مدتی است فردی در عراق مدعی شده که سید یمانی و نایب امام زمان(عج) است و کراماتی از او نقل شده است بالاخص از لحاظ علمی و تأویل قرآن، پیشگویی آینده و خواندن اندیشه افراد و درمان بیماریهای سرطانی... مرکز تخصصی مهدویت در این بار مینویسد:
در این مختصر بر آن هستیم شخصیت یمانی را از نظر روایات بررسی کرده و برخی از ادعاهای مدعیان را پاسخ دهیم، روایات متعددی از اهل بیت(ع) درباره انقلاب اسلامی و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) در یمن وارد شده است که برخی از آنها صحیح السند است، حتمی بودن وقوع این انقلاب را تصریح میکند، حتی برخی از روایات انقلاب اسلامی یمن را در زمان ظهور، هدایت بخشترین درخششها به طور مطلق به حساب میآورد و وقت آن را، هم زمان با خروج سفیانی در ماه رجب یعنی چند ماه قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) و پایتخت آن را صنعا معرفی میکند.
اما نام رهبر آن در روایات معروف به یمنی است و روایتی نام وی را «حسن» و یا «حسین» و از نسل زید بن علی(ع) یاد میکند، ولی این روایت از نظر متن و سند قابل بحث است. از مهمترین روایات مربوط به انقلاب یمنی روایتی است که از امام صادق(ع) نقل شده که فرمود: «قبل از قیام قائم وقوع پنج علامت حتمی است: یمنی، سفیانی، صیحه آسمانی، کشته شدن نفس زکیه و فرو رفتن در بیابان»[1]
و در روایت دیگر از امام صادق(ع) روایت شده است که فرمود :«خروج این سه تن، خراسانی،سفیانی و یمنی در یک سال و یک ماه و یک روز اتفاق میافتد....»[2]
روایات میگویند: یمنی در پی نبرد با سفیانی وارد عراق میشود و نیروهای ایرانی و یمنی جهت رویارویی با سفیانی وارد عمل میشوند. نکته دیگر در این باره اینکه ممکن است «یمنی» متعدد باشد و یمنی وعده داده شده و مورد نظر دومین یمنی باشد، زیرا روایات گذشته خروج یمنی موعود را با صراحت هم زمان با ظاهر شدن سفیانی، یعنی سال ظهور حضرت مهدی(عج) بیان کرده است و روایات دیگری با سند صحیح از امام صادق(ع) وجود دارد که میگوید: مصری و یمنی قبل از سفیانی قیام میکنند،[3] بنا به این روایت، بایستی شخصی که در این روایت آمده یمنی اول باشد که زمینه ساز یمنی دوم و موعود خواهد بود.[4]
خلاصه اینکه ما وقتی این روایات را ملاحظه میکنیم به نکات ذیل دست مییابیم:
خروح او در یمن است نه عراق و همراه و هم زمان با خروج خراسانی و سفیانی است، او فردی قیام نمیکند بلکه قیام جمعی داشته و دارای لشگر مسلحی هست که در مقابل سفیانی قرار میگیرد.
روایتی هم که از یمانی اول بحث کرده است، ظاهرش این است که عراقی نیست، بلکه آماده کننده لشگر برای یمانی در یمن است.
وقتی تاریخ را ملاحظه میکنیم میبینیم که بسیاری از افراد بودهاند که ادعای مهدویت داشته و خود را امام عصر(عج) معرفی کردهاند یا خود را باب آن حضرت یا از سفیران آن حضرت شمردهاند و همین مسأله ما را به بیداری و احتیاط در این مسائل فرا میخواند.
ما نفهمیدیم که در این مسأله چه حاجتی به مباهله و امثال آن هست؟ بالأخره این آقا در محضر علماء و متفکرین و بزرگان دین هست، اگر علماء از وضعیت او خبر ندارند، پس چرا طلب مباهله میکند و چرا وضعیت خود را با آنان در میان نمیگذارد تا تأییدش کنند و اگر علماء هم مخالفت کردند ما بدانیم چرا مخالفت کردند.
در این موقعیت ویژه و حساس که عراق آن را تجربه میکند و تشیع آنرا از سر میگذراند و خطری که در کمین آنان است ...و مجموعاً معلوم است که این ادعا نادرست و ناپذیرفتنی است.
فارس
مطالب مرتبط:
جلوه های محبت امام زمان(عج)
علائم ظهور امام زمان (عج)
نماز امام زمان(عج) در شب جمعه مخصوص حاجتمندان
چرا برای سلامتی امام زمان(عج) دعا می کنیم؟
منبع : ahleiran.ir
استخدام سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی
به اطلاع کلیه اعضای محترم سازمان می رساند پیرو توافق نامه انجام شده با امور شیلات وآبزیان استان ، این سازمان در نظر دارد تعداد ۲۴ نفر از فارغ التحصیلان علوم دام بویژه گرایش شیلات را جهت طرح نظارت فنی بر عملیات پرورش ماهی در سراسر استان به کار گیرد.لذا از کلیه علاقمندان دعوت می شود جهت ثبت نام به بر روی لینک زیر کلیک کنید .
منبع : ahleiran.ir
بهطوری که درسال 1392جزو 10خودرو اول لیست واردات قرار گرفت. خودرو مورد بررسی ما در این شماره بامو 528ای با پکیج ام-اسپرت است که البته رینگهای فابریک آن با رینگهای بامو سری6 گرنکوپه2014 تعویض شدهاند و همین تغییر ساده ظاهر خودرو را با شکوهتر کرده است. این خودرو توسط مالک خوشسلیقهاش دستخوش تغییرات دیگری شده است که از جمله آنها میتوان نصب کیت اگزوز ام-پرفورمنس که صدای زیبایی به ماشین بخشیده و همچنین وجود روکش طرح فیبر کربن روی سپر عقب، جلو پنجره، کنسول، فرمان و بسیاری قطعات دیگر اشاره کرد.
همانطور که میدانید سری 5 بامو همیشه یکی از پرطرفدارترین محصولات این شرکت بوده و در نسل ششم (تولید از سال 2010) هم فروش بالایی را تجربه کرده است. بامو از سال 1972 سری 5 را در سبد محصولات خود دارد و در سال 2008 جشن تولید 5 میلیون دستگاه سری 5 را گرفت که پیشبینی میشود در حین تولید نسل ششم تعداد آنرا به 6 میلیون دستگاه برساند و رکورد فروش نسل قبلی را بشکند.
در نگاه اول میتوان شباهتهای فراوانی با مدلهای دیگر از جمله سری7 و سری 3 را در چهره سری 5 دید و شاید این فکر به ذهن خطور کند که با توجه به طراحی زیبای نسل قبلی، این طرح چندان شایسته نام بزرگ سری 5 نیست! اما با وارسی تمام زوایای این سدان اسپرت میتوان زیبایی هماهنگی و شخصیت آن را درک کرد، سری 5 جدید بر خلاف مدلهای قبلی که روی شاسی طولانی شده سری 3 ساخته میشدند، بر اساس شاسی کوتاه شده سری 7 شکل گرفته و به همین دلیل هم فضای داخلی بزرگتر و فنربندی نرمتری را نسبت به اسلاف خود دارد.
مدل فیسلیت برخی تغییرات طراحی را نسبت به نمونههای اولیه تجربه کرده که از جمله مهمترین آنها میتوان به طراحی دوباره چیدمان داخلی چراغهای بزرگ جلو و عقب، طراحی مجدد سپرها در قسمت مربوط جایگیری مهشکنها و مواردی از این دست اشاره کرد. البته درصد قابل توجهی از 528iهای وارد شده به کشورمان در یکسال اخیر از پکیج اسپرت موسوم به M PACKAGE بهره میبرند و به سپرهای جلو و عقب اسپرت، رینگهای چرخ اسپرت با نشان M POWER و البته فرمان اسپرت مجهز هستند.
از تغییرات سری 5 جدید(مدل 2014) نسبت به نمونههای پیش از فیسلیفت، میتوان به جایگزینی مجموعه پشتآمپر ساده و آنالوگ مدلهای قبلی با نمونه کاملا دیجیتالی بر اساس تکنولوژی کریستال مایع در مدلهای فیسلیفت اشاره کرد که از دیدگاه تاریخی، تغییری انقلابی به سبک سنتشکنی در تاریخ محصولات بامو محسوب میشود. نمایشگر و ظاهر این صفحه کیلومتر جدید، در شرایط مختلف مانند رانندگی اقتصادی،اسپرت و اسپرت+ ، عوض میشود.
امکانات رفاهی
سیستمهای امنیتی و حفاظتی قدرتمند این سدان شامل ورود و استارت بدون کلید، سیستم ضد سرقت، فرمان جمع شونده در هنگام تصادف، قفل فرمان خودکار، سیستم قفل کودک در اختیار راننده و سیستم دزدگیر به همراه آژیر میشود. همچنین این خودرو از سیستمهای تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، کانالهای تهویه هوا روی کنسول میانی و سیستم کنترل کیفیت هوا آ کیو اس و فیلتر هوای داخل اتاق هم به شکل استاندارد بهره میگیرد.
سیستم صوتی حرفهای با قابلیت پخش سیدی به همراه چنجر، دارای 9 عدد بلندگو و دارای سابووفر داخلی است و سیستم مولتی مدیا از نمایشگر چند منظوره 11 اینچی جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده به همراه سیستم پخش DVD و سامانه GPS تشکیل شده.
نشانگر اطلاعات خودرو، نشانگر وضعیت سیستم تعلیق، نشانگر سیستم حرکتی خودرو، نمایش اطلاعات موتور و جعبه دنده، سیستم پخش صدای موتور از طریق بلندگوهای داخل خودرو نیز از دیگر امکانات خاص سری 5 جدید هستند که البته بسته به سفارش مشتری در خودرو نصب میشوند. بامو همچنین مجموعهای از دوربینها و رادارهای کنترلی را برای نمونههای اصطلاحا فول آپشن سری 5 نصب میکند که وظیفه کنترل لحظه به لحظه محیط پیرامون خودرو و شرایط رانندگی را برعهده دارند. در کاملترین حالت، سیستم کمک پارک، سیستم تشخیص نقطه کور به هنگام سبقت، دوربین دید در شب، کروز کنترل فعال با قابلیت حفظ فاصله طولی و عرضی و مواردی از این دست در خودرو نصب میشوند.
فضای داخلی
کنسول این خودرو ساده، شیک و عاری از هرگونه شلوغی طراحی شده است و از جمله مهمترین امکانات رفاهی میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛ صندلیهای جلو مجهز به سیستم هوشمند پشتسریها برای جلوگیری از صدمات تصادف، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، سیستم گرمکن صندلیها با قابلیت تنظیم گودی کمر، پشت سری فعال و هوشمند، سیستم گرمکن، قابلیت تاشوندگی، کنسول تاشونده میانی و مسیر دسترسی به صندوق عقب است.
مشخصات فنی
پیشرانه تویینپاور توربو این خودرو با تنها 4 سیلندر و حجم 2000سیسی گشتاوری معادل 350 نیوتنمتر در بازه 1250 تا 4800 دور بر دقیقه و قدرتی معادل 245 اسب بخار در 5000 تا 6500 RPM تولید میکند. لازم به ذکر است که ردلاین نیز با این وجود از 7500 RPM شروع میشود و خودرو به راحتی میتواند به حداکثر سرعت 260 کیلومتر بر ساعت دست یابد و چنین سرعتی را حتی در زمان آزمایش رانندگی نیز تجربه کردیم.
شتاب صفرتاصد کیلومتر بر ساعت براساس اطلاعات رسمی در حدود2/6 ثانیه به طول میانجامد که تنها 3/0 ثانیه از مدل کوچکتر و سبکتر 328i که از موتوری مشابه نیرو میگیرد، کندتر است. بر اساس تجربه ما صفرتاصد در حدود 7 ثانیه قابل دستیابی است و بهدین ترتیب میتوان گفت که این مدل از سری 5 به نسبت پیشرانه چهار سیلندر و کلاس خود یکی از سریعترین سدانهای موجود در بازار است.
ظرفیت باک خودرو 70لیتر است و مصرف سوخت آن در شهر5/8 لیتر و در جاده 3/5 لیتر و سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن5/6 لیتر در هر 100کیلومتر ذکر شده است که البته ممکن است برحسب شرایط رانندگی و کیفیت سوخت تا حدود 10 لیتر در یکصد کیلومتر نیز افزایش یابد.
تجهیزات روشنایی و ایمنی
سیستم روشنایی سری 5 جدید مواردی چون کنترل اتوماتیک نور چراغها، سیستم شستوشو، مه شکن، چراغهای روشنایی در زیر درها، سیستم تعقیب نور چراغهای جلو جهت مشایعت راننده پس از خاموش شدن خودرو در شب، سیستم چرخش دوگانه چراغها در سر پیچها، سیستم روشنایی و دید در شب و سیستم روشنایی عقب شامل چراغهای LED طیفی به همراه مهشکن، سیستم پیش اخطار چراغهای عقب در صورت ترمز شدید و یا دستور راننده را شامل میشود.
سیستمهای هوشمند ایمنی مانند سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاککنها نیز از موارد قابل ذکر دیگر است. روشنایی خودکار چراغها در مواجه با محیطهای تاریک و البته سیستم چرخش لامپهای اصلی بر اساس زاویه پیچ و فرمان نیز از دیگر تجهیزات استاندارد سری 5 هستند. همچنین سری 5 جدید در تست تصادف با داشتن 12 کیسه هوا و انبوهی از سیستمهای پایداری، موفق به کسب 5ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا شده است.
سرانجام زمان آن فرارسید که کمی درباره حس و لذت رانندگی با این باواریایی محبوب صحبت کنیم؛پیش از هرچیز باید یکی از عیبهای کوچک این سدان اسپرت را مطرح کنیم. این پیشرانه کمی دیر نسبت به پدال گاز عکسالعمل نشان میدهد و شتاب میگیرد ولی اگر از بنزین سوپر و مکمل استفاده شود دیگر چنین مشکلی به چشم نمیخورد. در واقع مشخص است که این موتور 4 سیلندر توربو حساسیت بسیار بالایی نسبت به کیفیت سوخت دارد و در صورت استفاده از بنزین کمکیفیت از قدرت پیشرانه و حساسیت پدال گاز به شکل چشمگیری کاسته شده و تاخیر توربوشارژر در تامین قدرت نیز افزایش مییابد.
شتاب خودرو نسبت به حجم و قدرت موتور بسیار خوب است. 0تا100 کیلومتر تقریبا در حدود5/6 الی 5/7 ثانیه طی میشود و سیستم پایداری و ترمز آن هم در سرعتهای بالا به خوبی کار میکند و خودرو را سریع نگه میدارد! در مورد کیفیت سواری با خودرو مورد بررسی باید بگوییم که با توجه به رینگهای 19اینچی و فاق نسبتا کوتاه لاستیکها نرم است اما در این مورد از رقیب اصلیش یعنی مرسدسبنز ای کلاس ضعیفتر بوده و نسبت به آن خشکتر احساس میشود. به هرحال این مدل از سری 5 در بازار ایران موفق ظاهر شده و از فروش خوبی برخوردار است. در خاتمه از جناب آقای امیر پویانی جهت همکاری در تهیه این نوشتار کمال تشکر را داریم.
منبع : ahleiran.ir
به گزارش فرهنگ نیوز، هنگامى که این آیه قرآن بر پیامبر اسلام صلّلى اللّه علیه و آله نازل شد: «و إ نّ جهنّم لمَوْعِدُهُمْ اءجْمَعین، لَها سَبْعَةُ اءبْوابٍ لِکُلِّ بابٍ مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ »(۱) یعنى ؛ همانا جهنّم وعده گاه تمامى افراد مى باشد، که خداوند برایش هفت درب قرار داده و از هر درى افرادى وارد خواهند شد.
آن حضرت بسیار گریه و اصحاب آن حضرت نیز همه گریان شدند و کسى توان صحبت و سخن گفتن با حضرت را نداشت.
و چون هرگاه پیغمبر اسلام صلّى اللّه علیه و آله دخترش حضرت فاطمه سلام اللّه علیها را مى دید، شادمان و خوشحال مى گردید، به همین علّت سلمان به سوى منزل آن مخدّره آمد تا ایشان را نزد پدر بزرگوارش آورد و موجب شادى و آرامش رسول خدا گردد.
وقتى سلمان به منزل حضرت فاطمه زهراء سلام اللّه علیها وارد شد، دید حضرت مشغول آسیاب نمودن مقدارى جو مى باشد و با خود این آیه قرآن را زمزمه مى نماید:«وَ ما عِنْدَاللّهِ خَیْرٌ و اءبْقى؛ آنچه نزد خداى متعال و خواست او است بهتر و با دوام مى باشد.»
پس سلمان فارسى بر حضرت زهرا سلام کرد و بعد از آن، جریان ناراحتى و گریه حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله را براى آن بزرگوار بیان نمود.
فاطمه زهرا سلام اللّه علیها با شنیدن این خبر از جاى خود برخاست و چادر خود را که حدود دوازده جاى آن پاره شده و درز گرفته بود بر سرافکند.
سلمان فارسى با دیدن چنین زندگى و لباسى به گریه افتاد و گفت: «چقدر سخت و غیر قابل تحمّل است که دختران روسا و پادشاهان لباس هاى سُندس و ابریشم بپوشند، و در آن همه تجمّلات و آسایش باشند؛ ولى دختر محمّد، پیغمبر خدا صلى اللّه علیه و آله چادر پشمینِ وصله دار بپوشد و این همه سختى ها و مشقّت ها را تحمّل نماید.»
هنگامى که حضرت فاطمه سلام اللّه علیها به حضور پدر خود، حضرت رسول صلى اللّه علیه و آله وارد شد، اظهار نمود: « یا رسول الله! سلمان از زندگى و لباس هاى من تعجّب کرده و در گریه و اندوه، فرو رفته است.»
حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم به سلمان فرمود: «دخترم، فاطمه محبوب خدا است و از سابقین در ورود به بهشت خواهد بود.»
پس از آن، حضرت زهرا سلام اللّه علیها اظهار داشت: «پدر جان ! دخترت فداى تو گردد، چرا گریان بوده اى؟»
حضرت رسول فرمود: «دخترم! جبرئیل امین دو آیه قرآن پیرامون جهنّم بر من نازل نمود، که بسیار دردآور و وحشتناک بود و سپس آن دو آیه شریفه را خواند.»
حضرت زهرا سلام اللّه علیها با شنیدن آن دو آیه قرآن گریست و به صورت بر زمین افتاد و گفت: «واى به حال گناه کارانى که اهل آتش جهنّم گردند.»
سلمان چون این صحنه دلخراش را دید، گفت: «اى کاش من گوسفندى بودم تا مرا مىکشتند و قطعه قطعه مىکردند و مىخوردند و نامى از آتش سوزان جهنّم را نمى شنیدم!!»
و ابوذر گفت: «اى کاش مادرم عقیم بود و مرا نزاییده بود و این گونه وصف آتش دوزخ را نمى شنیدم!!»
و سپس مقداد گفت: «و اى کاش من پرندهاى در منقار پرندگان مى بودم و نامى از آتش سوزان جهنّم را نمى شنیدم.»(۲)
جام نیوز
مطالب مرتبط:
نیامدن نام حضرت فاطمه (س) در قرآن
مهریه و جهیزیه حضرت فاطمه(س) +لیست
متن کامل ودقیق صلوات حضرت فاطمه(س)
عکس/ درب خانه حضرت فاطمه(س)
منبع : ahleiran.ir
به گزارش فرهنگ نیوز، ماه مارس سال ۲۰۱۲، «فابریس موآمبا» هافبک تیم بولتون واندررز در جریان بازی تیمش با تاتنهام که پخش زنده میشد بر روی زمین افتاد.
او سکته قلبی کرده بود و هیچگونه علائم حیاتی نداشت. او از نظر پزشکی برای مدتی مرده بود. در کمال تعجب اما زنده ماند و بعد از مدتی اتفاقاتی که برایش افتاده بود را تعریف کرد. او میگفت که سرگیجهای سورئالیستی دارد.انگار که دارد در بدن یکی دیگر به سرعت میدود. آخرین چیزی که به یاد دارد دو بازیکن تیم تاتنهام است. او میگوید هیچ دردی را احساس نمیکرد.
شاید موافق باشید که شما هم مثل من حس همدردی عجیبی با موآمبا پیدا کرده باشید.
علاوه بر این، قرار است روزی هم خود ما این حس را تجربه کنیم. اما چه زمانی؟ شاید هنوز زیاد فرصت باقی مانده باشد.
آیا شرایط آن سخت خواهد بود؟ امیدواریم که در کمال آرامش باشد.
ساده بگویم: مرگ چه حسی دارد؟
از نظر پزشکی، افرادی هستند که شرایط موآمبا را پیدا کردهاند. اما قدیمیترین تجربه نزدیک به مرگِ ثبت شده به قرن ۱۸ برمیگردد. داروسازی که هنگام حجامت هشیاری خود را از دست داد. طبیبهای آن دوران معتقد بودند که این نوع درمان با تب همراه است. اما آن داروساز گفته بود: «آنقدر نور زیاد بود که فکر میکردم در بهشت هستم.»
بنا به تجربیات جدیدتر، افراد نور فراوان، ورود به قلمرو غیرزمینی و حتی جدا شدن از بدن و نگاه کردن به آن از بالا را گزارش دادهاند.
به این تجربیات «تجربیات خارج از بدن» گفته میشود.
البته ما نمیتوانیم هیچ قضاوتی در این باره انجام دهیم، مگر آنکه آمار افرادی که این تجربیات را داشتهاند، در اختیار باشد.
در برخی موارد، پزشکان سالها پس از آن اتفاق، تجربه فرد را پرسیده بودند.
شاید در طول زمان جزئیات آن اتفاق در ذهن فرد تغییر کند.
بر این اساس، سم پارنیا و همکارش تصمیم گرفتند که پژوهشی در این رابطه انجام دهند.
تیم پزشکی پارنیا پانزده سال پیش در یک دوره ۱۲ ماهه با ۶۳ بیمار که پس از حمله قلبی احیا شده بودند مصاحبه کردند.
این بیماران همگی در بیمارستان عمومی سوث هامپتون بودند. از این ۶۳ نفر، هفت نفر چیزهایی را از زمان بیهوشی به یاد داشتند.
آنها به یاد داشتند که به جایی رفته بودند که راه برگشتی در آن نبود. احساس صلح و آرامش، و یک مورد هم پریدن از کوه به پایین. تعداد کمی تجربه نزدیک به مرگ را به یاد داشتند، اما در نهایت همه چیز مثبت ارزیابی شده بود. در کمال تعجب، بیمارانی که تجربیات خود را به یاد داشتند بالاترین میزان سطح اکسیژن خون را داشتند.
زیرا در گذشته دانشمندان فکر میکردند احساساتی از قبیل افزایش هشیاری حسی با کمبود اکسیژن در مغز در ارتباط است.
با این حال، هرچه سطح اکسیژن مغز بیشتر باشد، عملکرد ادراکی بدن در زمان احیا بهتر است.
این عمل توضیحی عملی برای تجربیات شفافتر و به خاطر سپردن بهتر این تجربیات است.
در پایان آن آزمایش در بیمارستان عمومی سوث هامپتون، تختههایی که بر قسمت بالاییِ آن چیزهایی یادداشت شده بود را از سقف بیمارستان آویزان کرده بودند.
از آن ۶۳ نفر خواسته شد تا بگویند که بر روی تختهها چه چیزی دیدهاند. پژوهشگران قصد داشتند تا عملکرد یاختههای عصبیِ مغز (نورون) بررسی کنند. هرچند از این طریق به تجربیات خارج از بدن دست نیافتند. اما این پژوهشگران به تازگی مطالعهای جدید را منتشر کردهاند. این بار آنها پژوهشی در ۱۵ بیمارستان در آمریکا و اروپا انجام دادند. بر خلاف مطالعه پیشین، این بار دو بیمار تجربه خارج از بدن را گزارش دادند. یکی از بیماران گفته است که زنی را در گوشه اتاق دیده که به او اشاره میکرده و لحظهای بعد هم خودش را دیده که دارد به خودش نگاه میکند. او صدایی را به یاد داشت: «به بیمار شوک بزن، شوک بزن.»
همچنین یک پرستار و یک مرد کچل را در لباس پزشکی آبی دیده است. شخص دیگر هم اینگونه میگوید: «داشتم از روی سقف به خودم نگاه میکردم. یک پرستار سینهام را فشار میداد و یک دکتر هم چیزی را از گلویم به پایین میفرستاد.»
به گزارش فرارو به نقل از گاردین، متاسفانه، زمانی که این دو بیمار احیا میشدند هیچ تختهای بر روی دیوارها نصب نشده بود.
پژوهشگران این بار نزدیکتر شدند اما باز هم این فرصت را از دست دادند تا عملکرد نورونهای مغزی را بسنجند.
درست است که پژوهشگران موفق نشدند، اما نکتهای بسیار مهم را نشان دادند.
ادوین هابل، منجم مشهور، زمانی گفت: «بشر با حواس پنجگانه خود جهان را کاوش میکند و اسم این ماجراجویی را علم گذاشته است.»
پژوهشهای علمی شاید چیزی فراتر از معادله و ابزار پیشرفته باشد.
به سوال اصلی خود برمیگردیم: مرگ چه حسی دارد؟ این مطالعات نشان میدهد که مرگ شاید هیچ حسی نداشته باشد، شاید لذتبخش باشد یا شاید احساسی عرفانی و مرموز را به همراه داشته باشد.
بنا به ادعای آن افراد، لحظات پیش از مرگ دردناک نبوده است.
ما نمیتوانیم بگوییم که اگر علت مرگ چیز دیگری باشد، همین حس را خواهیم کرد یا خیر، اما همین اطلاعات نیز شاید خیال ما را کمی راحتتر کند.
شاید مرگ آنقدرها هم ترسناک نباشد.
آفتاب
مطالب مرتبط:
حس شادی، مرگ و میر را کاهش میدهد
حتما کودکان را با موضوع مرگ آشنا کنید!
مرگ و لحظهی جان دادن
پیری و آمادگی پذیرش مرگ
منبع : ahleiran.ir