ahleiran

ahleiran

ahleiran

ahleiran

استخدام چند رشته در یک شرکت ماشین سازی- اصفهان

یک شرکت ماشین سازی واقع در منطقه صنعتی محمودآباد از واجدین شرایط (آقا) دعوت به همکاری می نماید:

۱- حسابدار دارای حداقل ۵ سال سابقه کار اجرایی در حسابداری واحدهای تولیدی

مسلط به یکی از نرم افزارهای جامع مالی

۲- مهندس مکانیک ساخت و تولید یا جامدات با حداقل ۵ سال سابقه کار اجرایی

ماشین آلات صنعتی شامل کلیه موارد (ماشین کاری، ورق کاری، جوشکاری، مونتاژ کاری

و فیکسچرسازی) جهت کار در حوزه دفتری فنی

۳- مهندس مکانیک ساخت و تولید یا جامدات با حداقل ۵ سال سابقه کار اجرایی، تسلط

کامل به تکنولوژی و پروسه های ساخت قطعات و ماشین آلات صنعتی و فرآیندهای تولید

جهت کار در حوزه تولید

۴- کارشناسی ارشد صنایع با حداقل ۵ سال سابقه کار اجرایی، تسلط کامل به امور

برنامه ریزی و کنترل پروژه های تولیدی در واحدهتی ماشین سازی

متقاضیان محترم می توانند رزومه کاری خود را به آدرس estekhdam33@gmail.com

ارسال و یا به شماره ۳۲۳۴۳۷۷۸ فکس نمایند.

مهلت: ۹۳/۱۲/۲۸


منبع : ahleiran.ir


چشم‌انداز بازار خودرو در سال 94

تنها دو هفته به پایان سال باقی مانده است و این سوال در ذهن متقاضیان و فروشندگان خودرو ایجاد شده که آیا خودرو در سال آینده گران ...

چشم‌انداز بازار خودرو در سال 94

تنها دو هفته به پایان سال باقی مانده است و این سوال در ذهن متقاضیان و فروشندگان خودرو ایجاد شده که آیا خودرو در سال آینده گران می‌شود یا خیر؟ کدام‌یک از محصولات جدید معرفی‌شده به بازار عرضه خواهند شد؟ این سوال‌ها در حالی ذهن مشتریان را مشغول کرده که موضوع قیمت‌گذاری، موضوعی جنجالی در این صنعت است؛ شورای رقابت درحالی به‌عنوان مرجع قیمت‌گذاری شناخته می‌شود که وزارت صنعت و معدن و تجارت دولت یازدهم تعیین قیمت توسط این شورا را چندان مطلوب نمی‌داند و معتقد است قیمت خودرو باید از طریق خودروسازان و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان تعیین شود.

شکل ساده‌شده فرمول قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت این است: (2درصد - نرخ تورم) قیمت سال گذشته + قیمت سال گذشته = قیمت خودرو. اما در شکل پیچیده‌تر این فرمول مولفه‌های مهمی از قبیل قیمت تمام‌شده برمبنای نرخ مواد اولیه داخلی و وارداتی، دستمزد نیروی کار، تورم‌بخشی، نرخ ارز، عوارض و مالیات‌های وارده و... لحاظ است که برخی از این موارد محل مناقشه است.

نخست اینکه تورم بخشی محاسبه‌شده توسط شورای رقابت کمتر از تورم بخشی مورد محاسبه توسط خودروسازان است و دیگر اینکه نرخ ارز مورد محاسبه توسط شورای رقابت برمبنای ارز مبادله‌یی است و این درحالی است که خودروسازان می‌گویند ارز مبادله‌یی تعلق‌گرفته به آنها تنها بخشی از نیاز ارزی آنان را تامین می‌کند و مابقی ارز مورد نیازشان را از بازار آزاد تامین می‌کنند.


 کاهش قیمت شایعه است و تثبیت آن شایبه!

با محاسبه همه این‌ موارد، مسوولان درخصوص افزایش و کاهش قیمت در سال آینده اظهارات متفاوتی دارند. در‌حالی‌که سایپایی‌ها از افزایش قیمت خودرو در سال آینده خبر می‌دهند ایران‌خودرویی‌ها در این خصوص اظهارنظر خاصی نکرده‌اند با این حال محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به اینکه کاهش یا تثبیت قیمت خودرو در سال آینده بیشتر شبیه شایعه است، گفت: افزایش نرخ ارز بر هزینه تولید خودرو تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل مسایلی مانند تحریم، آمار تولید خودرو را به یک‌سوم رسانده است. وی با بیان اینکه کیفیت خودروهای داخلی هر سال رو‌به‌رشد بوده است، افزود: دریافت پول با فاصله 3 تا 6ماه پس از فروش قطعات خودرو است اما مالیات آن همان زمان معامله دریافت می‌شود که امیدواریم شرایط خودرو‌سازان و قطعه‌سازان نیز لحاظ شود. اینکه خودروسازان و قطعه‌سازان خواهان افزایش قیمت خودرو هستند امری طبیعی است اما با اینکه وزیر صنعت ومعدن و تجارت از افزایش قیمت خودرو در سال آینده خبر می‌دهد، نمایندگان مجلس مثل همیشه به این موضوع واکنش نشان داده‌اند که افزایش قیمت خودرو به زیان مشتریان است.

 تنوع محصول و افزایش 70درصدی تولید

سال93 درحالی رو به پایان است که تولید خودرو افزایش نزدیک به 70درصد را به خود دید و براساس آخرین آمار حدود یک‌میلیون و 100هزار دستگاه خودرو در این سال تولید شد که این تعداد خودرو در مقایسه با دوسال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. با این حال گمانه‌زنی‌ها برای میزان تولید در سال94 به این ترتیب است که تولید خودرو تا مرز یک‌میلیون و 500دستگاه برسد. البته به نظر می‌رسد در این سال تولید دو خودرو پراید و پ‍ژو405 پایان یابد. البته خودروسازان وعده حضور خودروهای جدید را می‌دهند. سایپا از حضور 7 خودرو جدید و ایران‌خودرو از 3 خودروی جدید در بازار خبر می‌دهند و حالا جدا از میزان تولید اینکه خودرو در سال آینده به‌تبع افزایش تولید نیز قیمت‌ها ممکن است تغییراتی داشته باشد.

 همه عوامل افزایش قیمت

با این حساب خودروسازان مدعی هستند هزینه‌های سربار با افزایش تولید افزایش می‌یابد و به این ترتیب افزایش قیمت طبیعی است و در همین خصوص دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: از ابتدای سال آینده میزان حقوق و دستمزد افزایش خواهد یافت. علاوه بر آن به‌طور سنتی در سال جدید شاهد افزایش قیمت مواد اولیه خواهیم بود. به گفته وی، باتوجه به افزایش عوارض دولتی و هزینه‌های تولید از ابتدای سال آینده قیمت خودروهای داخلی باید افزایش یابد. خودروسازان معتقدند در سال آینده برخی عوارض دولتی ازجمله عوارض شماره‌گذاری، بیمه و مالیات بر ارزش‌افزوده افزایش می‌یابد و علاوه بر هزینه‌های دولتی که از سوی خودروسازان به دولت پرداخت می‌شود هزینه‌های تولید خودرو نیز افزایش می‌یابد. بنابراین رشد هزینه‌های دولتی و غیردولتی صنعت خودرو افزایش هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌شده تولید خودروهای داخلی را به‌دنبال خواهد داشت و به‌دنبال آن قیمت خودروها هم باید افزایش یابد.

 خودروسازان به‌جای درخواست مستندات بدهند

درخواست خودروسازان درحالی است که رییس شورای رقابت می‌گوید که نیازی به ارایه درخواست جدید از سوی خودروسازان نیست، زیرا شورای رقابت هر سال باتوجه به نرخ تورم‌بخشی و شاخص‌های موثر در تعیین قیمت و براساس شاخص‌های موجود و مستندات خودروسازان نسبت به بازنگری در قیمت‌گذاری خودروها اقدام می‌کند. این در حالی است که باتوجه به نگرش موجود، مطمئنا شورای رقابت براساس وظیفه قانونی و مدیریتی با درایت و آگاهی نسبت به افزایش قیمت اقدام می‌کند تا این جریان در مسیری هدایت شود که خودروسازان داخلی برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی بدون نیاز به وام و بهره بانکی نسبت به حاشیه سود، در راه توسعه و گستردگی تنوع محصول حرکت کنند.

در هر صورت احتمال کاهش قیمت خودرو در سال آینده وجود ندارد اما بحث افزایش قیمت خودرو به قوت خود باقی است. هرچند به نظرمی‌رسد موضوع مرجع قیمت‌گذاری در سال آینده از موضوع قیمت پررنگ‌تر خواهد بود.


منبع : ahleiran.ir


بهای اجاره و فروش مسکن در تهران جدول

وزارت راه‌وشهرسازی و بانک مسکن نیز در 20 بهمن سال‌جاری طی نامه‌یی جداگانه پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی مسکن مهر را به ...

وزارت راه‌وشهرسازی و بانک مسکن نیز در 20 بهمن سال‌جاری طی نامه‌یی جداگانه پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی مسکن مهر را به ادارات راه‌وشهرسازی، بنیاد مسکن، شهرهای جدید و شعب بانک مسکن ابلاغ کردند. بر این اساس مقرر شد، 6بانک دولتی بانک مسکن، بانک ملی، صادرات، تجارت، رفاه و ملت بانک عامل پرداخت‌کننده تسهیلات 30میلیون مسکن مهر بودند که دستورالعمل آن را نهایی و ابلاغ کرده‌اند. درحال حاضر 2 بانک عامل رفاه و ملت هنوز این دستورالعمل را نهایی نکرده‌اند.

ظاهرا قرار است، عملیات اجرایی پرداخت این تسهیلات به گفته احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن مهر از امروز 16 اسفند آغاز شود. در دستور‌العملی که میان وزارت راه‌وشهرسازی و بانک مسکن توافق و تدوین شده است، تسهیلات 30میلیون تومانی به پروژه‌هایی تعلق خواهد گرفت که بیش از 75درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند و پروژه‌های آنها نیز فعال باشند. به هرحال انتظار می‌رود، با پرداخت تسهیلات بانکی مسکن مهر، وعده احمد اصغری مهرآبادی شده و بالاخره پرونده این پروژه در سال95 بسته شود. البته برنامه‌ریزی وزارت راه‌وشهرسازی تا پایان امسال، اتمام 450هزارواحد است. گرچه تمام تلاش دولت یازدهم و زیرمجموعه‌های مبنی بر تکمیل و تحویل تمام واحدها تا پایان سال95 است اما انتقاد مسوولان وزارت راه‌وشهرسازی فعلی از این میراث دولت دهم ادامه دارد. به‌طوری که مشکلات مسکن مهر همچنان تامین خدمات زیربنایی و روبنایی این واحدهای مسکونی است. این درحالی است که نایب‌رییس شهرسازان ایران، بزرگ‌ترین چالش نظام شهرسازی کشور در 10سال آینده را مسکن مهر دانست.


برنامه مسکن مهر تا پایان سال 93

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن مهر از اجرایی شدن عملیات پرداخت وام 30میلیونی مسکن مهر از 16 اسفند خبر داد و گفت: بانک‌های مسکن، تجارت، صادرات و ملی دستورالعمل پرداخت تسهیلات 30میلیون تومانی مسکن مهر را تدوین و ابلاغ کرده‌اند.

به گزارش فارس، احمد اصغری مهرآبادی ادامه داد: تسهیلات مسکن ‎مهر از 25 به 30میلیون تومان افزایش پیدا کرد و این میزان تسهیلات از شنبه 16 اسفند ۹۴ اجرا می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: تلاش داریم تا در سال95 شاهد اتمام پروژه‌های مسکن مهر و بسته شدن پرونده این طرح باشیم. قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در دولت یازدهم نزدیک به 410هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان امسال 450هزار واحد دیگر را به اتمام برسانیم.

اصغری مهرآبادی اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده که تا نیمه سال95 تا 90درصد پروژه‌های مسکن مهر را با کمک مردم و دولت تحویل دهیم تا در این سال شاهد اتمام پروژه‌های مسکن مهر و بسته شدن پرونده این طرح باشیم.

مهرآبادی گفت: تا قبل از اجرای مسکن مهر، 2میلیون واحد مسکونی ساخته شده یا زمین برای مسکن تامین شده بود.

به گفته وی در طرح مسکن مهر، هم اینک 2میلیون و300هزار واحد در 1130 شهر درحال اجراست که تاکنون یک‌میلیون و730هزار واحد آن تمام شده است.

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در امور مسکن مهر تصریح کرد: کمتر از 600هزار واحد نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارند که از این تعداد بیش از 300هزار واحد در مرحله نازک‌کاری هستند و امیدواریم تا پایان شهریور94 به بهره‌برداری برسند.

این مقام وزارت راه‌وشهرسازی خاطرنشان کرد: دغدغه دولت و مسوولان نظام تامین مسکن و خانه‌دار کردن مردم کم‌درآمد و فاقد مسکن است که این موضوع از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در دستور کار قرار گرفته، به‌طوری که قوانین متعددی از قبیل قانون اراضی، زمین شهری، تملیک، ساماندهی و تولید و عرضه مسکن برای خانه‌دار کردن مردم با پیگیری دولت‌ها به تصویب رسیده است.

مسکن مهر، چالش نظام شهرسازی ایران

باوجود تلاش دولت یازدهم برای اتمام پروژه مسکن مهر تا نیمه اول سال95، نایب‌رییس شهرسازان ایران بزرگ‌ترین چالش نظام شهرسازی ایران در 10سال آینده را مسکن مهر دانست و گفت: نهادهای موثر در فرآیند تهیه و تحقیق طرح‌های توسعه و عمران نهادهای اجتماعی باید مردمی باشند.

ناصر مشهدی‌زاده دهاقانی افزود: در روند شهرنشینی و توسعه شهرنشینی درسال1390 تعداد 1331 شهر جامعه شهرنشین با روستانشین جای خود را عوض کردند.

مشهدی‌زاده بااشاره به مراحل شهرنشینی گفت: سه مرحله شامل؛ شهرگران، شهرنشین و شهروند داریم که این فرآیند منجر به ایجاد بزرگ شهری به‌نام تهران شده است.

نایب‌رییس شهرسازان ایران با بیان اینکه 75درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند، اظهار کرد: تهران درحال بزرگ شدن است و روستاهای آن بالای 98درصد رشد دارند.

وی با بیان اینکه شهر از آن بنگاهداران، سرمایه‌داران و زمین‌خواران است، گفت: باید به ما شهرسازان اختیار تعیین جمعیت شهر را دهند تا بتوانیم مشکل جمعیت شهرهای کشور را حل کنیم.

مشهدی‌زاده دهاقانی بااشاره به اینکه در زلزله بم اغلب ساختمان‌های تخریب شده، ساخته نشده بودند، تصریح کرد: در آن زلزله حتی ساختمان‌های نوساز خراب شدند و شهرسازی موظف به ساخت آن شد.


بهای اجاره و فروش مسکن در تهران :



منبع : ahleiran.ir


بهاره رهنما برای بهنوش بختیاری نوشت: «این بار قرعه به نام تو افتاد ولی تو اشتباه مرا تکرار مکن»

پس از یادداشت های پراکنده این دو و طرفدارانشان درباره یکدیگر، حالا بهاره رهنما در یادداشتی در اینستاگرامش، بهنوش بختیاری را خطاب قرار داده و نوشته است:

تهران نود و هشت

بین بهنوش بختیاری و امیر تتلو بر سر تعداد فالوورهای اینستاگرامشان جدال کلامی پیش آمده است.  این قضیه از جایی شروع شد که تتلو، آمار فالوورهای بختیاری را فیک دانست. پس از یادداشت های پراکنده این دو و طرفدارانشان درباره یکدیگر، حالا بهاره رهنما در یادداشتی در اینستاگرامش، بهنوش بختیاری را خطاب قرار داده و نوشته است:

بهاره رهنما برای بهنوش بختیاری نوشت: «این بار قرعه به نام تو افتاد ولی تو اشتباه مرا تکرار مکن»

بهنوش جان برای تو مینویسم : إبرهای زود گذر هیچ فصلی را دوام نخواهد اورد ، میدانم که طعنه خورده ای و با وجود همه ارامش و مهربانی و دل صاف و چون کودکی که داری سخت ازرده ای، عجیب است بعد از من و هانیه و چند نَفَر دیگر انگار اینبار قرعه آزار به نام تو افتاده اما از تو تعجب میکنم تو که به همه ما یاد دادی دنیا انقدر ها هم جدی نیست ، تو که همیشه به من میگفتی اگر غم لشگر انگیزد که خون عاشقان ریزد من و بهار بهم تازیم و بنیادش بر اندازیم تو که انقدر کار مهم داری که با دل دریایی ات من میدانم شب عید قرار است چند خانواده را خوشحال و شاد کنی!

تو چرا ازرده شدی دختر؟از این گوش بشنو أز آن یکی در کن! تو قویتر و عمیق تَر از من بودی درهجمه های اخیر اینترنتی خواندن تکست های تو به من شور زندگی میداد! حتی همین اخری شب أهدای جوایز فجر ، تو بازیگر نقش ملکه مصر نمایش من بودی و انقدر با وجود اینکه اولین بارت بود که روی صحنه بودی خوش درخشیدی که یکی از یاداوری های خوب نمایش زنان شکسپیر هنوز هم کلوپاترای قدرتمند آن نمایش است !

نازنینم أرام باش و اشتباه مرا مکن و به بازی ها ی کوچک وارد مشو! کمی بعد آن روزها سهراب حسینی دوست خوب شاعرم در جواب همه آن هجمه ها برایم نامه ای نوشت که تا أبد مرا در مقابل چنین بازی هایی مصون از ورود کرد در صفحه خودش و همین جا هست بخوان أرامت میکند بی شک .. در جاهایی از آن نامه سهراب نوشته: دشوارترین کار دنیا فهماندن چیزی به کسی است که منفعتش در نفهمیدن است و نزدیک به اخر نامه نوشته : هر وقت از کسی عصبانی میشوم با خودم تکرار میکنم :”أدمها بد نیستند فقط شبیه من نیستند”….

القصه من برایت دعا میکنم این روزهای سخت بگذرد زود تَر وأرام باشی و از خودت میخواهم یادت باشد :تو بهنوش جان بختیاری ما هستی و همین


منبع : ahleiran.ir


کن بلاک و تست موستانگ سفارشی

سلطان دریفت های نمایشی، کن بلاک، خودروی جدید خود یعنی فورد موستانگ سفارشی 845 اسبی چهار چرخ محرک AWD را بدون بدنه و درب و پنجره، به پیست برده و تست کرد.

Ken Block

Ken Block

Ken Block

Mustang 1956


دریفت های پیاپی، تایرهای این خودروی مدل 1965 تیونینگ شده را دود کردند. اگر از طرفداران دود لاستیک و صدای موتور ماشین‌ها هستید، تماشای این ویدئو را از دست ندهید.
[دانلود ویدئو]


منبع : ahleiran.ir