نمایشگاه ژنو 2015: کونیگزگ با جدیدترین محصول خود بازهم چالشهای تازه ای ایجاد کرده است. این محصول که رِگرا (در سوئدی: رِیرا به معنی سلطنت) نامیده شده برای بر هم زدن همه تصورات از خودروهای هیبریدی و شکست دادن همه هایپرکارهای دنیا پا به عرصه گذاشته است.
کونیگزگ رِگرا از ترکیب یک موتور 8 سیلندر 5.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو با نیروی تولیدی 1100 اسب بخار و گشتاور 1250 نیوتن متر که از مدل آگرا قرض گرفته شده با سه موتور الکتریکی ساخت Rimac که مجموعاً نزدیک 700 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید میکنند، نیرو میگیرد.
مجموعه باتریهای 9.27 کیلووات ساعتی خنک شونده توسط مایع، برای تأمین نیروی موتورهای الکتریکی درنظر گرفته شدهاند. انتقال قدرت بدون گیربکس و به طور مستقیم و تک سرعته روی محور عقب اعمال میگردد. این یعنی نسبت و ضریب دنده ثابت است و یک قفل هیدرولیکی مابین میللنگ و حائل کوپلینگ قرار میگیرد. کونیگزگ این شیوه را درایو مستقیم کونیگزگ (KDD) نامگذاری کرده و ادعا میکند که تلفات انرژی در این روش نسبت به روشهای انتقال سنتی تا 50 درصد کاهش مییابد. مجموعه باتریهای این خودرو 115 کیلوگرم وزن دارند. به گفته کونیگزِگ مجموع خروجی پیشرانه در حالت ترکیبی به 1500 اسب بخار و گشتاور آن به 2000 نیوتن متر میرسد.
کوچکترین موتور الکتریکی با قدرت 214 اسب بخار بر روی میللنگ قرار گرفته و نقش استارتر برای موتور V8 را ایفا میکند. همچنین در سرعتهای کم و زمانی که تأخیر توربو وجود دارد، انرژی لازم را به قدرت موتور میافزاید. دو موتور بزرگتر دیگر روی محور عقب قرار گرفتهاند. هر کدام از این موتورها نیز 240 اسب بخار قدرت تولید میکنند.
این خودرو قادر است طبق ادعای کونیگزِگ، شتاب صفر تا 400 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 20 ثانیه ثبت کند که رقمی باورنکردنی است. برای مقایسه باید شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت لافراری را که 15 ثانیه است، یا شتاب 23 ثانیه ای پورشه 918 را یاداوری کنیم. هنوز اطلاعی از بیشینه سرعت این خودرو منتشر نشده است.
نیروی داون فورس یا چسبندگی به زمین در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت در رِگرا به 450 کیلوگرم میرسد. اسپویلر عقب بهصورت هیدرولیکی عمل میکند تا بهترین زاویه را بر اساس سرعت خودرو اعمال کند.
چرخهای این خودرو هم از جنس فیبر کربن میباشند. اندازه این چرخها در جلو 19 و در عقب 20 اینچ است. ترمزها نیز از نوع کربن سرامیکی هستند. وزن خودرو با وجود باتریها و سه موتور الکتریکی اضافه، به 1628 کیلوگرم (وزن خشک 1420 کیلوگرم) محدود شده است.
به گفته کونیگزِگ، مدل رِگرا تنها برای مسابقات سخت ساخته نشده بلکه نسبت به مدل آگرا RS، مگاخودرویی لوکس با صندلیهای برقی، روکش های چرم، تزئینات آلومینیومی، کارپلی اَپل، عایقبندی صدای اضافه در اتاق و در مجموع خودرویی عملی برای استفاده در خیابان محسوب میگردد.
کونیگزِگ قرار است 80 دستگاه از رِگرا را با قیمت حدود 1.9 میلیون دلار ساخته و به فروش برساند.
منبع : ahleiran.ir
رولزرویس شاسیبلند مناسب برای آفرود! بله درست خواندید! روز 18 فوریه خبری منتشر شد که "پیتر شوآرزِنبایر" از رؤسای کمپانی و "تورسِن مولر" مسئول اجرایی کنونی این مطلب را تأیید کرده و گفتهاند این پروژه بهسرعت در حال گسترش بوده و هدف آن ارائه محصولی باوقار و کاملاً جدید است که در بین شاسیبلند های لوکس انگشتنما باشد، طراحی آن نیز بر پایه یک اسکلت مرکزی آلومینیومی با قابلیت عبور از انواع سطوح شکل خواهد گرفت.
بیش از دو سال است که رولزرویس زمینهها و فرصت های تولید یک SUV لوکس را بررسی میکند و حالا این پروژه با نام Cullinan رنگ واقعیت به خود گرفته و طبق ادعای کمپانی پس از ورود به بازار حتی بالاتر از Bentayga (شاسیبلند آینده بنتلی) قرار خواهد گرفت
"کلاوس فرولیش" میگوید:
برای ما بسیار مهم است که همگان به این نکته واقف باشند که این مدل به هیچ وجه مشتق شده از مدل آینده X7 یا حتی مدل جدید سری 7 نیست و همه چیز آن از صفر ساخته شده و کاملاً جدید است و نیز با طراحی بینقص و هنر دست سازندگانش سواری بسیار لذت بخشی خواهد داشت.
این در حالی است که از مقامات ارشد BMW نیز نقلشده که این مدل در حدود 90% قابلیتهای خارج جادهای رنج روور را داراست؛ همچنین اولین محصول رولزرویس است که با سامانه چهارچرخ متحرک عرضه میشود.
از مشخصات احتمالی آن میتوان به طول حدود 5.5 متر، رینگهای 22 اینچی، پیشرانه 12 سیلندر با خروجی 626 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن متر و جعبهدنده 8 سرعته هوشمند اشاره کرد؛ دانستن آن خالی از لطف نیست که پیشرانه مذکور همان نمونه کد NF4 است که BMW همچنان به بهروزرسانی آن بهطور انحصاری برای برند فوق لوکس تحت مالکیت خود ادامه میدهد.
برای تولید آن فعلاً فضای جدیدی در نظر گرفته نشده و احتمالاً در همان تأسیسات اصلی کمپانی که هماکنون بیش از 1500 کارگر را در خود جای داده است ساخته خواهد شد. به نظر میرسد با آغاز عرضه آن میزان فروش رولزرویس از چیزی کمتر از 4000 دستگاه (در سال 2014) به رقم 6 الی 7 هزار دستگاه برسد که در نوع خود رکورد مناسبی محسوب میشود.
گفته میشود این شاسیبلند لوکس انگلیسی که هنوز اسم قطعی آن مشخص نیست همانند دو برادر بزرگتر خود (Ghost و Wraith) در فستیوال گودوود به نمایش درخواهد آمد و از اواخر 2018 یا حداکثر اوایل 2019 وارد بازار خواهد شد.
با همه این تفاسیر سؤال اساسی هم چنان بر قوت خود باقی است: آیا ورود رولزرویس به بازار شاسی بلندهای لوکس درست است یا اشتباه؟؟
منبع : ahleiran.ir
معاونت فروش و خدمات پس از فروش این شرکت، در حاشیه معرفی محصول ون جدید زامیاد در چهارمین نمایشگاه مدیریت شهری، ضمن برشمردن سوابق این شرکت به عنوان یکی از عرضه کننده های مهم خودروهای تجاری در کشور بیان داشت: شرکت زامیاد به عنوان یکی از سازندگان خودروهای تجاری، این افتخار را دارد که از گذشته بسیار دور و با قریب بیش از نیم قرن تجربه در زمینه خودروهای تجاری همیشه پیشقدم و پیشتاز تولید خودروهای تجاری باشد.
وی نقش محوری محصولات تولیدی این شرکت، از جمله وانت زامیاد را در صنعت حمل و نقل بسیار مهم دانست و ادامه داد، از برنامه توسعه ای در این شرکت، توسعه محصول طی سالهای اخیر بوده است که بخش چشمگیری از این برنامه از جمله عرضه وانت پادرا، مینی تراک، و ون مسافری در سال 94 به ثمر خواهد نشست. معاونت فروش و خدمات پس از فروش زامیاد با اشاره به محصولات تولیدی این شرکت جهت عرضه به بازار اظهار کرد: وانت پادرا ماحصل طراحی مهندسان زامیاد است که دارای مزایایی همچون فرمان هیدرولیک، آینه برقی، سیستم تهویه مطبوع، و استاندارد یورو 4 و… است.
وی ادامه داد: برای حفظ مزایای منحصر به فرد وانت تولیدی زامیاد و ارتقای کیفی آن به سطح مطلوب در جهت رضایتمندی مشتریان، گام های اساسی و مهمی برداشته شده است و در آینده نزدیک مینی تراک جدید زامیاد برای بخش حمل و نقل بار تا یک تن، و همچنین ون مسافری این شرکت جهت بازار حمل و نقل مسافر درون شهری و برون شهری عرضه خواهد شد.
درویش در بخش دیگری از اظهارات خود به عزم این شرکت برای ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی پرداخت و اشاره کرد: شرکت زامیاد با طراحی و عرضه وانت دیزل گام بزرگی در عرصه بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا برداشت که متأسفانه آنچنان که باید مورد حمایت ارگانها و سازمانهای ذیربط قرار نگرفت. همچنین وی به استقبال مشتریان از این محصول اشاره کرد و گفت: با وجود قیمت بالای این محصول در مقایسه با نوع بنزینی و دوگانه سوز به دلیل عملکرد مطلوب و منافع آن، مشتریان زیادی به این محصول علاقه مندند.
در پایان، معاونت فروش و خدمات پس از فروش زامیاد از احتمال افزایش قیمت حدود 150 میلیون ریالی این محصول در سال آینده اشاره کرد و گفت: به دلیل شرایط سوخت فعلی، نصب و استفاده از فیلتر DPF روی خودروهای دیزلی توصیه نمیشود؛ اما در صورتی که این موضوع برای سال آینده الزامی شود، افزایش قیمت وانت دیزل زامیاد نسبت به سایر محصولات دیزل بسیار فاحش خواهد بود؛ لذا به همین دلیل مشتریان زیادی علاقه مند به خرید وانت دیزل تا قبل از پایان سال 1393 هستند تا مشمول این افزایش قیمت نشوند.
گفتنی است در حال حاضر وانت دیزل زامیاد حدود 350 میلیون و وانت های تک سوز و دوگانه سوز بنزینی به ترتیب حدود 290 میلیون ریال و 310 میلیون ریال قیمت دارند.
منبع : ahleiran.ir
نمایشگاه ژنو 2015: هوندا برای سیویک تایپ R از توصیف خودروی مسابقهای برای جاده بهره گرفته است. البته بدون چنین وصفی هم با اولین نگاه به این خودرو میتوان دریافت که یک خودروی استاندارد خیابانی است که تا خرخره تیون شده است.
کیت کامل آئرودینامیک بدنه برای کسب بهترین نیروی چسبندگی با سپرهای جدید جلو شامل هواکشهای بزرگتر، اسپویلر لبه ای زیر سپر، گلگیرهای برجستهتر، اسکرت هایا دامنههای زیر دربها، پانلهای زیر بدنه، کانال یا منتشرکننده هوای پشت و اسپویلر بزرگ عقب همراه گشته است.
همچنین خروجیهای چهارتایی اگزوز در عقب و چرخهای آلیاژی 19 اینچی با تایرهای 235/35 کانتیننتال را نیز باید درنظر داشت.
فضای داخلی تا حد زیادی مشابه نسخههای استاندارد است. با این وجود، روکشهای چرم و جیر با رنگ قرمز و مشکی و دوخت قرمزرنگ، صندلیهای اسپرتی با لبههای حفاظتی، دستگیرههای آلومینیومی و فرمان اسپرت با روکش چرم از نقاط تمایز آن میباشند.
مشتریان سیویک تایپ R همچنین میتوانند یک پکیج GT را با پرداخت اضافی سفارش دهند که شامل رنگآمیزی تریم و تزئینات قرمز رنگ بدنه، سنسور پارکینگ عقب، چراغهای اتوماتیک جلو، سنسور برفپاککن، آینههای تاشو، سیستم صوتی پیشرفته، سیستم ناوبری GPS و انواع سیستمهای ایمنی برای جلوگیری از برخورد و هشدار خروج از خط و هشدار ترافیک از عقب میشود.
قدرت بخش هوندا سیویک تایپ R یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو است. این موتور 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس شش سرعته دستی نیز به این موتور جفت میشود. شتاب صفر تا صد این هاچ بک اسپرت سیویک به 5.7 ثانیه میرسد. بیشینه سرعتان نیز 270 کیلومتر بر ساعت میباشد.
سیویک تایپ R از کمکفنرهای تطبیقی و ترمزهای برمبو با کالیپرهای 4 پیستونه و دیسک 350 میلیمتری در جلو سود میبرد. یک سیستم تعلیق با محورهای دو اتصاله استرات هم در جلو، افت گشتاور انتقالی به محور جلو را تا 50 درصد کاهش میدهد. تعلیق عقب هم 180 درصد سفتتر شده است. میزان پاسخگویی و دقت فرمان نیز بالاتر رفته است.
هوندا با معرفی سیویک تایپ R سعی دارد تا یک هاچ بک داغ و آتشین را برای رقابتهای هیجانانگیز خیابانی به نمایش بگذارد. خودرویی که در حالت عادی، کارایی بالایی در زندگی روزمره داشته و در زمان به آدرنالین بیشتر نیز کافی است دکمه +R آن را فشار دهید.
منبع : ahleiran.ir
سوالات آزمون استخدامی بانک ها
سوالات رایج در آزمون های استخدامی
معاونت فناوری اطلاعات و طرح و برنامه بانک حکمت ایرانیان جهت تکمیل نیروی انسانی متخصص خود نیاز به تخصص های ذیل دارد، واجدین شرایط می توانند پس مطالعه دقیق شرایط عمومی و اختصاصی ذیل نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند.
شرایط عمومی:
شرایط اختصاصی:
مشاغل مورد نیاز:
ردیف | شرح شغل | تعداد نیازمندی | جنسیت |
۱ | کارشناس شبکه | دو نفر | مرد |
۲ | کارشناس امنیت IT | یکنفر | مرد |
۳ | کارشناس سرور و مجازی سازی | یکنفر | مرد |
۴ | کارشناس پشتیبانی نرم افزار بانکی Core Banking | یکنفر | مرد |
۵ | کارشناس توسعه و پشتیبانی نرم افزارهای ERP | دو نفر | مرد |
۶ | کارشناس بانکداری مجازی | یکنفر | مرد |
۷ | کارشناس کارت بانکی | یکنفر | مرد |
۸ | کارشناس ترمینالهای بانکداری الکترونیک | یکنفر | مرد |
۹ | کارشناس زیرساخت های ارتباطی | یکنفر | مرد |
۱۰ | کارشناس مرکز داده | یکنفر | مرد |
۱۱ | مدیر نرم افزار | یکنفر | مرد |
معاونت فناوری اطلاعات و طرح و برنامه
—————————————————————————-
اطلاعیه دعوت به همکاری
به اطلاع میرساند، بانک حکمت ایرانیان با توجه به نیاز استفاده از همکاران بازنشسته سایر بانکها در استان تهران ودیگر استانها نیازمندی خودرا به شرح جدول ذیل اعلام می نماید.لطفا پس از مطالعه در صورت داشتن شرایط از شما عزیزان دعوت به همکاری می نماید.
مدارک مورد نیاز:
شرایط اختصاصی:
شهرهای مورد نیاز جهت پست ریاست شعبه
ردیف | شهر |
۱ | تهران |
۲ | قم |
۳ | عجبشیر |
۴ | ارومیه |
۵ | خوی |
۶ | قزوین |
۷ | زنجان |
۸ | سقز |
۹ | کرمانشاه |
۱۰ | اصفهان |
۱۱ | یزد |
۱۲ | کاشان |
۱۳ | سمنان |
۱۴ | تنکابن |
۱۵ | چالوس |
۱۶ | کرمان |
۱۷ | سیرجان |
۱۸ | زاهدان |
۱۹ | کنارک |
۲۰ | بندرعباس |
شهرهای مورد نیاز جهت مدیریت و معاونت و بازرس مقیم منطقه
نام مدیریت شعب منطقه | محل سرپرستی | سمت مورد نظر |
شعب تهران | تهران | معاون منطقه |
شعب آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل | تبریز | مدیر منطقه |
شعب گیلان قزوین و همدان | رشت | مدیر و معاون منطقه |
شعب لرستان | خرم آباد | بازرس مقیم |
شعب اصفهان و چهرمحال بختیاری | اصفهان | معاون منطقه |
شعب خوزستان | اهواز | بازرس مقیم |
شعب سمنان گلستان و مازندران | ساری | معاون منطقه |
شعب کرمان و سیستان و بلوچستان و هرمزگان | کرمان | مدیر و معاون منطقه |
تذکرات مهم:
لینک ثبت نام
سوالات آزمون استخدامی بانک ها
سوالات رایج در آزمون های استخدامی
منبع : ahleiran.ir