نمایشگاه ژنو 2015: لامبورگینی اوراکان برای برخی طرفداران این برند، به اندازه کافی رادیکال و شگفتانگیز نبود. بنابراین تغییرات ظاهری و عملکردی آن مورد تقاضای بسیاری از خریداران آن است. منصوری نیز برای چنین مشتریان مشکلپسندی، برنامه ای ویژه دارد.
حالا منصوری تُروفیو، که نام خود را از عبارت اسپانیایی تورو به معنی گاو نر و خودروهای مسابقه ای لامبورگینی سوپر تُروفیو برداشت کرده، دارای ویژگیهایی رادیکال در بدنه، پیشرانه و کابین گشته است.
از نظر ظاهری، منصوری تُروفیو از کیت بدنه فیبر کربنی ویژه ای سود میبرد که سپرهای جلو، اسکرت های جانبی، آینهها، قوس چرخها، باله بزرگ عقب و دیفیوزر عظیم زیر سپر عقب خودرو در آن کاملاً طراحی جدیدی دارند.
باتوجه به کیت مورد استفاده جدید، عرض خودرو در جلو 3 و در عقب 4 سانتیمتر بیشتر شده است. همچنین چراغهای روزتاب با طرح کریستالی، هواکشها و مجاری مشکیرنگ و نشان Trofeo نیز جلب توجه میکنند.
فضای داخل کابین این مدل اوراکان با پوششهای چرم و آلکانترا پوشش یافته است. فرمان اسپرت جدید، پدال های آلومینیومی و تزئینات فیبر کربنی هم از دیگر تغییرات داخلی میباشند.
مهمترین تغییرات در اوراکان تُروفیو را باید در پیشرانه آن جستجو کرد. موتور ده سیلندر 5.2 لیتری این خودرو، پیستونها، شاتون، بلبرینگ، میل بادامک، اینترکولر، سیستم سوخترسانی و اجزای دیگر تازهای را دریافت نموده است. در عین حال دو عدد توربوشارژر هم بدان افزوده شده است. سیستم اگزوز نیز ارتقا یافته و با چهار خروجی از دیفیوزر عقب خارج میشود.
همه این تغییرات، قدرت موتور را به 1000 اسب بخار رساندهاند. این در حالی است که نسخه استاندارد اوراکان، 610 اسب بخار قدرت دارد. گشتاور نیز به صورت الکترونیکی به 1000 نیوتن متر محدود گردیده است.
با چنین پیشرانه ای، اوراکان تُروفیو قادر است شتاب صفر تا صد را در تنها 2.7 ثانیه ثبت کند. بیشینه سرعت آن نیز به 340 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
منبع : ahleiran.ir
نمایشگاه ژنو 2015: بالاخره سئات هم به لطف پلتفرمهای توسعهیافته گروه فولکس واگن و بهطور مشخص پلتفرم MQB صاحب کراس اوور شد.
کانسپت 20V20 مخفف چشمانداز سال 2020 است اما این خودرو خیلی زودتر و اوایل سال 2016 روی خط تولید خواهد رفت.
کراس اوور سئات یک خودروی میان سایز میباشد که 4.66 متر طول و 2.79 متر، فاصله بین محورهای آن است. با وجود چرخهای آلیاژی غولپیکر 22 اینچی، فاصله کف آن از زمین به 22.8 سانتیمتر میرسد که برای مسیرهای ناهموار و آفرود مناسب است.
طراحی خودرو، با الگوهای خودروهای مفهومی از جمله اغراق و ظرافت بیش از حد همراه است. چراغهای جلو تماماً از LED میباشند. شاید نسخه تولیدی کمی عادیتر شده و هیجان این مدل را از دست بدهد.
در زیر یک پوسته اسپرت، طیف گسترده ای از موتورهای دیزلی TDI و بنزینی TSI گروه فولکس میتوانند انجام وظیفه کنند. برای انتقال نیرو هم از گیربکس DSG خودکار با کلاچ دوگانه و انتقال به چهار چرخ استفاده خواهد شد.
از نکات جالب درباره این خودرو این است که برنامه تولید آن برای سال 2016 نه در اسپانیا بلکه در تأسیسات اشکودای جمهوری چک انجام شده و البته هنوز نامی هم برای آن انتخاب نشده است.
منبع : ahleiran.ir
نمایشگاه ژنو 2015: هیوندای ix20 که کمتر از سایر اعضای خانواده هیوندای، شناخته شده است، یک مینی MPV محسوب میگردد که اینک با آرایش و تغییر چهره به نمایشگاه ژنو آمده تا خواستگاران بیشتری را متوجه خود نماید.
فیس لیفت ix20 بر اساس زبان طراحی جدید هیوندای میباشد و شامل تغییراتی در چراغها، سپرها، جلوپنجره و چرخها میشود. جلوپنجره شش ضلعی بزرگ، اینک مبدل به امضای هیوندای شده است. چراغهای عقب نیز با نوع LED عوض شدهاند. چرخهای استاندارد 15 اینچی و 16 و 17 اینچی آلیاژی سفارشی هم با طرح های جدیدی ارائه میشوند.
کابین این ماشین از تجهیزات جدیدی سود میبرد. فرمان گرمکن دار، نسل جدید سیستم صوتی با امکان اتصال به آیپاد و ابزارهای موسیقی با فضای داخلی یک گیگابایت برای ذخیره آهنگها، ارتباط بلوتوث، USB و AUX و همچنین تریم داخلی دو رنگ جدید (مشکی و دو طیف بژ) روکش پارچه از موارد قابل ذکر میباشند. تجهیزات ایمنی هم شامل شش ایربگ، ترمز ABS، ESP و EBD میشوند.
در بخش مکانیکی، گیربکس شش سرعته خودکار جدیدی برای انتقال نیرو به خدمت گرفته شده است. چهار موتور دیزل 1.4 و 1.6 لیتری 77 تا 128 اسبی بهینه شده و دو موتور 1.4 و 1.6 لیتری بنزینی 90 و 125 اسبی از قوای محرکه قابل انتخاب میباشند. فنآوری توقف و حرکت هوشمند (ISG)، تایرهای با مقاومت چرخشی پایین، سیستم مدیریت دینام و فلپ های اکتیو جلوپنجره جلو برای کاهش مقاومت در برابر هوا، همگی به بهینه شدن مصرف سوخت این خودرو کمک کردهاند.
منبع : ahleiran.ir
در این مراسم که جمعی از معاونین و مدیران گروه خودروسازی سایپا و همچنین معاونین و رئوسای دانشکده های مختلف دانشگاه صنعتی شریف حضور داشتند، مهندس سعید مدنی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از ادامه روند همکاری دانشگاه صنعتی شریف با گروه خودروسازی سایپا خبر داد و گفت : در راستای رفع موانع و مشکلات ارتباط صنعت خودرو با دانشگاه، تفاهم نامه همکاری بین گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی شریف امضاء شد تا ضمانت اجرایی باشد در هر دو حوزه که بتواند هم صنعت خودرو و هم دانشگاه را از آن بهره مند سازد .
مهندس مدنی در ادامه ضمن ابراز خوشحالی از انعقاد این تفاهم نامه گفت: امیدوارم این تفاهم نامه به صورتی باشد که تضمین و ضمانت اجرایی داشته باشد و سال آینده بتوانیم گزارشی از پیشرفت های آن را بدهیم و خوشبختانه دانشگاه صنعتی شریف ساز وکار این موضوع را دیده و انجام پروژه های کاربردی در این دانشگاه بخوبی صورت خواهد گرفت.
مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا خاطر نشان کرد: کارهای اجرایی در این تفاهم نامه باید به گونه ای باشد که بتواند خروجی عملی از مطالب علمی استخراج شود، خروجی مناسب باید بر اساس فکر خلاق دانشگاهیان نوشته شود و بعد از آزمون در سایپا به صورت محصول و ارتقاء محصول به بازار عرضه شود.
مدنی زمینه همکاری صنعت و دانشگاه را در دو بخش، یک خلاقیت و نوآوری و بخش دوم بهبود وضع موجود دانست و گفت: در بخش اول نگاه و خلاقیت دانشجویان و اساتید می تواند افق های جدیدی را در خودرو سازی باز کند و بخش دوم به دلیل درگیر بودن در امور نیاز داریم تا یک نگاه با دانش بیرونی موارد ما را بررسی نموده و به ما راه بهبود مشکلات را نمایان کند و من به افق این همکاری و تفاهم نامه امیدوار هستم .
مدنی در ادامه بهره وری و استفاده از ایده های دانشگاهیان در نوآوری و به روز نمودن صنعت خودرو کشور را مهم دانست و خاطر نشان کرد : از لحاظ تکنیک ، اصلاح و بهبود وضعیت فعلی از جهت مدیریتی و سیستمی و همچنین بهره گیری از توانمندیهای دانشگاهیان از برنامه های اصلی سایپا میباشد که امیدواریم بتوانیم از این تواناییها به نحو شایسته استفاده کنیم .
وی افزود : استفاده از مفاهیم دانش بنیان در دستور کار گروه خودروسازی سایپا قرار دارد و برنامه های مورد نظر در این تفاهم نامه در راستای کاهش قیمت و بالا رفتن بهره وری با استفاده از مفاهیم مهندسی در نظر گرفته شده است .
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از خلاقیت و توجه دانشگاه به حوزه صنعت خودرو استقبال کرد و گفت : با توجه به دید فنی و آکادمیک نخبگان دانشگاه صنعتی شریف به صنعت خودرو در حوزه های مدیریتی ، طراحی و دیگر حوزه هایی که مورد نیاز صنعت خودرو می باشد، منتظر نظرات اساتید و نخبگان دانشگاه هستیم و از نظرات سازنده این عزیزان استقبال می کنیم .
در ادامه مراسم دکتر محمود فتوحی فیروزآبادی رییس دانشگاه صنعتی شریف ازتجارب ارتباط خوب صنعت و دانشگاه در مقاطع مختلف یاد کرد و گفت: اهمیت به بخش پژوهشی از اولویت های ماست و همکاری فی ما بین بخش صنعت و دانشگاه جزء مسائل اساسی کشور است که با تلفیق دانش آکادمیک و تجربه صنعت گران گامی بلند در اعتلای پیشرفت صنعت در کشور برداشته خواهد شد.
وی افزود: تفاهم نامه بسیار جامع و کاملی بین گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی شریف تنظیم شده است که در زمینه کارآموزی تا طرح های مقطع دکتری به دنبال عملیاتی کردن این تفاهم نامه هستیم و باید به سمتی حرکت کنیم که به صورت پروژه های مختلف کار را شروع نموده، تا زمینه ساز تعامل بیشتر بین دانشگاه با صنعت خودرو گردد.
رییس دانشگاه صنعتی شریف در پایان گفت: باید با یک شرایط خاص این تفاهم نامه اجرایی شود و در قالب یک امضاء باقی نماند و به صورت پروژه های مختلف در دستور کار قرار گیرد و این تفاهم نامه شروع خوبی برای تعاملات بیشتر بین صنعت و دانشگاه خواهد بود.
در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری گروه خودرو سازی سایپا با دانشگاه صنعتی شریف به امضاء مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا و رئیس دانشگاه صنعتی شریف رسید و مبادله شد.
منبع : ahleiran.ir
آستون مارتین در ابتدا مدل سدان لاگوندا را برای بازارهای شیوخ عرب طراحی کرده بود و قرار هم نبود در جایی غیر از خاورمیانه عرضه شود اما استقبال خوب از این خودرو در نمایشگاههای مختلف، نشان داد که پتانسیل بالایی برای موفقیت این خودرو در بازار اروپا، ایالات متحده، آفریقای جنوبی و حتی چین وجود دارد.
اندی پالمر، مدیرعامل آستون مارتین ورود این خودرو به بازارهای جهانی را اولویت خود میداند.
آستون مارتین لاگوندا یک سدان بسیار لوکس و گرانقیمت میباشد. در واقع این خودرو با ارجاعاتی به مدل لاگوندای 1976 طراحی شده است. قلب این خودرو، یک پیشرانه 12 سیلندر 5.9 لیتری است که با تنفس طبیعی، قادر به تولید توان 552 اسب بخار و گشتاور 630 نیوتن متر میباشد. این همان پیشرانه ای است که در آخرین نسخه از راپید S به خدمت گرفته شد.
سدان دستساز لاگوندا دارای 5.4 متر طول است و فاصله بین دو محور آن هم به 319 سانتیمتر میرسد. این ابعاد بزرگ با طراحی خاص و بُرنده خودرو، چندان خود را نشان نمیدهد. در عوض فضای داخلی برای 4 سرنشین به طرز مناسبی، جادار، راحت، لوکس و آرامشبخش است. برای کاستن از وزن این خودرو با وجود ابعاد بزرگ بدنه، از فیبر کربن و آلومینیوم استفاده شده است.
هنوز مشخص نیست که این خودرو در بازارهای جهانی با چه قیمتی به فروش خواهد رسید و شاید باید منتظر رونمایی از یک نسخه دیگر بینالمللی از آن بمانیم.
منبع : ahleiran.ir