صورتی که خودرو مجهز به مموری فرمان یا گرمکن بود ، باید از صحت عملکرد آن اطمینان کافی را پیدا نمایید .

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

وقتی بر روی صندلی راننده ی خودرو نشسته ایم ، نباید نقطه یا نقاط نا متعارفی را احساس نمود و سختی را پشت خود احساس نمایید ، صندلی خودرو باید کاملا روی فرم باشد ( در اصطلاح قری نداشته باشد و اسکلت آن سالم باشد ) ، در صورت چرم بودن روکش صندلی باید توجه داشته باشیم که صندلی خالی از هرگونه پارگی , پوسیدگی , ساییدگی و یا چروک خوردگی و سوراخ شدگی باشد ، همچنین دقت کنیم که کناره های صندلی چروک نباشد و تا خوردگی نداشته باشد ، صندلی به هیچ عنوان نباید لقی داشته باشد و در صورت برقی بودن صندلی ، در هنگام تنظیم ، تغییر حالت آن باید یکنواخت باشد و سرعت آن کم و زیاد نشود ، در صورتی که خودرو مجهز به مموری صندلی , گرمکن و سرد کن بود باید این قابلیت را در حالات مختلف تست کنیم و همچنین در صورت وجود مانیتور های سرنشینان عقب از سلامت آنها مطمئن شویم .

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم

  راهنمای خرید خودروی دست دوم



منبع : ahleiran.ir


۱۰ حقیقت در مورد پروفسور آلبرت اینشتاین

آلبرت اینشتاین نابغه‌ای با موهای آشفته،‌ ویولونیستی چیره دست با عاداتی عجیب مثل نپوشیدن جوراب و میز کار به هم ریخته، اما ذهنی پیشگام که با گذشت سال‌ها از مرگش هنوز به عنوان نماد علم نوین محسوب می‌شود، چقدر درباره‌ی زندگی این مرد بزرگ می‌دانید؟ همراه ما باشید.

تهران نود و هشت

آلبرت اینشتاین نابغه‌ای با موهای آشفته،‌ ویولونیستی چیره دست با عاداتی عجیب مثل نپوشیدن جوراب و میز کار به هم ریخته، اما ذهنی پیشگام که با گذشت سال‌ها از مرگش هنوز به عنوان نماد علم نوین محسوب می‌شود، چقدر درباره‌ی زندگی این مرد بزرگ می‌دانید؟ همراه ما باشید.

اکثر دوستداران علم با شنیدن نام اینشتاین به یاد نظریه‌ی جنجالی نسبیت و فرمول هم‌ارزی جرم و انرژی (E=mc2) می‌افتند، نظریه‌ای که نگاه انسان به جهان را از فیزیک کلاسیک نیوتنی جدا کرده و کیهان را با قوانینی جدید توضیح می‌دهد. علاوه بر نظریات علمی که او را به یکی از بزرگترین فیزیکدان‌هایی که تاکنون به جهان پاگذاشته تبدیل می‌کند، دیدگاه‌های فلسفی، سیاسی و اعتقادی نام وی را هنوز پس از گذشت حدود ۶ دهه از مرگش در اذهان نگه داشته است. حتی دانشمندی به بزرگی اینشتاین نیز همانند باقی افراد در کنار موفقیت‌ها، اشتباهاتی نیز مرتکب شده است. زندگی وی جنبه‌های مثبت و منفی زیادی دارد که می‌تواند درس‌های بزرگی برای آیندگان در پی داشته باشد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ۱۰ حقیقت از زندگی این دانشمند بزرگ که شاید نمی‌دانستید.

۱ – اینشتاین دیرتر از کودکان معمولی لب به سخن گشود

۱۰ حقیقت در مورد پروفسور آلبرت اینشتاین

اینشتاین در سه سالگی

طبق سخنان خود اینشتاین وی تا سه سالگی سخن گفتن را آغاز نکرد و پس از آن نیز تا سن بیشتر از ۷ سالگی به ندرت صحبت می‌کرد، این موضوع در کنار ذهن متمرکز وی در حل مسائل فیزیک، ذائقه‌ی موسیقیایی و بی توجهی به بعضی درس‌های مدرسه و در مقابل توجه به مطالب مورد علاقه باعث شده عده‌ای بر این باور باشند که اینشتاین از سندرم اسپرگر رنج می‌برد. دانشمندان بزرگ دیگری مانند اسحاق نیوتون و ماری کوری نیز احتمالاً به این مشکل مواجه بوده‌اند. توماس سول نویسنده و محقق دانشگاه استنفورد برای توصیف افراد غیر مبتلا به اوتیسم که دیر لب به سخن می‌گشایند اصطلاح سندرم اینشتاین را به کار می‌برد. اینکه چگونه مغز این افراد در بعضی استعدادها سریع‌تر فعال می‌شود و در برخی دیگر آهسته‌تر همچنان نامعلوم باقی‌مانده است. در پایان باید گفت که اینشتاین یک متفکر بصری مادام العمر بود و کمتر وقت خود را به سخن گفتن هدر می‌داد.

۲ – نمرات اینشتاین در مدرسه

۱۰ حقیقت در مورد پروفسور آلبرت اینشتاین

در دنیای پرهیاهوی امروزی و در عصر اینترنت و رسانه‌ها علاقه‌ی زیادی به برعکس نشان دادن حقایق در مورد افراد موفق و مشهور به وجود آمده است، افکار عمومی به دنبال ناکارآمدی‌ها هستند تا موفقیت افراد بزرگ را وابسته به شانس نشان بدهند. زیاد شنیده‌ایم که افرادی با کنار گذاشتن تحصیلات آکادمیک توانسته‌اند موفقیت‌های بزرگی کسب کنند اما از تلاش‌های شبانه روزی و علم بالای آن افراد چیزی نمی‌دانیم. در مورد آلبرت اینشتاین نیز مشهور است که وی در دوران مدرسه دانش‌آموزی کند ذهن بوده و تا سنین بالا به موفقیتی دست نیافته است اما حقیقت این است که وی در سنین نوجوانی سرآمد درس‌های فیزیک و ریاضی بوده است. او در حالی که ۱۲ سال بیشتر نداشت به مطالعه‌ی دیفرانسیل و انتگرال می‌پرداخت و چگونگی استفاده از حروف یونانی و لاتین را در معادلات می‌دانست. اما شایعه‌ی ضعیف بودن اینشتاین در مدرسه احتمالاً از اینجا می‌آید که یک سال سیستم نمره دهی در محل تحصیل وی معکوس شد و به جای اینکه نمره‌ی A بالاترین نمره محسوب شود بالاترین نمره F شد، و آلبرت جوان بالاترین نمره را کسب کرد. اینشتاین دبیرستان را نیمه کاره رها کرده و در آزمون ورودی انستیتو تکنولوژی فدرال سوئیس شرکت کرد، اگرچه نمرات وی در ریاضی و علوم عالی بود اما به دلیل کسب نمره‌ی پایین در شیمی و زیست شناسی و ادبیات نتوانست وارد این موسسه شود. در نهایت اینشتاین دیپلم را گرفت و سال ۱۸۹۶ در سن ۱۷ سالگی وارد مؤسسه فدرال پلی تکنیک زوریخ شد.

۳ – اینشتاین دختری نامشروع با سرنوشتی نامشخص دارد

۱۰ حقیقت در مورد پروفسور آلبرت اینشتاین

اینشتاین و همسر اولش میلوا

در مؤسسه‌ی پلی تکنیک زوریخ اینشتاین با میلوا ماریخ صربستانی آشنا شد، او تنها زنی بود که در رشته‌ای که اینشتاین درس می‌خواند پذیرفته شده بود. طی سال‌ها آلبرت ۱۷ ساله و میلوای ۲۱ ساله روابط عاشقانه‌ای پیدا کردند و در نتیجه‌ی آن قبل از ازدواج رسمی در سال ۱۹۰۲ صاحب دختری به نام لیسرل شدند. پس از ادواج نیز آن‌ها صاحب دو فرزند پسر شدند که پسر کوچکتر آن‌ها مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی بود. سرانجام سال ۱۹۱۹ پس از پنج سال زندگی جداگانه آلبرت و میلوا به صورت رسمی از هم جدا شدند در حالی که سرنوشت دختر آن‌ها در هاله‌ای از ابهام باقی‌مانده است. دو احتمال در مورد وی گفته می‌شود، یکی آنکه لیسرل به فرزند خواندگی گرفته شده و دیگری اینکه بر اثر ابتلا به تب مخملک در گذشته است.

۴ – اینشتاین زندگی خانوادگی پر هیاهویی داشته است

۱۰ حقیقت در مورد پروفسور آلبرت اینشتاین

اینشتاین و همسر دومش السا

پس از آنکه در سال ۱۹۱۴ اینشتاین از میلوا ماریچ جدا شد روابط نامشروع متعددی را داشته که یکی از آن‌ها با دختر عمویش السا بود و سرانجام به ازدواج آن‌ها منجر می‌شود، اگرچه گفته می‌شود او حتی قصد ازدواج با دختر السا یعنی دختر خوانده‌ی آینده‌ی خود را نیز داشته است. بعدها در نامه‌ای به السا اینشتاین از علاقه‌ی پدرانه‌ی خود به دخترخوانده‌‌ی کوچک‌اش مارگوت می‌نویسد: به اندازه دختر خودم و یا شاید بیشتر، مارگوت را دوست دارم، و کسی چه می‌داند اگر من پدر او بودم چه بچه بداخلاقی از او پدید می‌آمد! در طول مدت ازدواج با السا اینشتاین خیانت می‌کرد و السا این موضوع را می‌دانست اما به شرطی که سر و صدایی در نیاید اجازه‌ی این کار را می‌داد. آلبرت اینشتاین برای جدا شدن از همسر اولش قول داد در صورت برنده شدن جایزه‌ی نوبل منافع مادی آن را به وی و پسرانشان هدیه بدهد. سال ۱۹۲۱ وی توانست به خاطر تحقیقاتش در مورد اثر فوتوالکتریک جایزه‌ی نوبل را کسب کند و طبق قولی که داده بود منافع مادی آن را به میلوا داد تا زندگی خود و پسرانش را بگدراند.

۵ – اینشتاین سال‌های سختی را پشت سر گذاشته است

۱۰ حقیقت در مورد پروفسور آلبرت اینشتاین

سال ۱۹۰۵ اینشتاین چهار مقاله منتشر کرد که پایه‌های علم فیزیک را لرزاند و دیدگاه انسان به فضا، زمان، ماده و انرژی را متحول کرده و فیزیک نوین را پایه گذاشت؛ تمام این‌ها در زمانی اتفاق افتاد که او در حال به پایان رساندن دکترا بود و همچنین به عنوان ممتحن در دفتر ثبت اختراع سوئیس کار می‌کرد. پس از فارغ التحصیلی اینشتاین برای تدریس در بسیاری از آکادمی‌های آموزشی پذیرفته شد اما مدرسه به مدسه او را رد کردند زیرا در بخشی از رزومه‌اش با حماقت تمام از توصیه نامه‌ی هاینریش وبر که کلاس‌های زیادی را خراب کرده بود استفاده کرده بود. همین مثال نشان می‌دهد هوش بالا برابر با خردمندی نخواهد بود و انسان‌های باهوش نیز اشتباهاتی مرتکب می‌شوند. اگرچه این پذیرفته نشدن سرانجام باعث شد زمان بیشتری در اختیارش قرار بگیرد و چهار مقاله‌ی خود را جمع‌بندی کرده و در یک مقاله منتشر کند که سرانجام به دریافت جایزه‌ی نوبل منتهی شد.

- با توجه به تولید و انتشار نور اینشتاین توضیح می‌دهد که اثر فوتوالکتریک از تئوری کوانتوم پیروی می‌کند. (همان نظریه‌ای که برنده‌ی جایزه‌ی نوبل می‌شود)

- اینشتاین وجود اتم را با آزمایش از طریق حرکت ذرات معلق ریز در مایعات و تئوری مولکولی جنبشی حرارت اثبات می‌کند.

- الکترودینامیک ذرات متحرک قوانین ریاضی نظریه‌ی نسبیت خاص را اثبات می‌کند.

- آیا اینرسی یک ذره به انرژی درونی آن بستگی دارد؟ اینشتاین توضیح داد که چگونه تئوری نسبیت به هم ارزی جرم و انرژی E=mc2 منجر می‌شود.

۶ – اینشتاین واسط مذاکرات گروگان گیری شده بود

۱۰ حقیقت در مورد پروفسور آلبرت اینشتاین

اوت ۱۹۱۴: سربازان باواریایی به خط مقدم جنگ فرستاده می‌شوند، بر خلاف بسیاری از همکارانش اینشتاین از جنگ پشتیبانی نکرد و تا آخر عمر صلح طلب باقی ماند

در آلمان آن زمان روحیه‌ی صلح طلب و متعهد در کمک به برقراری آرامش، اینشتاین را در معرض خطرات زیادی قرار می‌داد. او همراه با سه همکارش با جسارت تمام بیانیه‌ای را در مخالفت با نظامی گری امپراتور گونه‌ی آلمان و دخالت آن‌ها در جنگ جهانی اول امضا کردند. این بیانیه پاسخی بود به اعلامیه‌ی مانیفست جهان متمدن که در جهت توجیه حمله به بلژیک بی‌طرف توسط دولت آلمان طرح ریزی شده و نزدیک به ۱۰۰ نفر از روشنفکران برجسته‌ی آلمانی آن را امضا کرده بودند. در حالی که بسیاری از دانشمندان آن زمان از نبوغ خود برای چرخاندن چرخ دنده‌های جنگ استفاده می‌کردند اینشتاین این پیشنهادها را رد می‌کرد. پس از جنگ آلمان شکست‌خورده و بدهکار وارد دوران جدیدی از تحولات اجتماعی به رهبری هیتلر می‌شود. در آن زمان گروهی از دانشجویان رادیکال عده‌ای از استادان دانشگاه را گروگان می‌گیرند، برای برون رفت از این بن‌بست هیچ‌کس راضی به دخالت پلیس نبود بنابراین اینشتاین و نابغه‌ی کوانتوم مکس بورن که هر دو مورد احترام استادان و دانشجویان بودند مامور مذاکره و مهار این وضعیت شدند. سال بعد اینشتاین اعتراف می‌کند که چقدر آن‌ها ساده لوح بودند که هرگز به اینکه ممکن است دانشجویان خودشان بر علیه‌شان برگردند فکر نکرده بودند.

۷ – اینشتاین هیچ‌گاه به خاطر نظریه‌ی نسبیت برنده‌ی جایزه‌ی نوبل نشد

۱۰ حقیقت در مورد پروفسور آلبرت اینشتاین

از چپ به راست: سینکلرلوئیس، فرانک گلوک، آلبرت اینشتاین و ایروینگ لانگویر. این چهار تن همراه با دیگر مدعوین در جشن صدمین سالگرد تولد آلفرد نوبل در سال ۱۹۳۳ جمع شده بودند.

همانند انقلاب‌های علمی دیگر دستیابی اینشتاین به مفاهیم پیچیده‌ی علمی بدون زحمات دانشمندان پیشین ممکن نبود، نبوغ او در ادامه‌ی زحمات دانشمندانی مانند هانری پوانکره و هندریک لورنتس به جمع‌بندی کلی و حذف اصطکاک بین فیزیک نیوتونی و تئوری نور جیمز کلارک مکسول منتهی شد. در سال ۱۹۱۶ تئوری اینشتاین از نسبیت عام، نسبیت خاص را با به میان آوردن گرانش و شتاب در مفهوم فضا-زمان خمیده کامل کرد. متأسفانه سه سال طول کشید تا یکی از پیش‌بینی‌های کلیدی این اثر اثبات شود. در سال ۱۹۱۹ هنگامی که سرانجام ستاره شناسان خم شدن نور در اثر هوا-فضای خمیده را در خورشید گرفتگی آن سال تأیید کردند اینشتاین یک شبه تبدیل به مشهورترین انسان روی زمین شد، اما سه سال بعد از آن طول کشید تا کمیته‌ی نوبل این قوانین را باور کند و سرانجام سال ۱۹۲۲ نوبل سال ۱۹۲۱ را در رشته‌ی فیزیک به اینشتاین اهدا کردند. این جایزه برای کشف قانون فوتوالکترونیک به وی اهدا شد؛ اثر فوتوالکترونیک اشاره به انتشار ذرات باردار الکترونیکی (یون یا الکترون) از سطح (یا درون) ماده‌ای که تابش الکترومغناطیسی (همانند نور) را جذب می‌کند دارد. زحمات اینشتاین در این سطح به سؤالات گیج کننده‌ای مانند نور یا ذره بودن نور جواب می‌دهد.

۸ – اینشتاین در ساخت نوعی یخچال همکاری کرده است

۱۰ حقیقت در مورد پروفسور آلبرت اینشتاین

در دهه‌ی ۱۹۲۰ لوازم منزل بسیار خطرناک‌تر از امروز بودند. گاز در لوله‌های یخچال و آرسنیک در رنگ‌ها، بسته بندی و نگهداری را به صنعتی مرگبار تبدیل کرده بود. در آن زمان واژه‌ی یخچال به معنای واقعی به جعبه‌ای چوبی اطلاق میشد که درون آن یخ می‌ریختند تا مواد غذایی را برای مدتی سرد نگه دارد. یخچال‌های الکتریکی گاه و بیگاه با اتصالی برق و یا نشر مواد شیمیایی سرد کننده و فراری مانند متیل کلرید، دی اکسید گوگرد و آمونیاک باعث مسمومیت و صدمه به مالکان می‌شد. حادثه‌ای در سال ۱۹۲۶ باعث شد اینشتاین به کمک فیزیکدان مجارستانی لیو زیلارد در طراحی نوعی جدیدی از یخچال به نام یخچال جاذب برود. لوازم مورد نیاز این یخچال فقط آمونیاک، بوتان، آب و یک منبع حرارتی برای پمپاژ مواد درون لوله‌ها بود. روش کار این یخچال بر این اساس استوار است که مایعات در فشار اتمسفر پایین‌تر دمای جوش کمتری خواهند داشت. بوتان در لوله‌های درون محفظه که فشار اتمسفر پایین‌تری دارد می‌جوشد و گرما را به خود جذب کرده و به بیرون از محفظه انتقال می‌دهد. از آنجا که این یخچال هیچ جزء متحرکی ندارد پس عمر مفید بالایی داشته و فقط در صورتی که بدنه‌ی آن خراب شود از بین می‌رود. با معرفی کلروفلوروکربن‌ها که جایگزین مواد سرد کننده و خطرناک درون یخچال‌ها بودند و ارائه‌ی کمپرسور یخچال اینشتاین رقابت را به یخچال‌های کاراتر واگذار کرد اگرچه مدت‌ها بعد از سال ۱۹۳۰ و با مشخص شدن اثرات خطرناک CFC در لایه‌ی اُزن باز هم علاقه به استفاده از این نوع یخچال مخصوصاً در مناطق دور افتاده و بدون برق افزایش یافت.

۹ – ریاست جمهوری سرزمین‌های اشغالی به اینشتاین پیشنهاد داده شده بود

۱۰ حقیقت در مورد پروفسور آلبرت اینشتاین

مخالفت صریح اینشتاین با بمب هیدروژنی (H-Bomb) و افزایش رقابت تسلیحاتی میان ایالات متحده و اتحادیه‌ی جماهیر شوروی در سال ۱۹۵۰ مستقیماً از تلویزیون در تمامی دنیای غرب پخش می‌شود.

اگرچه اینشتاین را به عنوان فیزیکدانی بزرگ می‌شناسیم اما دیدگاه‌های سیاسی وی کمتر از دستاوردهای علمی‌اش مورد توجه نبوده است، این جهت گیری‌ها سیاسی نیز همانند دستاوردهای علمی‌اش پیچیده‌تر از آن بوده است که خیلی‌ها متصور می‌شوند. اینشتاین یک صلح طلب مادام العمر بود و فقط یک بار به نفع جنگ فعالیتی انجام داد. در سال ۱۹۳۹ با توجه به بالا گرفتن خطر احتمال دستیابی نازی‌ها به بمب اتمی، فیزیکدان مجارستانی لئو زیلارد نامه‌ای به روزولت نوشت و از وی خواست به واکنش زنجیره‌ای و انرژی هسته‌ای اهمیت بیشتری دهد. زیلارد دانشمند گمنامی بود اما هنگامی که اینشتاین زیر نامه را امضا کرد مسأله شکل دیگری به خود گرفت. همین موضوع بعدها باعث برپایی پروژه‌ی منهتن شد اگرچه اینشتاین در این پروژه شرکت نکرد و بعدها امضای آن نامه را یکی از اشتباهات زندگی خود دانست، اما به هر حال وجود معادله‌ی E=mc2 برای ساخت بمب اتمی ضروری بود. وی با به فروش گذاشتن نسخ خطی تحقیقات خود و کمک به گروه‌های صلح گرا و مخالف جنگ سعی کرد این اشتباه را جبران کند. اینشتاین یهودی الاصل بود، اگرچه او و خانواده‌اش از یهودی‌های لاقید بودند ولی دولت تازه تاسیس اسرائیل از این فرصت برای تأثیر بر افکار عمومی استفاده می‌کرد. در سال ۱۹۵۲ نخست وزیر وقت اسرائیل دیوید بن گوریون به اینشتاین پیشنهاد داد که ریاست جمهوری سرزمین‌های اشغالی را بپذیرد. اینشتاین این پیشنهاد او را مودبانه رد کرد و با استناد به سن بالا و تمرکز مادام العمر بر پژوهش‌های علمی ورود خود را به سیاست نامناسب دانست. سال‌ها پیش از آن اینشتاین اعلام کرده بود که مخالف تشکیل یک دولت یهودی با مرزهای مشخص و قدرت نظامی است، همچنین با امضا نامه‌ای سرگشاده در نیویورک تایمز برخورد نامناسب با بومیان عرب در جریان دیر یاسین را محکوم کرده بود، اما به هر حال وی به عنوان یکی از سرشناس‌ترین حامیان صهیونیست تاکنون شناخته می‌شود.

۱۰ – چشم‌ها و مغز اینشتاین دزدیده شده است

۱۰ حقیقت در مورد پروفسور آلبرت اینشتاین

روزنامه‌ی تلگرام خبر درگذشت آلبرت اینشتاین را در صفحه‌ی نخست خود چاپ کرده است. معروف‌ترین دانشمند قرن بیستم در ۱۸ آوریل سال ۱۹۵۵ در گذشت.

اینشتاین وصیت کرده بود جسدش سوزانده شده و خاکسترش به صورت مخفیانه پراکنده شود تا مقبره‌ای برای وی ساخته نشود، اما تنها چند ساعت پس از مرگش دکتر توماس هاروی در سردخانه‌ی پرینستون مغز و چشمان وی را بدون اجازه از بدنش جدا می‌کند. چشمان را به دکتر چشم وی هنری آدامز می‌دهند که تا به امروز در نیویورک حفظ شده است. عکس‌های مختلفی از لایه‌های مغز وی گرفته می‌شود. اگرچه مغز اینشتاین مانند افراد عادی ۱.۲ کیلوگرم وزن داشته است اما تحقیقات روی عکس‌ها نشان می‌دهند که قسمت‌های مربوط به تکلم و زبان کوچکتر بوده و قسمت‌هایی که به پردازش عددی و تجسم اختصاص دارند بزرگ‌تر بوده‌اند. همچنین در سال ۲۰۱۳ با تحقیق روی عکس‌های منتشر نشده دانشمندان متوجه شدند که قسمتی از مغز او به نام کورپوس کالوزوم که دو نیمکره‌ی مغز را به هم وصل می‌کند بزرگ‌تر از افراد عادی است. هاروی تکه برش‌های مغز اینشتاین را در شیشه و در زیرزمین و زیر کولر نگه‌داری می‌کرد. پس از باطل شدن پروانه‌ی پزشکی‌اش سال‌ها با فرار از دست خبرنگاران زندگی کرد. اگرچه هدف وی از این کار فهمیدن دلیل باهوشی فوق‌العاده‌ی اینشتاین بوده است اما در طول ۴۳ سالی که مغز در اختیارش بود هرگز نتوانست مطالعه‌ی مناسبی روی آن انجام دهد، شاید به دلیل مسافرت زیاد و شاید به دلیل نداشتن بودجه و تخصص! و در نهایت با تحویل دادن بیشتر مغز به پرینستون دایره‌ی مرگ این فیزیکدان بزرگ کامل می‌شود.

منبع: برترینها


منبع : ahleiran.ir


جنایت هولناک و وحشیانه جلاد داعش درحویجه تصاویر

تروریستی که در داعش به «ابو عبدالرحمن العراقی» معروف است پس از ارتکاب جنایت‌های متعدد در سوریه این روزها به حویجه استان کرکوک عراق رفته است.

این جنایتکار که پس از ذبح نظامیان و غیرنظامیان سوری با افتخار تصاویر اقدامات غیرانسانی خود را در اینترنت منتشر می‌کرد پس از شهادت ۸ تن از نیروهای ارتش عراق آنها را در ورودی شهرستان حویجه در کرکوک از پا آویزان کرد.

 جنایت هولناک و وحشیانه جلاد داعش درحویجه

در تصاویری که از جدید‌ترین جنایت جلاد داعش منتشر شده ۸ نظامی عراقی پس از اعدام شدن به وسیله گلوله بر روی ورودی حویجه که عبارت «حویجه در ولایت کرکوک به شما خوش آمد می‌گوید» نوشته شده آویزان شده‌اند. جلاد داعش نیز در مقابل آن‌ها قرار گرفته و به‌‌ همان شیوه مرسوم خود عکس گرفته است.

چندی پیش نیز اخبار مبنی بر به هلاکت رسیدن ابو عبدالرحمن در درگیری‌های سامراء منتشر شد اما اکنون با جنایتی که وی در حویجه مرتکب شده به نوعی از زنده بودن خود نیز خبر داده است.

جلاد داعش را در اغلب عملیات‌های تروریستی شخص دیگری ملقب به «ابومحمد الامریکی» همراهی می‌کرد که او پنج ماه پیش در درگیری با نیروهای مدافع شهر کوبانی(عین العرب) به هلاکت رسید.

حال ابوعبدالرحمن به تنهایی اقدام به اعدام و سر بُریدن نظامیان و غیرنظامیان مناطق تحت سیطره داعش می‌کند.

 جنایت هولناک و وحشیانه جلاد داعش درحویجه

جنایات داعش به حدی گسترده است که حتی آژانس‌های اطلاعاتی غربی هم از این وضعیت ابراز نگرانی کرده و نسبت به تبعات ادامه این روند هشدار داده‌اند. با این حال رسانه‌های غربی همچنان به سکوت در برابر این جنایات و سانسور آنچه که در عراق و سوریه در جریان است، ادامه می‌دهند.

حویجه در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی کرکوک قرار دارد و به گفته «هادی العامری» رئیس سازمان بدر عراق این منطقه در آینده‌ای نزدیک با کمک عشایر این منطقه، نیروهای مردمی و نیروهای پیشمرگه پاکسازی خواهد شد و او کنفرانس مطبوعاتی خود را در این منطقه برگزار خواهد کرد.

 جنایت هولناک و وحشیانه جلاد داعش درحویجه

جنایت هولناک و وحشیانه جلاد داعش درحویجه

 جنایت هولناک و وحشیانه جلاد داعش درحویجه

 جنایت هولناک و وحشیانه جلاد داعش درحویجه

ابنا

اخبار مرتبط:

« شینزو آبه» از جنایات داعش گریست + تصاویر

تصویربردار جنایت‌های داعش + عکس

داعش خلبان اردنی را سوزاند + دیدن تصاویربه جوانان توصیه نمی شود

جدیدترین اقدام وحشیانه داعش+عکس (18+)


منبع : ahleiran.ir