به گفته یکی از کارشناسان فروش خودرو، BMW مدل 760Li از خودروهای 12 سیلندری است که تنها تعداد دو دستگاه از آن در تهران برای فروش وجود دارد. یکی با رنگ قهوهای و تودوزی شامپاینی و دیگری به رنگ سفید با تودوزی قرمز، که فعلاً در مرحله رزرو به سر میبرند و به احتمال زیاد این دو دستگاه در سال جدید به مشتریان عرضه میشوند. قیمت این خودرو تقریباً 2.5 میلیارد تومان گزارش شده است.
خودروهای با تعداد سیلندر بالا و حجم بالا، قبلاً در ایران عرضه میشدند ولی به دلیل اجرای قانون جدید، واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سیسی در ایران ممنوع شده است و هماکنون از ورود این خودروها ممانعت میشود ولی به گفته یکی از کارشناسان خودرو، برخی از نمایندگیها به دلیل آگاهی از این عمل در قبل از اجرای آن، تعدادی از این خودروها را قبل از اجرای این طرح وارد کردهاند و یا ثبت سفارش انجام دادهاند و هماکنون با قیمتهای بالا به فروش میرسانند.
البته به گفته او، میتوان خودروهای با تعداد سیلندر بالا را به صورت گذر موقت در ایران وارد کرد ولی بعد از شش ماه، فقط یکبار میتوان آن را تمدید کرد. همچنین یادآور شدند که خودروهای با سیلندر بالا را میتوان به صورت کارکرده و آنهایی که از قبل موجود بودهاند هم خریداری کرد.
به گفته او، اینگونه خودروها را هم میتوان ثبت پلاک کرد و این کار ممکن است توسط بعضی از نمایندگیها، با گرفتن پول زیاد و به صورت غیرقانونی انجام شود.همچنین به گفته یکی دیگر از کارشناسان خودرو در مناطق آزاد، میتوان این خودروها را وارد کرد و تنها با پلاک مناطق آزاد در محدوده خاصی استفاده کرد که آن هم شرایط خاص خود را دارد.
ولی در واردات به صورت ترخیص به سرزمین اصلی این کار شدنی نیست چون این نوع از واردات بر اساس تعداد سیلندر و برندهای خاص و... نیست، بلکه بر اساس حجم موتور است که طبق قانون، خودروهای با حجم بالای 2500 سیسی اجازه واردات ندارند.
خودروی BMW مدل 760Li از خودروهای 12 سیلندری است که با حجم 5972 سیسی است و 544 اسب بخار قدرت دارد و در یکی از نمایندگیهای بیامدبلیو در تهران رونمایی شده است و هماکنون دو دستگاه از آن در تهران موجود است با دو رنگ قهوهای و سفید که به گفته کارشناس فروش خودرو یکی از آنها رزرو شده است و قیمت فروش این خودرو حدوداً 2.5 میلیارد تومان گزارش شده است.
منبع : ahleiran.ir
مجتبی استاد رحیمی معاون مدیرعامل ایران خودرو در کیفیت ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، خودروساز شدن را هدف اصلی ایران خودرو عنوان کرد و گفت: برای دست یابی به این هدف برنامه های متعددی در حوزه زنجیره ارزش، توسعه محصول و دست یابی به شاخص های کیفیت جهانی و رقابت پذیری محصول در بلندمدت ترسیم شده است. وی افزود: برنامه ای برای دوره هفت ساله تدوین شده که براساس آن هدف ایران خودرو تولید بدون نقص و حضور محصولات رقابتی در بازارهای جهانی است.
معاون کیفیت ایران خودرو از اجرای رویکردهای متعدد در حوزه کیفیت در زنجیره ارزش ایران خودرو از سازندگان تا حوزه خدمات پس از فروش در یک سال اخیر خبر داد و گفت: تمام برنامه ها و فعالیت ها در مسیر مشتری مداری و تحقق خواسته مشتریان بوده است. وی افزود: تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه قبل از بروز مشکل کیفی در زنجیره ارزش، کنترل نوسانات کیفیت که موجب نارضایتی مشتریان شده، رسیدگی به موقع به شکایات مشتریان و تعریف پروژه های بهبود و همچنین تدوین و اجرای استراتژی در حوزه تولید از جمله تولید بدون کسری از رویکردهای اصلی ایران خودرو در سال 93 بوده که در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی تشدید تحریم های کشورهای غربی از اواخر سال 91 و ابتدای سال 92 را آغاز جنگ اقتصادی دانست و از خودروسازی به عنوان عامل موثر در اقتصاد کشور نام برد و گفت: بحران های ایجاد شده تولید خودروسازان داخلی را با چالش مواجه کرد و موجب کاهش 55 درصدی تولید در سطح کشور و 50 درصدی در گروه صنعتی ایران خودرو شد.
استادرحیمی کاهش رتبه ایران در میان خودروسازان جهانی را از جایگاه 12 به 18 را حاصل شرایط جنگ اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: با تشکیل کارگروه های تخصصی و تلاش شبانه روزی و هم دلی سازندگان داخلی توانستیم بر شرایط غلبه کنیم و افت تولید را در سال 93 جبران کنیم. وی افزود: درحال حاضر تیراژ تولید ایران خودرو به میزان 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش و سهم این شرکت در بازار داخلی به میزان 54 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: کیفیت محصولات نیز در این مدت به صورت میانگین به میزان 10 درصد و به صورت نقطه ای به میزان 14 درصد افزایش یافته است. وی از موفقیت های کسب شده به عنوان نهضتی بزرگ نام برد و گفت: ادامه و پایداری این نهضت نیازمند حمایت دولت، مجلس، سازندگان، شرکت های گروه، مدیران و کارکنان ایران خودرو است و امیدواریم با این حمایت ها خودرویی تولید کنیم که در شان ملت ایران باشد.
در ادامه نشست تخصصی کیفیت ایران خودرو با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف، استادرحیمی گزارش جامعی از اقدامات کیفی صورت گرفته در زنجیره ارزش ایران خودرو از تامین تا خدمات پس از فروش ارایه کرد.
وی برنامه های تدوین شده برای بهبود کیفیت را در حوزه های محصولات جاری و و طراحی و تولید محصول جدید را تشریح کرد.
استادرحیمی به رشد شاخص های کیفی محصولات ایران خودرو طبق نتایج منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اشاره کرد و گفت: 13 محصول ایران خودرو که توسط شرکت بازرسی ارزیابی می شوند همواره در ردیف های بالای جدول رده بندی قرار دارند. وی افزود: کلیه محصولات ایران خودرو در رده کیفیت A وA+ قرار دارند.
معاونت کیفیت ایران خودرو ضمن اشاره به صدرنشین بودن همیشگی محصول سوزوکی گراندویتارا در دوره های مختلف ارزیابی شرکت بازرسی گفت: محصول سوزوکی برای اولین بار از زمان تولید کم ترین نمره منفی یعنی عدد 15 را کسب کرده است. وی خاطرنشان کرد: کلیه شاخص های اندازه گیری شده برای محصولات ایران خودرو در 11 ماه امسال نسبت به سال گذشته به میزان 10 درصد بهبود یافته که این بهبود در بهمن ماه امسال نسبت به بهمن سال گذشته 14 درصد به ثبت رسیده است.
استادرحیمی درخصوص بهبود کیفیت خودرو بعد از تحویل به مشتری، رضایت از فرآیند خدمات فروش، تحویل به موقع خودرو به مشتری، خدمات پس از فروش و شاخص برگشتی قطعات گفت: نتایج ارزیابی های شرکت بازرسی برای کلیه شاخص ها حکایت از بهبود در نیمه اول امسال نسبت به نیمه دوم سال گذشته دارد. وی خاطرنشان کرد: قطعا گزارش نیمه دوم سال 93 شرکت بازرسی بهبود بیشتری را نشان خواهد داد که البته برنامه ها و پروژه های بهبود برای افزایش کیفیت در این شاخص ها تا دست یابی به شرایط مطلوب و مورد نظر مشتری ادامه خواهد داشت.
وی اذعان کرد: بهبودهای محقق شده تصادفی نبوده، بلکه حاصل تلاش های شبانه روزی و اجرای پروژه های متعدد کیفی در گروه صنعتی ایران خودرو بوده است. وی اظهار امیدواری کرد: با افزایش سبد محصولات ایران خودرو به 21 نوع محصول تا 4 سال آینده و ارایه محصولات با کیفیت، رضایت مشتریان را بیش از پیش فراهم کنیم.
منبع : ahleiran.ir
تورینگ سوپرلجرا (Touring Superleggera) مؤسسه طراحی نامآشنای ایتالیایی که روی بدنه خودروها هم کار میکند، با ارائه مدلهای مفهومی در سالهای گذشته اسمورسمی برای خود دست و پا کرده؛ و حالا در آخرین پروژه خود به سراغ اسب افسارگسیخته فِراری رفته و خودرویی را بر اساس آن طراحی کرده که هم شباهتش به F12 برلینتا را دارد و هم با تغییراتی که اعمال شده بیشتر شبیه مدلهای کلاسیک و بهاصطلاح Retro شده است.
با نگاهی به اولین تصاویر آن که توسط یک وبسایت ایتالیایی منتشر شد، تغییرات ظاهری را میتوان در کاپوت جلو، دماغه و ورودیهای هوای جلو، خطوط روی دو طرف بدنه، رکابهای جانبی، نمای کلی عقب، سپر و دیفیوزر، حجم پردازی کلّی بدنه، شیب ستون C و شیشه عقب، نمای کلی نیمرخ خودرو و حتی درون کابین مشاهده کرد. شایعاتی نیز وجود دارد که محصول نهایی شاید از نسخههای این خودرو بوده و تحت نام فِراری به فروش بسیار محدود برسد.
در ویدئویی که از این مدل مفهومی منتشر شد نشان داده شده که بدنه آن از آلومینیوم و کاملاً با هنر دست به سرپرستی "لوئیس دِ فابریبکِرز" ساخته میشود. در همین ویدئو بود که آقای "جُوانی آگنِلی" جمله خبرساز خود را گفت: چیزی که کاملاً خوب است میتواند بهتر شود. گرچه این جمله زمانی که با یکی از بهترینهای فِراری سروکار دارید زیاد صدق نمیکند اما مدعی شدهاند این اولین باری نیست که Touring Superlegera یک خودروی افسانه ای را اساس کار خود قرار میدهد.
این موسسه پیش از این هم کانسپت های خود را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است؛ برای مثال اگر به خاطر بیاورید دو سال پیش مدل Disco Volante را رونمایی کرد که بر پایه آلفا رومئو 8C بود، سه سال قبل آن هم کانسپت Flying Star باز هم در ژنو رونمایی شد که بر اساس بنتلی کانتیننتال Flying Spur ساخته شده بود.
به نظر نمیرسد در بخش فنی، تغییری روی این خودرو صورت گرفته باشد. موتور 6.3 لیتری V12 آن با تولید قدرت 729 اسب بخار و گشتاور 690 نیوتن متر، امکان شتابگیری صفر تا صد 3.1 ثانیه ای و بیشینه سرعت 340 کیلومتر بر ساعت را مهیا نموده است.
برای اطلاعات و جزئیات بیشتر و دقیقتر Berlinetta Lusso باید تا چند روز دیگر که زمان رونمایی آن در ژنو 2015 فرا برسد صبر کنید.
منبع : ahleiran.ir
تویوتا آئوریس با چهره و فیس لیفت جدیدی بهزودی در نمایشگاه ژنو رونمایی میشود. طراحی جدید این خودرو بر اساس مدل C میباشد که پیش از این معرفی شده بود.
تویوتا آئوریس در دو نسخه هاچ بک و تورینگ اسپرت ارائه میشود. چراغهای جلو و سپرها و جلوپنجره در همان نگاه نخست، بارزترین تغییرات را نشان میدهند.
درون کابین هم بهروزرسانی شده و از امکانات و راحتی بیشتر و کیفیت بالاتری برخوردار است. با اینکه تویوتا در مورد ویژگیهای این خودرو هنوز اطلاعاتی منتشر نکرده اما زا تصاویر رسمی پیداست که سیستم تهویه مطبوع و لوازم داخلی تغییر کردهاند.
برای پیشرانه، تویوتا نوید استفاده از دو موتور جدید بنزینی و دیزلی با تمرکز بر بازدهی و عملکرد بالا را داده است. مدل هیبریدی هم همچنان بهعنوان یکی از انتخابها باقی میماند.
تویوتا آئوریس از سال 2006 بر اساس مدل مشهور کرولا و به صورت هاچ بک ساخته میشود. سال 2012، نسل دوم این خودرو معرفی شد و سال آینده فیس لیفت آن روانه بازار میشود. این مدل تویوتا در تأسیسات Burnaston انگلستان تولید میشود و به زودی در نمایشگاه ژنو اطلاعات کامل آن منتشر خواهند شد.
منبع : ahleiran.ir
سیستم ترمز ای بی اس و توزیع ترمز EBD و همچنین کیسه هوای راننده و سرنشین جلو باعث شده تا درجه ایمنی این خودرو افزایش یابد. امکانات متنوع نظیر سانروف برقی، مانیتور ۶.۵ اینچی، آینه های برقی و تاشو اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سیستم تهوه مطبوع، قفل مرکزی، چراغ های هوشمند و سنسور باران و دنده عقب رانندگی لذت بخشی برای شما به ارمغان خواهد آورد.
سابرینا برقی گامی رو به جلو در جهت مبارزه با آلودگی هوا و بهینه سازی مصرف سوخت است
• موتور الکتریکی ۲۰ کیلووات
• باطری لیتیوم یون
• سیستم ترمز ضد قفل ABS + توزیع نیروی ترمز EBD
• قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل + سیستم مشایعت راننده
• مانیتور LCD 5 اینچی با ورودی AUX و USB به همراه مکان یاب (GPS)
• کیسه هوا راننده و سرنشین جلو + کمربند ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع
• آینه های جانبی برقی + تاشو اتوماتیک به همراه چراغ راهنما
• قابلیت کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
• کامپیوتر سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش
• سنسور باران وسنسور دنده عقب
• سیستم تهویه مطبوع دیجیتال
• سان روف برقی
• چراغ های مه شکن عقب و جلو
• شیشه های بالابر برقی جلو و عقب
• کنسول مرکزی به همراه تکیه گاه آرنج
• فرمان مکانیکی با تقویت الکتریکی
• روشن و خاموش شدن چراغ های جلو متناسب با نور محیط
• صندلی های عقب با حالت تاشو و دسترسی به صندوق عقب
• قفل مرکزی
منبع : ahleiran.ir