ahleiran

ahleiran

ahleiran

ahleiran

ورود نسخه نمونه لکسوس NX به ایران تصاویر

نمایندگی ایرتویا که مدتی پیش , فروش خودروی جدید لکسوس NX را آغاز کرده بود برای اولین بار نسخه نمونه آن را وارد کشور نمود .

لکسوس NX خودرویی است که ظاهری ملایم‌تر و معمولی‌تر نسبت به RX دارد

بسیاری از محصولات شرکت لکسوس با استفاده از طرح‌های محصولات قبلی این شرکت ساخته می‌شوند و این محصول نیز از این قاعده مستثنا نیست اما شرکت لکسوس اعلام کرده که 90 درصد طراحی این خودرو کاملاً منحصر به همین مدل است.

بزرگ‌ترین خبر مربوط به این اتومبیل به موتور آن مربوط می‌شود. موتور 2 لیتری چهار سیلندر این خودرو با توان 235 اسب بخار می‌تواند سرعت و قدرت مناسبی را فراهم آورد، هرچند که قدرت آن قابل مقایسه با بسیاری از شاسی بلندهای قوی‌تر بازار نیست.با این حال در نظر داشته باشید که سازندگان و طراحان این موتور هنگام ساخت آن میزان مصرف سوخت و بازدهی را یکی از مهم‌ترین اهداف خود قرار داده‌اند و توانسته‌اند تا حد خوبی نیز به هدف خود برسند.

 ورود نسخه  نمونه لکسوس NX به ایران

 ورود نسخه  نمونه لکسوس NX به ایران

 ورود نسخه  نمونه لکسوس NX به ایران

 ورود نسخه  نمونه لکسوس NX به ایران


منبع : ahleiran.ir


آغاز فروش تویوتا کمری هیبرید مدل 2015 در ایران

گریگوری گورین، طراحی یک نسخه از لامبورگینی کانسپت و مطالعاتی را با نام فنومنو برعهده گرفته است. خودرویی که با توجه به وفاداری به الگوهای کنونی و همیشگی لامبورگینی، تصویری از آینده خودروهای این شرکت را به نمایش می‌گذارد. در این خودرو از الگوهای نمایدن ترین خودروهای لامبورگینی نظیر کانتاش، دیابلو، رونتون و اونتادور بهره گرفته شده است.


منبع : ahleiran.ir


با کوچکترین خودروی مرسدس بنز آشنا شوید تصاویر

اگر محصولات برابوس را تنها در سیمای خودروهای مشکی رنگ تقویت شده مرسدس بنز می‌بینید که برای شکستن رکوردهای سرعت جهان ساخته می‌شوند، بد نیست نگاهی هم به اسمارت فورتو نسخه برابوس بیاندازید. خودرویی که جثه ای کوچک و شهری داشته و تنها اندکی پرقدرت شده است. شاید دیدن خودرویی 120 اسبی با نشان برابوس خجالت آور باشد. در همین نمایشگاه ژنو، آن‌ها مرسدس‌های 850 و 900 اسبی را رونمایی می‌کنند.

برابوس تاکنون تنها دو تصویر از این کوچولوی نسبتاً تند و تیز منتشر کرده است. این نسخه از اسمارت فورتو یعنی نمونه سه درب آن است.

تغییرات ظاهری ظریفی چون تغییر سپرها، استفاده از دیفیوزر عقب با دو خروجی اگزوز، اسکرت های جانبی، چرخهای بزرگ‌تر آلیاژی، رکاب‌های با نشان برابوس، روکش چرمی صندلی‌ها با رنگ مشکی و سبز، کف‌پوش ویژه و تزئینات جدید به چشم می‌خورند.

در بخش پیشرانه هنوز اطلاعات جامعی منتشر نشده‌اند. اما گزارش‌های قبلی حاکی از به‌کارگیری یک موتور سه سیلندر 0.9 لیتری با استفاده از توربوشارژر است که 120 اسب بخار خروجی آن است. در حالی که مصرف سوخت آن 5.2 لیتر در صد کیلومتر و میزان آلاینده‌های آن 119 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر خواهد بود.

 کوچک ترین فرزند برابوس

 کوچک ترین فرزند برابوس


منبع : ahleiran.ir


Volcan؛ غول ۸۰۰ اسب بخاری اَستون مارتین

zoomit.ir - حسین خلیلی صفا: چند روز پیش اَستون مارتین تیزری ویدئویی از شاهکار جدید خود موسوم به وُلکِن منتشر کرد که بسیار جالب بود. این خودروساز بریتانیایی رسما از خودروی خود رونمایی کرد که به واقع یکی از برترین‌ خودروهای عرضه شده توسط این کمپانی خواهد بود.
اَستون مارتین غول ۸۰۰ اسب بخاری Volcan را معرفی کرد

پس از انتشار تیزر ویدئویی اَستون مارتین از خودروی جدید خود، این کمپانی شاهکار جدید خود را رسما رونمایی کرد. شاید در زمان مشاهده‌ی این ویدئو، خروج شعله‌های آتش از اگزوز دوقلوی این خودرو در طرفین تعجب بسیاری را به خود جلب کرده بود. ولکن از وجود یک پیشرانه‌ی v12 بهره می‌برد که پیش از این نیز توسط این خودروساز مورد استفاده قرار گرفته بود. اَستون مارتین با بالا بردن حجم این موتور از ۵.۹ لیتر به ۷ لیتر، این پیشرانه را تبدیل به یک منبع انرژی غول آسا کرده است، چراکه براساس گمانه‌زنی‌ها موتور ۷ لیتری v12 ولکن قادر است بیش از ۸۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند.
اَستون مارتین غول ۸۰۰ اسب بخاری Volcan را معرفی کرد
شاسی و بدنه‌ی فیبرکربنی این خودرو توسط کمپانی Multimatic توسعه یافته است. Multimatic ساخت بدنه‌ی فیبرکربنی فورد جی‌تی جدید را نیز در کارنامه دارد. اَستون مارتین ولکن از سیستم تعلق مجهز به سیستم فنربندی قابل تنظیم در کنار جعبه دنده‌‌ی ۶ سرعته، دیسک‌های ترمز سرامیکی و ترمز‌های ساخت برِمبو و سیستم کنترل پایداری خودکار بهره می‌برد. اَستون مارتین از رینگ‌های ۱۹ اینچی در کنار لاستیک‌های میشلن بهره خواهد برد.
اَستون مارتین غول ۸۰۰ اسب بخاری Volcan را معرفی کرد
خبر بد برای دوستداران اَستون مارتین ساخت ۲۴ دستگاه از این خودرو خاص است. اَستون مارتین خریداران خاص خود را تنها نگذاشته و تمامی خریداران ولکن با استفاده از ونتیج V12 و One-77 آموزش خواهند دید. دارن ترنر، راننده‌ی اَستون مارتین با سفر به نقاط مختلف دنیا و بهره‌گیری از پیست‌های موجود در اقصی نقاط جهان، خریداران را آموزش خواهد داد تا این افراد بتوانند حداکثر لذت را از تجربه‌ی رانندگی ولکن داشته باشند.
اَستون مارتین غول ۸۰۰ اسب بخاری Volcan را معرفی کرد
برای دریافت اطلاعات بیشتر از این خودرو باید به انتظار آغاز نمایشگاه خودروی ژنو باشیم. اَستون مارتین قیمتی ۲.۳۳ میلیون دلاری را برای خودروی افسانه‌ای خود در نظر گرفته است. مطمئنا تماشای تست فنی این خودرو توسط جرمی کلارکسون، یکی از مجریان برنامه‌ی Top Gear که علاقه وافری به آستون مارتین دارد، بسیار دیدنی خواهد بود.


منبع : ahleiran.ir


بررسی هیوندای سانتافه اسپورت توربو مدل ۲۰۱۵

«اسپرت» واژه‌ای است که استفاده‌های نامتعارفی از آن در وسایل مختلف و به‌خصوص در دنیای شاسی‌بلندها می‌شود. ولی آخرین سانتافه اسپرت، با توجه به طراحی‌اش، شاید شایسته این نام باشد. این مدل هیوندای در دو سایز ارائه می‌شود؛ یکی مدل اسپرت با دو ردیف صندلی و ۵ سرنشینه و دیگری با سه ردیف صندلی و ظرفیت ۷ سرنشین که به صورت ساده با نشان «سانتافه» عرضه می‌شود. بدیهی است که مدل اسپرت با فاصله محوری ۲/۷ متری، وزن کمتری نسبت به پسرعموی بزرگ‌تر خود (با افزایش ۹۹ میلی‌متری در فاصله محوری) دارد و هندلینگ آن نیز بهتر است.

2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD

2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD


البته شاید باید در عنوان «سبک‌تر» اندکی تجدیدنظر کنیم. هیوندای برای وزن کلی این مدل از سانتافه، عددی برابر ۱۶۸۱ کیلوگرم اعلام کرده که برای یک کراس‌اور تمام‌چرخ متحرک در این کلاس، وزن چندان زیادی نیست. ولی در همین حال، وزن خودروی تست شده در اینجا ۱۸۲۴ کیلوگرم اندازه‌گیری شده که البته این افزایش وزن به مجموعه آپشن‌هایی مربوط می‌شود که به این خودرو اضافه شده‌اند. وزن، البته یکی از عوامل محدود کننده عملکرد است، ولی سانتافه ما را با زمان ۶/۶ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت غافلگیر می‌کند.
2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD

2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD


این آمار شتاب به بهترین‌های حاضر در این کلاس، بسیار نزدیک است که به لطف گزینه موتور ۲ لیتری توربو حاصل شده است. ۲۶۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۴/۷ نیوتن‌متر گشتاور، پیشرانه مناسبی در مقایسه با سایر شاسی‌بلندهای کامپکت است. ولی شاید بهترین عملکرد، واکنش‌های سطح میانی این خودرو باشد. توربوشارژر تقریباً در تمامی مواقع به صورت لحظه‌ای در دسترس است. اگر گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در حالت شیفت دستی چندان راضی‌کننده نیست، ولی در مقابل، برنامه‌ریزی آن به‌گونه‌ای است که در حالت کاملاً اتوماتیک واکنش‌های بسیار مناسبی دارد.
2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD

2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD


برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا از مصرف سوخت مدل 2.0T کاملاً در حدّ استانداردهای این کلاس قرار دارند. بر این اساس، این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر، ۱۳/۱ لیتر و در جاده ۹/۸ لیتر مصرف می‌کند. این در حالی است که در تستی که انجام شده، مصرف سوخت ۱۳/۱ لیتر در ترکیبی از شرایط مختلف رانندگی از آن مشاهده شده است.

چابکی فوق‌العاده

همیشه لذت‌بردن از خودرویی که نسبت به سایر هم‌خانواده‌هایش، سرعت بیشتری دارد، کار آسانی است. ولی در همین حال، اگر واکنش‌های آن، با چالش و دردسر همراه نباشد، لذت‌بردن از آن بسیار ساده‌تر خواهد بود. هیوندای برخی تغییرات جزئی برای سیستم تعلیق سانتافه در مدل ۲۰۱۵ به کار برده است. بوشینگ‌های مستحکم‌تر و طراحی دوباره فرم هندسی عقب از جمله این موارد هستند.

2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD

2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD


تیم طراحی شاسی نیز با استفاده یک ریزپردازنده جدید، سیستم الکترونیکی فرمان را ارتقا داده‌اند. این ریزپردازنده، در حالتی که راننده به تنظیمات «اسپرت» سوئیچ می‌کند، اندکی حساسیت اتصال را بالاتر می‌برد. نسبت فرمان می‌تواند اندکی سریع‌تر شود، ولی دقت آن نسبت به کراس‌اورهای رقیب در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.

در همین حال، سیستم دامپینگ می‌تواند در مسیرهای ناهموار و دست‌اندازها بهتر از این عمل کند. سیستم ترمز عملکردی قابل‌احترام دارد و سانتافه را از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصله ۵۱/۲ متر متوقف می‌کند. البته نباید نشانه‌های سست‌شدن پدال ترمز را پس از چند بار توقف نادیده بگیریم. با این حال، اگر به جای تایرهای تمام‌فصلی که در خودروی تست به کار رفته، از تایرهای تهاجمی‌تری استفاده شود، مسلماً عملکرد خودرو در ترمز و چسبندگی افزایش خواهد یافت.

2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD

2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD


از طرف دیگر، تایرهای 235/55-19 کانتیننتال کراس‌کانتکت LX اسپرت، برای عملکردی سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک در سانتافه بسیار مفید واقع شدند و در برخورد با شرایط برفی در هنگام انجام این تست، کمک زیادی کردند.
2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD

2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD


به‌عنوان «اسپرت» برگردیم؛ آیا سانتافه مسیر درست مزدا CX-5 را دنبال می‌کند؟ کاملاً خیر؛ ولی تفاوت این دو رویکرد چندان زیاد نیست و در همین حال، سانتافه، خودروی سریع‌تری است. در این کلاس خودرویی پرجمعیت، سانتافه رفتار «اسپرت» بهتری نسبت به سایرین از خود نشان می‌دهد و در رده‌های بالای شاخص چابکی این کلاس قرار می‌گیرد.
2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD

2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD


ارزش‌های خانوادگی هیوندای

همانند تمام محصولات هیوندای، سانتافه به نسبت قیمتش، امکانات خوبی را در اختیار قرار می‌دهد و گزینه مناسبی برای خریداران این کلاس به حساب می‌آید. مدل پایه سانتافه با دیفرانسیل جلو، با موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر و تنفس طبیعی، شروع قیمتی برابر ۲۵ هزار و ۸۲۵ دلار دارد. قیمت پایه برای مدل 2.0T با AWD نیز ۳۳۸۷۵ دلار است؛ مدلی که در آن تجهیزات استاندارد بسیار مناسبی به کار رفته است؛ تجهیزاتی مانند یک درب عقب اتوماتیک، طراحی چرمی، گرم‌کن‌صندلی‌های جلو، عقربه‌های شب‌نما (الکترو لومینسانس) و امکان انتخاب حالت سیستم فرمان توسط راننده. در همین حال، نباید طراحی داخلی زیبا و فضای زیاد داخل کابین را نباید فراموش کرد.

2015 Hyundai Santa Fe Sport Interior

2015 Hyundai Santa Fe Sport Interior


در خودروی تست، پکیچ آپشن «آلتیمیت» استفاده شده که در آن، مواردی مانند چرخ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی، سیستم راهبری با نمایشگر لمسی ۸ اینچی، یک سقف آفتابگیر پانوراما، یک سیستم صوتی «اینفینیتی» با ۱۲ اسپیکر، تهویه صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب و گرم‌کن غربیلک فرمان اضافه می‌شود.
2015 Hyundai Santa Fe Sport Interior

2015 Hyundai Santa Fe Sport Interior


البته این پکیج، ۴۳۵۰ دلار دیگر نیز به مبلغ خودرو اضافه کرده است. قیمت نهایی ۳۸ هزار و ۳۵۰ دلاری سانتافه، درنظر گرفتن آن را به‌عنوان یک معامله خوب، اندکی مشکل می‌کند؛ ولی در عین حال، هنوز هم می‌توان آن را به عنوان یکی از دلنشین‌ترین کراس‌اورهای کامپکت درنظر گرفت.
2015 Hyundai Santa Fe Sport Interior

2015 Hyundai Santa Fe Sport Interior


مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۳۸۳۵۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۳۸۷۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۶۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۶۴/۷۱ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD turbocharged 2.0-liter inline-4 engine

2015 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T AWD turbocharged 2.0-liter inline-4 engine


ابعاد:
  • فاصله محوری: ۲/۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۸۹ متر.
  • عرض: ۱/۸۸ متر.
  • ارتفاع: ۱/۶۷۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۸۲۴ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۹/۵ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۱/۲۸ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (محدودیت قانونی): ۱۹۶/۳۴ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۲۰۶ متر.
  • چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: غیر قابل‌انجام در شرایط جوی.

مصرف سوخت:
  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۳/۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.


منبع : ahleiran.ir